کد خبر: ۷۹۹۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

مقام سپاه: حوادث اخیر فتنه بین المللی بزرگ علیه نظام بود

فرمانده سپاه قدس گیلان، حوادث اخیر را یک فتنه بین المللی بزرگ دانست که برای از بین بردن انقلاب اسلامی طراحی شده بود و گفت: باید سواد رسانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهیم.
مقام سپاه: حوادث اخیر فتنه بین المللی بزرگ علیه نظام بود
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد عبدالله پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان، حوادث اخیر را یک فتنه بین المللی بزرگ دانست که برای از بین بردن انقلاب اسلامی طراحی شده بود و اظهار کرد: لطف خدا شامل حال ملت شد و دشمنان زودتر از نقشه طراحی شده به میدان آمدند و شکست خوردند.

وی با اشاره به درایت رهبر انقلاب و حضور جانانه مردم در شکست این فتنه، افزود: متاسفانه آنگونه که شایسته است به جهاد تبیین توجه نکردیم، زیرا با نسلی مواجه هستیم که اطلاعات درستی از انقلاب و دفاع مقدس ندارند و تحت تاثیر فضای مجازی هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان ۷۰ درصد افراد درگیر در حوادث اخیر کشور را در رده سنی نوجوان و جوان دانست و تصریح کرد: این رده های سنی ارتباط زیادی با فضای مجازی دارند و زیستشان به شبکه های اجتماعی وابسته شده است.

عبدالله پور، با انتقاد از رها بودن فضای کافه ها و قلیان سراها و کافی نت ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از بازی های رایانه ای با خشونت همراه هستند و نوجوانان ما در معرض این فضاها قرار دارند لذا باید سواد رسانه ای را در دستور کار جدی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای در دو بخش مدارس و دانشگاه ها مورد غفلت قرار گرفته و لذا جوانان و نوجوانان ما توسط رسانه های دشمنان مدیریت می شوند، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد دستگیر شده در حوادث اخیر به نوعی گرفتار آسیب های اجتماعی بودند که نیازمند بررسی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان، بیکاری و مشکلات اقتصادی ناشی از آن را موجب ناامیدی جوانان دانست و یادآور شد: مسئولان باید علاوه بر رفع بیکاری، آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه طلاق و اعتیاد و... را در دستور کار قرار دهند.

سرهنگ حسین حسن پور، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان نیز، بیانات اخیر رهبر انقلاب و نقش آفرینی مردم را مایه قوت قلب پلیس دانست و اظهار کرد: شعار امسال فراجا «پلیس خادم مردم؛ مردم حامی پلیس» است که به آن باور و اعتقاد داریم.

وی با بیان اینکه در عرصه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی جدی هستیم، افزود: برای برقراری نظم و امنیت با اخلالگران برخورد می کنیم.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در حوزه فرهنگ، عنوان کرد: در حوادث اخیر شاهد بزرگنمایی منفی معاندین نظام در فضای مجازی علیه اقدامات پلیس در برقراری نظم و امنیت جامعه بودیم.

حسین پور، وظیفه قانونی پلیس را برخورد با افرادی دانست که با امنیت جامعه دست و پنجه نرم می کنند و گفت: نیروی انتظامی براساس قانون و وظیفه ذاتی با اغتشاشگران و اخلالگران نظم و امنیت برخورد می کند.

وی اسلام و نظام اسلامی را خط قرمز دانست و عنوان کرد: اگرچه کارهای خوبی در حوزه فرهنگ انجام شده، اما دشمنان بیشتر کار کردند و هزینه زیادتری پرداخت کردند تا جوانان و نوجوانان را علیه نظام تحت تاثیر قرار دهند.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان، پلیس را حامی و خدمتگزار مردم دانست و یادآور شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن واقعی ما هستند، اما باید در حوزه های فرهنگی ورود و مطالبه گری داشته باشیم تا دشمن از خلاءها سوءاستفاده نکند.

حجت الاسلام والمسلمین سجاد سرافراز، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در ادامه، یکی از وظایف اصلی این ستاد را نظارت بر سلامت محیط اداری دستگاه های حاکمیتی دانست و اظهار کرد: مجموعه اقدامات خوبی در حوزه نظارت با همکاری دستگاه ها صورت گرفته است.

وی از نظارت ستاد احیا در ۷۶ دستگاه خبر داد و بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب سه گزارش از دستگاه ها دریافت می کند که شامل گزارش دستگاه از وضعیت عفاف و حجاب، گزارش شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه از وضعیت عفاف و حجاب و گزارش مردمی از وضعیت عفاف و حجاب در آن دستگاه است.

دبیر ستاد احیای گیلان اولویت نظارت و بازرسی را با دستگاه هایی دانست که دارای تناقض در گزارشات سه گانه هستند و خاطرنشان کرد: شاخص های نظارتی شامل پوشش و آرایش کارکنان، تفکیک محیط اداری و سرویس بهداشتی، تبلیغات محیطی، ساز و کارهای تشویقی و تنبیهی و... است. همچنین شاخص های عفاف و حجاب را به دستگاه ها ابلاغ کردم که براساس آن مورد بازرسی قرار می گیرند.

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه آمران و ناهیان براساس دغدغه دینی اقدام به تذکر عفاف و حجاب می کنند، گفت: نباید وضعیت عفاف و حجاب در جامعه و در دستگاه ها دوگانه باشد، زیرا مردم رفتار متناقض را تشخیص می دهند.

وی از تشکیل قرارگاه «۲۱ تیر عفاف و حجاب» خبر داد و بیان کرد: دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب تنها به تبلیغات محیطی اکتفا نکنند و اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین