کد خبر: ۷۹۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

دستور مدیریت بحران تهران برای آمادگی در برابر حوادث فصلی پاییز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث فصلی در این استان تاکید کرد.
دستور مدیریت بحران تهران برای آمادگی در برابر حوادث فصلی پاییز
آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر در حاشیه جلسه بررسی دستور دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران در فصل پاییز که با حضور اعضای ستاد در اداره کل مدیریت بحران استان تهران برگزار شد، گفت:‌ هدف از برگزاری این جلسه احصاء تمام نقطه نظرات همکاران در خصوص موضوع جلسه بود. در این جلسه پیشنهاد شد تا با فرمانداران، بخشداران و شهرداری‌ها به منظور جمع‌بندی نظرات و هماهنگی‌ها مکاتبه شود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه تیمی برای جمع آوری این نظرات تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به دستاوردها و درس آموخته‌های سیل مردادماه در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود در این خصوص گزارش اقدامات ابتکار گونه‌ای که توسط دستگاه‌ها انجام شده، جمع بندی شود تا برای پیشگیری و آسیب شناسی از این تجربیات برای حوادث احتمالی آینده استفاده کنیم.

وی ضمن تاکید بر آمادگی کامل همه دستگاه‌ها در مواقع بحرانی، موضوع آموزش و فرهنگ سازی لازم در جامعه برای آگاهی دادن به مردم را امری بسیار ضروری و لازم دانست و گفت: این موضوع باید در دستورکار قرار گیرد. همچنین مستند کردن حوادث از موارد ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یزدی مهر با بیان اینکه اطلاع رسانی تصمیمات زمان حادثه از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: این مستند سازی‌ها و اطلاع رسانی‌های به هنگام می‌تواند از بسیاری از حوادث حین وقوع بحران‌ها پیشگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم رصد اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ضروری است که فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از وقوع بحران در سطح جامعه و بین عموم مردم، مدارس، دانشگاه‌ها و با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شود و نقاط قوت و ضعف در خصوص پیشگیری از بحران‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. باید برای مقابله با بحران‌های احتمالی، پیشگیری به موقع انجام شود و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به شرایط بارندگی‌ها در نیمه دوم سال و ضرورت آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی این ایام نیز اظهارکرد:‌ با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان پیش بینی‌های لازم مانند لایروبی کانال‌های دفع آب، هرس درختان و فضای سبز سطح شهرها، دفع نخاله‌ها و موارد دیگر مدنظر دستگاه‌ها قرار گیرد تا با آمادگی کامل و انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث فصلی جلوگیری کنیم، این اقدامات باید انجام شود و نحوه انجام کار از سوی مدیریت بحران رصد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین