کد خبر: ۸۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

کشته شدن حدود ۱۳ هزار نظامی اوکراین در جنگ

مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که تا کنون حدود ۱۳ هزار نظامی این کشور در حمله روسیه کشته شده اند؛ ولی این تعداد بسیار کمتر از آن چیزی است که متحدان کی یف اعلام کرده اند.
کشته شدن حدود ۱۳ هزار نظامی اوکراین در جنگ
آفتاب‌‌نیوز :

«میخائیلو پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیروز پنجشنبه گفت که از زمان حمله روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، حدود ۱۳ هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش المیادین، پودولیاک که با شبکه ۲۴ تلویزیون اوکراین مصاحبه می‌کرد، ضمن اعلام این خبر افزود: ما گزارش‌های رسمی از ستاد کل در اختیار داریم که شمار کشته‌های نظامی اوکراین را از ۱۰ تا ۱۳ هزار کشته تخمین می‌زند.

وی تصریح کرد که زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور «وقتی زمانش برسد» اطلاعات رسمی را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا اوایل ماه گذشته میلادی گفت که "بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روسیه از آغاز جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده اند و تلفات در میان نیرو‌های اوکراینی احتمالاً عدد مشابهی است.

سخنگوی کمیسیون اروپا دیروز پنجشنبه، در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد که این کمیسیون پس از انتشار اطلاعاتی درباره کشته شدن ۱۰۰ هزار نظامی اوکراینی در جریان جنگ، قصد ندارد از کی یف عذرخواهی کند.

وی در این خصوص گفت: نیازی به عذرخواهی نبود، ما زمینه و دلایل این بیانیه را در شبکه‌های اجتماعی توضیح دادیم. ما در حال همکاری با اوکراین برای تحقق اهداف مشترک هستیم.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه گذشته گفت که بر اساس برآورد‌ها تاکنون، بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی و ۱۰۰ هزار نظامی در اوکراین) کشته شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین