کد خبر: ۸۰۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

کشفیات پلیس تهران در روزهای اخیر

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۳۱ قطعه طلای مسروقه، کشف سلاح جنگی در شمال تهران، کشف بیش از دو هزار کیلوگرم پودر غذایی غیرمجاز و ... خبر داد.
کشفیات پلیس تهران در روزهای اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر از کشف ۳۱ قطعه طلای سرقتی خبر داد و گفت:‌ ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر در حال گشت‌زنی در محله گیشا بودند که به راننده و سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پژو که هر چهار نفر آنها صورت‌های خود را با ماسک پوشانده و در حال زاغ‌زنی منازل بودند مشکوک شدند. آن‌ها متهمان را زیر نظر گرفته و متوجه شدند که این افراد در مقابل منزلی توقف کرده‌اند. سپس دو نفر از آن‌ها از خودرو پیاده‌شدند و با ابزار خود، اقدام به باز کردن در خانه کردند.

وی ادامه داد: ماموران با مشاهده این اتفاق سریعا وارد عمل شدند. متهمان هم با دیدن خودرو پلیس فورا از محل فرار کردند و با آسیب‌زدن به چند خودرو شهروندان قصد فرار داشتند که در یک عملیات پلیسی و اجرای طرح مهار خودرو متوقف و متهمان دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به کشف ۳۱ قطعه انواع طلا در بررسی از خودروی متهمان گفت:‌ علاوه بر طلا، مقداری وجه نقد و پنج عدد انواع ساعت مچی گران‌قیمت و آلات و ادوات دزدی نیز از خودروی متهمان کشف شد. همچنین متهمان ۲۷ الی ۳۹ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و سرقت منزل در محله نصر و شمال تهران و پنج فقره سرقت مشابه معترف شدند.

به گفته وی، متهمان دستگیر شده سابقه‌دار هستند. همچنین همه مالباختگان این اموال مورد شناسایی قرارگرفته تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.  

۱۵ فقره سرقت محتویات خودرو

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری یک سارق محتویات خودرو گفت:‌ ماموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان در حال گشت‌زنی در محله سید خندان بودند که به فردی که در حال پرسه‌زنی در اطراف خودروهای پارک شده بوده مشکوک شدند و وی را زیر نظر گرفتند. ماموران با زیرنظرگرفتن متهم مشاهده کردند که این فرد با لوازم خود اقدام به باز کردن در خودرو کرده و پس از بازکردن در، وارد آن شد. در همین راستا نیز ماموران فورا برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند که متهم هنگام باخبرشدن از حضور ماموران سریعا از خودرو پیاده و متواری شد.

وی ادامه داد:‌ در یک تعقیب و گریز متهم زمین‌گیر و دستگیر شد. همچنین آلات و ادوات سرقت از این متهم کشف شد و متهم ۵۱ ساله نیز در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و سرقت محتویات خودرو در محله سیدخندان و ۱۵ فقره سرقت دیگر اعتراف کرد. تعدادی از مالباختگان نیز در این زمینه شناسایی شده‌اند.

کشف سلاح جنگی در شمال تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه با اشاره به کشف سلاح جنگی در شمال تهران گفت: با اطلاع پلیس از این موضوع که یکی از متهمان سابقه‌دار محله فشم دارای سلاح جنگی غیر مجاز است، رسیدگی به موضوع و دستگیری وی بر عهده تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد. ماموران در تحقیقات و بررسی‌های انتظامی مخفیگاه و ساعات تردد متهم را شناسایی کردند و با جمع‌آوری داده‌های به‌دست آمده، تیمی باتجربه از ماموران به محل اختفاء متهم مراجعه و متهم را در حالی که می‌خواست وارد مخفیگاهش شود دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف سلاح جنگی و مواد مخدر از مخفیگاه این متهم اظهار کرد: در بررسی ابتدایی از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری با فشنگ جنگی و مقدار پنج گرم مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین کشف شد. متهم سابقه‌دار ۳۵ ساله در تحقیقات آغازین، به جرم خود و حمل سلاح جنگی غیرقانونی و مواد مخدر اعتراف کرد. همچنین تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی وی در جریان است.

دستگیری دو موبایل‌قاپ حرفه‌ای شمال تهران

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری دو موبایل‌قاپ حرفه‌ای گفت: وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی توسط موتورسیکلت‌سواران در محله قیطریه سبب شد تا دستگیری سارقان بر عهده تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گیرد و تحقیقات اولیه آغاز شود. ماموران با تحقیقات و بررسی‌های انتظامی زمان تردد سارقان و مشخصات آن‌ها را شناسایی کردند. در ادامه گشت انتظامی کلانتری حین گشت‌زنی خود در این محله، موتورسوار دوترک را که پلاک موتورسیکلتش را مخدوش کرده و در حال پرسه‌زنی و زاغ‌زنی عابران بودند؛ مشاهده کردند.

وی ادامه داد:‌ این افراد در این زمان اقدام به قاپیدن موبایل یکی از شهروندان و فرار کردن از محل کردند. در ادامه در تعقیب و گریز پلیسی آغاز شده و در جریان آن راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت از سوی ماموران دستگیر و در بررسی آغازین از متهمان یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد. همچنین دو متهم ۲۱ و ۲۲ساله در تحقیقات ابتدایی با توجه به شواهد و ادله موجود به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در شمال تهران با همدستی یکدیگر و ۲۱ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به شناسایی مالباختگان اظهارکرد: تعدادی از مالباختگان این پرونده شناسایی شدند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان بیشتر در جریان است.

کشف بیش از ۲ هزار کیلوگرم پودر غذایی غیرمجاز

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به کشف مقدار زیادی پودر غذایی غیرمجاز گفت: به دنبال دریافت اخباری درباره دپو و توزیع مقادیر زیادی پودر غذایی غیرمجاز و غیر بهداشتی در محله قلهک تیمی از ماموران کلانتری این محل رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند و تحقیقات را شروع کردند. تحقیقات و بررسی‌های انتظامی منجر به کشف محل نگهداری و دپوی مواد غذایی غیر مجاز شد و در ادامه ماموران با اخذ مجوزهای قانونی به مخفیگاه متهم که انباری در محله قلهک بود رفته و در یک عملیات او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم در شرایطی دستگیر شد که درحال بارگیری مواد غذایی بود، گفت: ماموران در بررسی ابتدایی از انبار محل دستگیری وی، بیش از دو هزار کیلوگرم انواع موادغذایی غیرمجاز و قاچاق و فاقد هرگونه نشانه استاندارد را کشف و ضبط کردند.

موقوفه‌ای تصریح کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و متهم با ۴۱ سال سن در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و دپو و توزیع پودرهای غذایی غیرمجاز و قاچاق در شهر تهران اذعان کرد. کارشناسان نیز ارزش ریالی اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال اعلام کردند. متهم نیز پس از گذراندن سیر قانونی و تشکیل پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفت.

کشف ۳۸ کیلو شیشه از سوداگران مرگ در شرق تهران

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز از دستگیری دو سودامرگ و کشف ۳۸ کیلوگرم روانگردان شیشه از آنان خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی درباره جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران از طریق منابع خبری متوجه شدند که چند سوداگر مرگ با تشکیل یک باند اقدام به خرید مقدار قابل توجهی مخدر شیشه از یکی از همسایه‌های شرقی کشور کرده و با انتقال آن به مخفیگاهشان قصد توزیع آن را دارند.

وی افزود: در ادامه با پیگیری‌های ماموران و انجام بررسی های میدانی، آدرس مخفیگاه ومحل نگهداری این مواد شناسایی شد و پس از آن نیز هماهنگی‌های قضائی لازم برای انجام عملیات در دستورکار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه چند اکیپ مجرب از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر به محل اعزام شدند، گفت: ماموران با رعایت جوانب قانونی وارد محل شده و دو نفر از سوداگران مرگ را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

عزیزی با اشاره به بازرسی از محل گفت:‌ ماموران در جریان بازرسی از این محل موفق به کشف ۳۸ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه، ۶۸ لیتر پیش‌ساز مخدر شیشه و ... شدند. همچنین دو دستگاه خودرو سواری متعلق به مجرمان نیز توقیف شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، وی با بیان اینکه دو متهم دستگیر شده نیز به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه شیشه یکی از مواد مخدرهای بسیار خطرناک و خانمانسوز است، گفت:‌این ماده مخدر علاوه بر اعتیاد و مشکلات مرتبط با آن به دلایل ساختار صنعتی خود می‌تواند استفاده‌کنندگان را گاهی مبدل به یک جانی خطرناک کند. موضوعی که منجر به وقوع حوادث تلخی نیز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین