کد خبر: ۸۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
تبلیغات

نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

طبق نظر طراحان داخلی، برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، بهتر است از طیف رنگی شاد و روشن استفاده شود. چراکه این رنگ‌ها در ایجاد حس خوب و شادابی دختر‌ها مؤثر هستند. همچنین استفاده از رنگ‌هایی که خیلی فعال نیستند و درعین‌حال ملایمت و صلح را به شخص القا می‌کنند، باعث آرامش ذهنی کودک و یا نوجوان نیز می‌شوند. در انتخاب رنگ، باید به میزان نور موجود، متراژ اتاق و سلیقه خاص دختر‌ها توجه شود.
نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
آفتاب‌‌نیوز :

در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، توجه به رنگ‌ها، به‌کارگیری وسایل گوناگون و سلیقه دختران، اهمیت زیادی دارد. چراکه تحقیقات نشان می‌دهند که محیطی که در آن زندگی می‌کنیم با توجه به رنگ و سبک استفاده‌شده، می‌تواند در شخصیت و حتی خلق‌وخوی افراد اثر بگذارد. از این نظر، لازم است که سرویس خواب، کمدها، فرش، پرده و لوازم دیگر را با توجه به علایق، سن و شخصیت فرزندتان، انتخاب کنید.

زمانی که به طراحی‌های اتاق‌خواب دخترانه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از مدل و طرح‌ها بر پایه عواطف و شخصیت دختران، اجرا شده‌اند. همچنین نوجوانان در عصر دیجیتال، به‌راحتی به طرح‌های گوناگون و آخرین تغییرات طراحی‌ها و مد، دسترسی دارند. در کنار این امر، نوجوانان خواسته‌ای متفاوت از محیط زندگی خود دارند. آن‌ها می‌خواهند در کنار داشتن فضایی آرامش‌دهنده، اتاقشان منعکس‌کننده شخصیتشان باشد و حس استقلال به آن‌ها بدهد.

دختران نوجوان دوستان خود را به اتاقشان دعوت می‌کنند و با آن‌ها هم‌صحبت می‌شوند. همچنین آن‌ها می‌خواهند بتوانند در اتاقشان بازی‌های کامپیوتری انجام دهند یا به مطالعه و انجام تکالیف درسی بپردازند؛ بنابراین ازآنجایی‌که امروزه از فضای اتاق، به‌صورت چندمنظوره بهره‌گیری می‌شود، دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به‌عنوان مکانی مناسب برای استراحت، مطالعه و درس خواندن و حتی بازی فرزندان، طراحی می‌شوند. حتی درصورتی‌که فضای زیادی به‌منظور ایجاد مکانی برای مطالعه وجود نداشته باشد، می‌توان با قرار دادن صندلی و میز، با رنگی متناسب با کاغذدیواری یک فضای جدا تعبیه کرد.

استفاده از رنگ‌های گرم خصوصاً نارنجی و زرد، باعث ایجاد خلاقیت و تحریک ذهن می‌شوند و گزینه مناسبی برای ایجاد فضا‌های مجزا هستند.

اصول دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای طراحی اتاق می‌توان با بهره‌گیری نکاتی ویژه، دکوراسیون اتاق را کاربردی و خاص و زیباتر کرد. تعدادی از این نکات عبارت‌اند از:

• بررسی متراژ اتاق: با اطلاع از میزان زمانی که دخترتان قرار است در اتاق سپری کند و یا فعالیت‌هایی که می‌خواهد داشته باشد، می‌توان سبکی مناسب با توجه به متراژ اتاق انتخاب کرد.

• توجه به نیاز و سلیقه فرزندان: این مورد به والدین در جهت تعیین وسایلی که باید تهیه کنند، کمک می‌کند.

• انتخاب سبکی درست: از مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، اجرای سبکی مناسب شخصیت دخترتان است. این امر، حس راحتی و امنیت را به آن‌ها القا می‌کند.

• نحوه چیدمان دکور و وسایل: برای اینکه حداکثر استفاده مفید از فضای اتاق را داشته باشید به نحوه قرارگیری وسایل توجه کنید و بهترین دکوراسیون را انتخاب نمایید.

• توجه به بودجه: برنامه‌ریزی مناسب با در نظر گرفتن میزان بودجه‌ای که می‌خواهید هزینه کنید، در داشتن خریدی به‌صرفه، مؤثر است.

معیار‌های لازم برای خرید وسایل

با داشتن آگاهی در رابطه با معیار‌های خرید وسایل مورد نیاز برای اتاق‌خواب دخترانه و همچنین تهیه و چیدمانشان می‌توانید رضایت و لبخند بیشتری را برای آن‌ها به ارمغان آورید.

استفاده صحیح از کاغذدیواری

شاید فکر کنید که کاغذ‌های دیواری در اتاق‌خواب دخترانه، تنها برای تزئین هستند و بس؛ اما استفاده از آن‌ها و ست کردنشان با پرده یا تخت، ترکیبی زیبا و خاص را خلق می‌کند. همچنین می‌توان از کاغذ دیواری در جهت ساخت فضای مجزا و مخصوص برای مطالعه و یا متناسب با قفسه‌ها، استفاده کرد.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

کمک گرفتن از رنگ‌های مختلف

طبق نظر طراحان داخلی، برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، بهتر است از طیف رنگی شاد و روشن استفاده شود. چراکه این رنگ‌ها در ایجاد حس خوب و شادابی دختر‌ها مؤثر هستند. همچنین استفاده از رنگ‌هایی که خیلی فعال نیستند و درعین‌حال ملایمت و صلح را به شخص القا می‌کنند، باعث آرامش ذهنی کودک و یا نوجوان نیز می‌شوند. در انتخاب رنگ، باید به میزان نور موجود، متراژ اتاق و سلیقه خاص دختر‌ها توجه شود.

درنتیجه برای روحیه لطیف دخترانه، استفاده از رنگ‌های صورتی، یاسی، آکوا، سبز نعنایی، فیروزه‌ای، سرمه‌ای، مرجانی، بژ و عاجی می‌توانند حس‌های شادی، سرزندگی و آرامش را ایجاد کند. همچنین این رنگ‌ها با ایجاد جلوه‌ای زیبا و شیک، فضای اتاق را برای شخصیت دختران مناسب کنند. از طرفی این امکان وجود دارد برای نورپردازی بیشتر از انواع لوستر، چراغ دیواری و ریسه‌ها نیز استفاده کرد. در نظر داشته باشید در اکثر موارد به‌کارگیری لامپ‌های نئونی، مورد استقبال دختران قرار می‌گیرند.

به‌کارگیری آیینه با سایز مناسب

آینه اتاق‌خواب را با توجه به سن فرزندتان انتخاب کنید. برای دختران نوجوان، میز و آینه برای قرار دادن اکسسوری‌های خود مناسب خواهد بود. از آینه‌های قدی نیز می‌توانند در انواع سبک‌های کلاسیک، مینیمال و یا مدرن، استفاده کرد.

انتخاب تخت خواب

تخت خواب در دکوراسیون اتاق نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند. کارگاه‌های زیادی هستند که متناسب با سن افراد، انواع سرویس خواب نوجوان و کودک و نوزاد را تولید می‌کنند. درنتیجه خرید یک سرویس خواب، باید متناسب با سن و رنگ‌های موجود در اتاق و همچنین نوع سبکی که انتخاب شده است، باشد. امروزه طرح‌های ساده‌تر برای دختر‌های نوجوان و طرح‌های کارتونی برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از استیکر‌های دیواری، متناسب با طرح تخت خواب، جلوه ویژه‌ای را به اتاق می‌دهد.

میز بغل تخت یا پاتختی

ازآنجایی‌که این میز برای جای گذاری وسایل ضروری و مهم کاربرد دارد، داشتن یک یا دو تا از آن با توجه به فضای اتاق‌خواب، می‌تواند گزینه خوب و کارآمدی باشد. چراکه با قرار دادن چراغ‌خوابی زیبا، ساعت، گلدان، مجسمه و یا کتاب برای مطالعه قبل خواب، بر روی آن می‌توان علاوه بر زیباتر کردن فضا، دسترسی بهتری به وسایل ضروری نیز داشته باشند.

خرید کمد در صورت وجود فضای کافی

قبل از خرید این وسیله کاربردی، باید فضایی که می‌توان آن را قرارداد، در نظر گرفت و با توجه به آن؛ کمدی با ابعاد مناسب تهیه کنید. انتخاب رنگ کمد نیز باید با توجه به رنگ کلی اتاق و مدل سرویس خواب صورت گیرد.

پرده، از مهم‌ترین المان‌ها برای طراحی

در انتخاب پرده نیز باید سن فرزندتان و جنس و رنگ پارچه پرده را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، استفاده از پرده‌های بلند، برای دختربچه‌های ۴ تا ۵ ساله مناسب نیست؛ چراکه احتمال سقوط و افتادن میله پرده در هنگام بازی کودک، وجود دارد. در رابطه با رنگ نیز، رنگ‌هایی مانند سفید، صورتی، مرجانی، بژ، نقره‌ای و آبی روشن، گزینه‌های مناسبی برای اتاق‌خواب دختران، با هر محدوده سنی هستند.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین