کد خبر: ۸۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

ثبت اولین مرگ ناشی از «آبله ام» در آرژانتین

وزارت بهداشت آرژانتین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که اولین مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به بیماری آبله میمونی که از این پس بنا به توصیه سازمان جهانی بهداشت با عنوان«آبله ام» نامیده می‌شود، در این کشور به ثبت رسیده است.
ثبت اولین مرگ ناشی از «آبله ام» در آرژانتین
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش وزارت بهداشت آرژانتین، فرد قربانی این بیماری مردی ۴۴ ساله بوده و از ۹ اکتبر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تحت مراقبت های ویژه با دستگاه تنفس مصنوعی قرار داشته است. وی همچنین عوامل خطر «اچ آی وی» را نیز داشته است.

بر اساس داده های رسمی تا تاریخ ۲۲ نوامبر، آرژانتین ۸۹۵ مورد ابتلا به «آبله ام» را به ثبت رسانده است که افزایش هفتگی ۳.۴۶ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس گزارش ها، بیش از ۶۶.۴ درصد موارد تایید شده ابتلا به این بیماری در شهر بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین به ثبت رسیده است.

اولین مورد ابتلا به «آبله ام» در آرژانتین در تاریخ ۲۷ مه سال جاری شناسایی شد که از آن زمان تاکنون این بیماری در ۱۵ استان از ۲۴ استان این کشور گزارش شده است. همچنین میانگین سنی موارد ابتلا به این بیماری در آرژانیتن ۳۵ سال گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت بهداشت آرژانتین پس از گزارش اولین موارد ابتلا به «آبله ام» در کشورهای غیر بومی، یک تیم کاری به منظور نظارت و توصیه کردن برای تیم های بهداشتی و مردم ایجاد کرد.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس نام بیماری آبله میمونی را به کلمه جایگزین "mpox" یا «آبله ام» تغییر می‌دهد.

این سازمان همچنین اضافه کرد: در طول سال آینده هر دو نام آبله میمونی و «آبله ام» را به کار خواهد برد تا به تدریج نام قدیمی کنار گذاشته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین