کد خبر: ۸۰۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

کارگران شهرداری‌های لرستان ۴ تا ۱۱ ماه حقوق معوق طلبکارند

مدیرکل امور شهری و شورا‌های شهری لرستان گفت: کارگران شهرداری‌های استان لرستان با تاخیر ۴ تا ۱۱ ماهه حقوق در مجموع ۳۶ میلیارد تومان حقوق معوق طلب دارند.
کارگران شهرداری‌های لرستان ۴ تا ۱۱ ماه حقوق معوق طلبکارند
آفتاب‌‌نیوز :

«عنایت الله میرزایی» در نشست تخصصی اعضای کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با حضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌های استان گفت: دلیل عمده این امر، تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده است در عین حال شهرداری‌ها توانایی پرداخت افزایش حقوق را ندارند.

وی اظهار داشت: افزایش معوقات مزدی باعث شد برخی کارگران شاغل در شهرداری‌های کوچک استان دست به اعتراض صنفی بزنند ود و در برخیمو اقع تعدادی از این شهرداری‌ها به طور موقت تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: چهار ماهه اول سال گذشته درآمد ۵۰تا ۷۰درصد شهرداری‌های کوچک لرستان کاهش پیدا کرد به نحوی که در شهرداری شهر هفت چشمه شاهد کاهش ۷۶ درصدی درآمد‌ها ان بودیم در واقع ۲۱۱ میلیون تومان در آمد در سال گذشته در سال جاری به ۵۰میلیون تومان کاهش یافته است.

میرزایی گفت: این درآمد‌ها اکنون بر اساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود در صورتی که قبلا بر اساس ضریب محرومیت هم بود که باید این مهم، به قانون مالیات بر گردد.

وی با بیان اینکه برخی شهرداری‌های استان فاقد در آمد پایدار هستند افزود: سهم شهرداری و دهیاری‌های استان از محل ماده ۴۲مالیات بر ارزش افزوده نوز با گذشت یک سال و نیم دریافت نشده است، اما برخی استان‌ها این سهم را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: ۲۴شهرداری کوچک لرستان اعتبار و هزینه حمل قیر تا کارخانه آسفالت را ندارند که این سهمیه رایگان برای برخی شهرداری‌ها در حال برگشت و در برخی در انبار‌ها مانده است و امکان تهاتر هم وجود ندارد.

وی همچنین گفت: رای دیوان عدالت اداری در خصوص‌عدم صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای یک مشکل اساسی است در حالیکه ۷۵درصد مراجعات به شهرداری‌ها قولنامه‌ای است، اما به دلیل این قانون، درآمد شهرداری کم و تخلفات ساختمانی و نارضایتی مردم افزایش یافته است.

به گفته میرزایی ۲۴ شهرداری لرستان در شهر‌های با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر، سه شهرداری بین ۱۰ تا ۵۰ هزار و ۶ شهرداری در شهر‌های بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت استان فعال هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین