کد خبر: ۸۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند

وقتی بحث فروش و کسب سود بیشتر در میان باشد اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد تبلیغات مؤثر و پربازده است. در این مقاله قصد داریم در مورد افزایش فروش با تبلیغات هدفمند از جمله تبلیغات گوگل صحبت کنیم. همراه ما بمانید و با نقش پررنگ تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ و در نتیجه یک تبلیغ هدفمند آشنا شوید.
افزایش فروش با تبلیغات هدفمند
آفتاب‌‌نیوز :

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند موضوعی اثبات شده است. چه قصد تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید، چه بخواهید از طریق روش‌های سنتی تبلیغ کنید؛ در هر صورت تبلیغات هدفمند در سریع‌ترین زمان با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توان گفت بهینه‌ترین نوع تبلیغات، تبلیغی است که به صورت هدفمند و بر اساس شناخت کامل جامعه هدف انجام شود.

تبلیغات هدفمند چیست و چگونه به افزایش فروش منجر می‌شود

در تبلیغات هدفمند تبلیغ دهنده تبلیغات را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که متناسب با خواسته‌ها، علایق و سلایق مشتریان بالفعل و بالقوه باشد. به این معنی که مشتری را هدف قرار می‌دهد و رفتار‌های او را از طرق مختلف (برای مثال فعالیت در سایت و شبکه‌های اجتماعی) زیر نظر می‌گیرد. در نهایت پس از آنالیز رفتار مشتری و آگاهی از نیاز‌ها و علایق او محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهد که مطمئن است مشتری آن را می‌پسندند. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید شما فروشنده لوازم آرایشی هستید. در چنین وضعیتی بیشتر مشتریان شما خانم‌ها خصوصاً خانم‌های جوان هستند حالا اگر بخواهید از طریق تبلیغات پیامکی محصولات یا فروشگاه خود را معرفی کنید، افزایش فروش با تبلیغات هدفمند اینگونه است که باید پیام‌های تبلیغاتی خود را به جای اینکه برای آقایان بفرستید برای خانم‌هایی که در بازه سنی مثلا ۱۸ تا ۳۵ سال هستند ارسال کنید. در این صورت می‌دانید بیشتر کسانی که تبلیغ شما را دیده‌اند احتمالا نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. به بیانی دیگر احتمال فروش محصولات شما با کمک این پیامک‌های تبلیغاتی بسیار بالا می‌رود.

مزایای تبلیغات هدفمند‌

می‌دانیم که افزایش فروش با تبلیغات هدفمند مهم‌ترین مزیت آن نسبت به تبلیغات بدون برنامه‌ریزی است. اما این نوع تبلیغات مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. لازم به ذکر است که تبلیغات گوگل هدفمند هم به نفع تولیدکننده (فروشنده) و هم به نفع مصرف‌کننده (مشتری) است.

مزیت تبلیغات هدفمند برای مشتری

مزیت مهمی که تبلیغات هدفمند برای مشتری دریافت محصولات و خدماتی است که با سلیقه، نیاز و حتی بودجه او همخوانی دارد. این تبلیغات می‌داند که مشتری چه چیزی را در چه زمانی می‌خواهد و به عبارت بهتر در بهترین زمان مناسب‌ترین محصول را در اختیار او قرار می‌دهد.

مزیت تبلیغات هدفمند برای فروشنده

طرف دیگر قضیه تولیدکنندگان، فروشندگان و تبلیغ‌دهندگان خدمات و محصولات هستند که آن‌ها نیز نفع زیادی از تبلیغات هدفمند خواهند برد. در حقیقت این نوع تبلیغ کمترین هزینه و بیشترین اثر بخشی را برای آن‌ها دارد. مهم‌ترین مزیت، افزایش فروش با تبلغیات هدفمند است. به این معنی که نرخ بازگشت سرمایه یا همان (ROI) در تبلیغات هدفمند بیشترین حد ممکن را دارد و افزایش حجم فروش تضمینی خواهد بود. از طرفی مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند؛ و این افزایش حجم فروش تا حد زیادی تثبیت خواهد شد.

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند به چه صورت انجام می‌شود

حالا که با مزایای تبلیغات هدفمند آشنا شدید، احتمالا بخواهید از این روش تبلیغات در فضای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و دوست دارید بدانید که چطور می‌توان این کار را انجام داد. این نوع تبلیغات برای همه کسب و کار‌ها قابل اجراست. اما برای اجرای صحیح آن باید موارد مختلف زیر در نظر گرفته شوند.

طرح استراتژی دقیق: شناخت جامعه‌ی هدف و نشان دادن تبلیغات به آن‌ها یک طرف قضیه است. برای اینکه به افزایش فروش با تبلیغات هدفمند برسید، باید یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید. برای مثال باید هدف‌تان از تبلیغات را مشخص کنید؛ رقیبان خود را بشناسید؛ تقویم محتوایی خود را مشخص کنید و بسیاری موارد دیگر. همچنین باید شاخص‌هایی را تعیین کنید و پس از مدتی بررسی کنید که تا چه میزان به این شاخص‌ها دست پیدا کرده‌اید.

مخاطبان را بخش‌بندی کنید: بخش‌بندی مخاطبان یا سگمنتیشن (Segmentation) به شما کمک می‌کند که تبلیغات هدفمند خود را بهینه انجام دهید. به این معنی که اگر قصد راه‌اندازی کمپین‌هایی همچون ایمیل مارکتینگ را دارید، ایمیل‌ها را به صورت شخصی‌سازی شده به مخاطبان ارسال خواهید کرد و اثردهی تبلیغات شما بیشتر خواهد شد

استفاده از آمار برای شناخت مخاطبان: افزایش فروش با تبلیغات هدفمند زمانی بیشتر می‌شود که از آمار و یافته‌هایی که دارید در تبلیغات بعدی نیز استفاده کنید و مشتری بیشتری را به دست آورید.

مشخص کردن منابع و استفاده بهینه از آن‌ها: منابع تبلیغاتی محدود هستند و شما باید به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

تهیه‌ی محتوای متناسب با جامعه هدف: تولید محتوا مهم‌ترین بخش تبلیغات است. در تبلیغات هدفمند نیز باید محتوای ارائه شده جذاب باشد و با جامعه هدف و مخاطبان تناسب داشته باشد.

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند

تبلیغات گوگل بهبود دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله در مورد تبلیغات هدفمند به خصوص در فضای دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. اکنون بد نیست با یک روش مناسب تبلیغات هدفمند که در فضای گوگل انجام می‌شود نیز آشنا شوید. گوگل که همیشه یک همراه و یاور برای کسب و کار‌های اینترنتی بوده است این‌بار و در تبلیغات هدفمند نقش موثری داشته است.

یکی از امکانات گوگل که کمک می‌کند کسب و کار شما معروف‌تر شود، سیستم گوگل ادز است. این سیستم کمک می‌کند که سایت و محصولات سایت شما دقیقا به کسانی نشان داده شود که به آن علاقه یا نیاز دارند. از این رو می‌توان گفت که تبلیغات گوگل نیز یکی از روش‌های تبلیغات هدفمند است که به افزایش فروش منتج می‌شود.

کلام پایانی

تبلیغات هدفمند به معنی تبلیغ اصولی و صحیح با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی است. افزایش فروش با تبلیغات هدفمند موضوعی است که اگر استراتژی و برنامه‌ریزی صحیحی برای تبلیغات داشته باشید قطعا به آن دست خواهید یافت. امیدوارم مطالب گفته شده بتواند در امر بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین