کد خبر: ۷۹۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
وزش باد شدید در هرمزگان، کرمان و سیستان

هشدار زرد برای مناطق ساحلی خزر

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی و گردوخاک در جنوب شرق کشور و وضعیت متلاظم و مواج دریای خزر طی امروز - جمعه - و روزهای آتی خبر داد.
هشدار زرد برای مناطق ساحلی خزر
آفتاب‌‌نیوز :

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، درباره وضعیت جوی کشور طی امروز - جمعه - و روزهای آینده اظهار داشت: در پنج روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب برای مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان وبلوچستان، رشد ابرهای همرفتی گاهی همراه با رگبار پراکنده و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نقشینه ادامه داد: امروز در مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، فردا و پس فردا (۹ و ۱۰ مهر ) در گلستان، خراسان شمالی و بلندی‌های مازندران، سمنان و شرق تهران در برخی از ساعت‌ها، بارش پراکنده، همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. همچنین فردا و پس فردا، وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق کشور مورد انتظار است و همین شرایط در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی که می‌تواند سبب گردوخاک در مناطق مستعد شود.

وی با اعلام اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم است، گفت: در مناطق ساحلی دریای خزر هشدار زرد صادر شده اتست و هموطنان باید نسبت به فعالیت‌های دریایی و تفریحی طی روزهای اعلام شده احتیاط لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز و فردا غبار صبحگاهی دارد. فردا تهران در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر دارد که در مناطق جنوب استان تهران امروز وزش باد شدید است و سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

بیشینه دمای امروز تهران ۳۴ و فردا به ۳۱ درجه می‌رسد. کمینه دمای امروز پایتخت در ایستگاه مهرآباد ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین