کد خبر: ۸۰۱۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

۱۶ سال حبس برای شهروند آمریکایی در عربستان به خاطر انتشار توئیت

منابع خبری از محکوم شدن یک سعودی دارای تابعیت آمریکا در عربستان به ۱۶ سال حبس به دلیل انتشار توییت‌های انتقادی علیه طبقه حاکم این کشور پرده برداشتند.
۱۶ سال حبس برای شهروند آمریکایی در عربستان به خاطر انتشار توئیت
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی فاش کرد که دولت عربستان سعودی "سعد ابراهیم الماضی"، سعودی دارای تابعیت آمریکا را به دلیل انتشار توییت‌هایی در انتقاد از طبقه حاکم در عربستان در زمان اقامتش در آمریکا، به ۱۶ سال حبس محکوم کرده است.

طبق این گزارش، الماضی در جریان سفرش به ریاض برای ملاقات با اعضای خانواده‌اش در ماه نوامبر توسط مقامات این کشور بازداشت شد.

در این گزارش آمده است که الماضی به دلیل ۱۴ توئیت منتشر شده در حساب توییتر خود طی هفت سال گذشته دستگیر شده است. یکی از توئیت‌های او به جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه کشته شد، اشاره دارد. وی توئیت‌های دیگری نیز در انتقاد از سیاست‌های دولت عربستان سعودی و فساد در طبقه حاکم این کشور منتشر کرده است.

در این گزارش به نقل از "ابراهیم"، پسر سعد الماضی آمده است: پدرم دیدگاه‌های میانه‌رو نسبت به دولت عربستان داشت و او در لحظه ورود به فرودگاه بازداشت شده است.

وی همچنین فاش کرد که دولت عربستان سعودی پدرش را در زندان شکنجه کرده است.

اتهاماتی از قبیل ایدئولوژی "تروریستی"، تلاش برای بی‌ثبات کردن عربستان و حمایت و تامین مالی "تروریسم" علیه سعد ابراهیم الماضی مطرح شده است.

طبق این گزارش، ابراهیم به صورت محرمانه تلاش می‌کرد تا از دولت آمریکا بخواهد که به آزادی پدرش کمک کند، اما اکنون ناامید و سرخورده است و می‌خواهد مردم آمریکا داستان پدرش را بدانند؛ چراکه وزارت امور خارجه آمریکا از پسر الماضی خواسته است تا درباره این پرونده علنی صحبت نکند، اما او در حال حاضر به اینکه سکوت، آزادی پدرش را تضمین کند اعتقادی ندارد و در این باره گفته است که دولت آمریکا با سهل‌انگاری و بی‌کفایتی به پرونده پدرش رسیدگی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین