کد خبر: ۸۱۹۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
با اشاره به اعدام علیرضا اکبری

کلورلی: خود را به تدابیر ضدایرانی اعلام شده محدود نمی‌کنیم

وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مدعی شد که علیرضا اکبری با "روند قضایی جعلی" محاکمه شده بود.
کلورلی: خود را به تدابیر ضدایرانی اعلام شده محدود نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه با اشاره به اعدام علیرضا اکبری عنوان کرد که درخصوص تدابیر آتی این کشور علیه ایران نمی‌تواند سخن بگوید اما "خود را به اقداماتی که تاکنون اعلام شده محدود نخواهند کرد".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلوری همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه اعدام اکبری را "اقدامی شرم‌آور" با هدف "انتقام‌جویی سیاسی" خواند.

صفحه توییتری شبکه تلویزیونی جهانی چین به نقل از کلورلی نوشت که توسعه برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح و سیستم عدم اشاعه هسته‌ای محسوب می‌شود.

سخنگوی نخست‌ وزیر انگلیس نیز در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما درحال بررسی اقدامات بیشتر به همراه شرکای بین‌المللی‌مان هستیم.

همچنین اورشلیم پست به نقل از وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که اکبری به ایران "کشانده" و با "روند قضایی ساختگی" مواجه شده بود.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای درباره علیرضا اکبری توضیحاتی را ارائه و تصریح کرد: به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعاتِ مکتسبه را به‌صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین