کد خبر: ۷۸۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

تلاش فنلاند و استونی برای جلوگیری از ورود گردشگران روسی به اروپا

دولت‌های استونی و فنلاند و اعضای اتحادیه اروپا که با روسیه مرز مشترک دارند، با این استدلال که شهروندان روسیه در حالی که کشورشان سرگرم جنگ در اوکراین است، نباید تعطیلات خود را در اروپا بگذرانند، از دیگر کشور‌های اروپایی خواسته اند که صدور روادید گردشگری را برای روس‌ها متوقف کنند.
تلاش فنلاند و استونی برای جلوگیری از ورود گردشگران روسی به اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

کایا کالاس نخست وزیر استونی امروز در توئیتر نوشت که دیدار از اروپا، امتیاز است نه حقوق بشر و اکنون زمان پایان دادن به ورود گردشگران روس فرارسیده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، سانا مارین همتای فنلاندی او نیز روز دوشنبه به سازمان رسانه ای فنلاند "وای ای ائی" گفت که درست نیست هنگامی که روسیه در حال تجاوزگری و تهاجم وحشیانه در اروپاست، روس ها بتوانند به زندگی عادی، دیدار از اروپا و گردشگری ادامه دهند.

با اینکه استونی و فنلاند در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) ارتباط هوایی خود را با روسیه قطع کرده اند، اما شهروندانش هنوز می توانند از مرز زمینی به این کشورها سفر کرده و سپس با هواپیما به دیگر مقاصد اروپایی بروند.

سازمان رسانه ای فنلاند چند روز پیش اعلان کرد که شرکت های گردشگری روسیه به شهروندان این کشور بسته های سفر زمینی با خوردو از سن پترزبورگ به فرودگاه های هلسینکی و لاپینرانتا در فنلاند را پیشنهاد کرده اند که با چند مقصد گردشگری اروپایی ارتباط مستقیم دارد. سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر بزرگ روسیه در فاصله ۳۰۰ کیلومتری پایتخت فنلاند قرار دارد.

روادیدهای فنلاند در بیشتر مقاصد گردشگری اروپا معروف به منطقه شنگن اعتبار دارد که شامل ۲۶ کشور (۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) می شود و مسافران و کالاها بدون بازرسی های مرزی و گمرکی میان این کشورها انتقال داده می شوند.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه ا روپا مانند لتونی به دلیل ادامه جنگ، از همین ماه، صدور روادید برای روس ها را متوقف کرده اند.

قرار است این موضوع در نشست غیررسمی ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بررسی شود.

هلسینکی و مسکو در دوره همه گیری ویروس کرونا، با بستن ناگهانی مرز مشترک، از ورود نزدیک به ۲ میلیون گردشگر روسیه به فنلاند جلوگیری کردند که سالانه اقتصاد این کشور را تقویت می کردند.

فنلاند یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک به همراه چند گذرگاه با خاک روسیه دارد که از طولانی ترین مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین