کد خبر: ۸۰۸۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۹ فرد و ۳ نهاد ایرانی را وارد لیست تحریم‌های خود کرد.
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در کنار مردم ایران می‌ایستیم و از حق آن‌ها برای تظاهرات مسالمت آمیز و صدا زدن خواسته‌ها و دیدگاه‌هایشان به صورت آزادانه حمایت می‌کنیم».

از جمله کسانی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران است.

به نوشته خبرگزاری فارس؛ پیش از این نیز «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود: «بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌شود که حلقه داخلی سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی]را هدف می‌گیرد».

بائربوک اظهار داشت: «ما بسته تحریمی جدیدی وضع می‌کنیم تا به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند مردم را سرکوب کرده و بکشند بدون آنکه مجازات شوند، پیام شفافی بفرستیم».

اروپا و انگلیس امروز کدام شخصیت‌های ایرانی را تحریم کردند؟

تارنمای اتحادیه اروپا امروز نوشت که دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشور‌های عضو را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشور‌ها ممنوع است.

اتحادیه اروپا این اشخاص را سران استانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا، احمد وحیدی وزیر کشور و همچنین شبکه پرس‌تی‌وی نامید که با طرح ادعا‌های حقوق بشری تحریم شدند.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به ۱۲۶ شخصیت و ۱۱ نهاد رسید.

هم زمان وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تحریم عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، سردار وحید مجید و شماری از شخصیت‌های نیروی انتظامی و سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین