کد خبر: ۸۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

ضرغامی: استمهال وام‌های مراکز گردشگری تا ۲ سال تصویب شد

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در نشست شورای اقتصاد کشور با حضور رئیس جمهور استهمال وام‌های مراکز ⁧گردشگری⁩ که رقم بالایی است، تا ۲ سال تصویب شد.
ضرغامی: استمهال وام‌های مراکز گردشگری تا ۲ سال تصویب شد
آفتاب‌‌نیوز :

«عزت‌الله ضرغامی» روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع گردشگری رونیکا در شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران، افزود: در زمینه سایر مشوق‌ها نظیر عوارض، زمین، خدمات زیربنایی و زیرساختی نیز اتفاقات خوبی افتاده است. براساس توافقنامه با وزارت نیرو قرار شد هزینه برق و آب استاندارد مراکز گردشگری با قیمت پایین محاسبه و گاز و سوخت یارانه‌ای برای شناورها در گردشگری دریایی محاسبه شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه درآمد حاصل از حوزه گردشگری به دلیل ارزآوری مانند صادرات است، گفت: هفته گذشته در نشست با وزارت صمت برای صندوق حمایت از صادرکنندگان حوزه گردشگری به منظور تضمین برای تورگردانان و آژانس‌دارهایی که متضرر از حوادث می‌شوند توافق انجام شد که سبب رونق و انگیزه فعالان این حوزه است.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از مراکز گردشگری دلیجان، ادامه داد: دلیجان و نراق از نظر ابنیه تاریخی فوق العاده هستند و به رسیدگی و مرمت بیشتر و کاربری های مناسب برای حضور مردم نیاز دارند و در این زمینه اقدامات انجام شده اما کافی نیست.

وی، بافت تاریخی نراق را فوق العاده دانست و گفت: این شهر مجموعه‌ای از همه موضوعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

ضرغامی افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت و بازسازی بهره‌برداری بیشتری شود و مسیر توسعه گردشگری این خطه هموار شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: غار نخجیر دلیجان یکی از بهترین جاذبه های تاریخی و نعمت بزرگ خدادادی است که در کمتر منطقه ای در دنیا چنین موقعیتی وجود دارد.

ضرغامی با تاکید بر ایجاد جاذبه‌های تکمیلی در حوزه گردشگری، گفت: به سرمایه‌گذاران برای ایجاد این جاذبه و استفاده از تسهیلات وزارت میراث فرهنگی اجازه داده شد.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به ارائه مجوزهای مجتمع های گردشگری خانواده محور اهتمام ویژه دارد و حمایت های لازم در این راستا صورت می‌گیرد.

ضرغامی افزود: مجتمع های گردشگری بین راهی خوبی در دلیجان احداث شده و با سرمایه گذاران با انگیزه و پر تلاش که دارای اهلیت هستند برای ادامه طرح های مشابه صحبت شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان مرکزی را در زمینه ماموریت های این وزارتخانه سرآمد و نمونه بیان کرد.

ضرغامی افزود: این استان با غنای بالا و حفظ انگیزه سرمایه گذاران در آینده‌ای نزدیک چهره بهتری در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور بازدید از طرح‌ها و ظرفیبت‌های گردشگری برخی از شهرستان های استان مرکزی صبح امروز وارد دلیجان شد و بازدید از مجتمع های گردشگری و فرهنگی محلات، خمین و اراک از دیگر برنامه‌های وی در سفر ۲ روزه به این استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین