کد خبر: ۸۱۲۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

فراخوان "جبهه نجات ملی" برای برگزاری تظاهرات علیه قیس سعید

جبهه نجات ملی تونس از مردم این کشور خواست شنبه در تظاهرات گسترده‌ای علیه رئیس جمهور کشورشان شرکت کنند.
فراخوان
آفتاب‌‌نیوز :

احمد نجیب الشابی، رئیس جبهه نجات ملی در نشست مردمی در استان الکاف در شمال غرب تونس، قیس سعید، رئیس جمهور این کشور را به غصب قدرت و به دست آوردن مشروعیت دروغین و انحلال تمام نهادهای ملی مستقل از جمله دستگاه قضایی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: قیس سعید قانون اساسی را که نمایندگان ملت با دست خودشان آن را نوشتند از بین برد. ما هیچ تمایلی به شرکت در انتخابات ۱۷ دسامبر نداریم چراکه این انتخابات پاسخی به آرمان‌ها و دغدغه‌های ملت تونس نیست. ملت تونس با گرانی و وضعیت دشوار معیشتی و کمبود کالاهای اصلی و دارو و بحران مالی بی سابقه مواجه هستند. تنها راه نجات تونس تشکیل دولت نجات ملی است.

الشابی گفت: ما از مردم می‌خواهیم شنبه ۱۰ دسامبر در تظاهرات گسترده‌ای در خیابان حبیب بورقیبه در مرکز پایتخت برای سرنگونی قیس سعید شرکت کنند.

وی آوریل از تأسیس جبهه نجات ملی با هدف متحد کردن گروه‌های دموکرات و نجات کشور از بحران سیاسی و اقتصادی خبر داد.

الشابی از اظهارات متناقض دولت و رئیس جمهور و همچنین اظهارات متناقض شخص رئیس جمهور انتقاد کرد و گفت: پروتکلی که اخیرا قیس سعید درباره مناطق ساحلی دریای مدیترانه که اسرائیل نیز عضو آن است، امضا کرد به منزله عادی سازی روابط است. تمام پارلمان‌های قبلی با این پروتکل مخالفت کرده بودند.

وی گفت: رئیس جمهور درباره کدام خیانت بزرگ صحبت می‌کند. تونس با رژیم اشغالگر اسرائیل درباره پیمان ناتو و همکاری نظامی به هماهنگی می‌پردازد.

اشاره الشابی به اظهارات قبلی قیس سعید است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت توصیف کرده بود.

تونس و رژیم صهیونیستی روابط رسمی ندارند و همواره مسئولان تونسی مخالفت خود را با عادی سازی روابط با تل آویو اعلام کرده‌اند. بعد از اینکه مراکش توافق‌نامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد تونس اعلام کرد که روابط دیپلماتیک رسمی با این رژیم نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین