کد خبر: ۷۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

بسته جدید تحریمی علیه روسیه

دولت انگلیس به بهانه همه پرسی‌ها در چهار منطقه از اوکراین برای پیوستن به روسیه، بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد.
بسته جدید تحریمی علیه روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

همه پرسی ها درباره الحاق به روسیه دوشنبه وارد روز چهارم خود شد. طرحی که اوکراین و کشورهای غربی آن را ساختگی خوانده و مدهی هستند نتایج آن از قبل تعیین شده و آن را به رسمیت نخواهند شناخت. دولت انگلیس نیز امروز (دوشنبه، ۲۶ سپتامبر) بسته تحریمی جدیدی را به بهانه این همه‌پرسی‌ها در چهار منطقه از اوکراین علیه روسیه اعلام کرد.

​به گزارش ایندیپندنت، طبق اعلام وزارت خارجه انگلیس این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی با هدف قرار دادن ۳۳ مقام روس و افراد همکار در سازماندهی همه‌پرسی پیوستن این مناطق به روسیه و چهار الیگارش دیگر است که به تامین بودجه جنگ روسیه کمک کرده‌اند.

بنابر اعلام انگلیس، این تحریم‌ها همچنین شامل ۵۵ عضو هیأت مدیره و مدیران سازمان‌هایی که به ادعای لندن، به حمایت مالی از «ماشین جنگی روسیه» ادامه می‌دهند از جمله گازپروم بانک، اسبربانک و سوکوم‌بانک می‌شود.

انگلیس اعلام کرد در بین افراد تحریم شده مقامات ارشد روسیه هستند که در اجرای همه‌پرسی شرکت داشته‌اند. جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد:

*«همه‌پرسی ساختگی که با لوله تفنگ انجام می‌شود نمی‌تواند آزاد و عادلانه باشد و ما هرگز نتایج آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. تحریم‌های امروز، افراد دست‌اندرکار این رای‌گیری‌های ساختگی و همچنین افرادی را که از جنگ تجاوزکارانه رژیم روسیه حمایت می‌کنند، هدف قرار خواهد داد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین