کد خبر: ۸۲۱۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

فرار مالیاتی ۹۵ درصد طلافروشان مشهد

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد از طلافروشان مشهدی فاکتور رنگی به مردم می‌دهند و به طریقی فرار مالیاتی دارند.
فرار مالیاتی ۹۵ درصد طلافروشان مشهد
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغریان رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد از طلافروشان مشهدی فاکتور رنگی تحویل مردم می‌دهند که با فاکتوری که به اداره امور مالیاتی ارائه می‌کنند متفاوت است و به طریقی با این خوداظهاری، فرار مالیاتی دارند.

او افزود: طلافروشان، ۹ درصد ارزش افزوده را از مردم دریافت می‌کردند و علاوه بر آن هفت درصد نیز به عنوان سود خود برمی داشتند که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان طلافروشان را موظف کرد که ۹ درصد مالیات را با اجرت محاسبه کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر محاسبه اجرت طلا توسط طلافروشان "درصدی" شده است یعنی مطابق با نرخ روز طلا، اجرت را نیز محاسبه می‌کنند در حالی که در تمام دنیا هر چه قدر میزان طلا افزایش یابد تغییری در نرخ اجرت ایجاد نمی‌شود و این در حالی است که طلافروشان هفت درصد سود خود را نیز در فروش طلا محاسبه می‌کنند.

اصغریان بیان کرد: طلا را در تهران با نرخ ارز کف خیابان قیمت‌گذاری می‌کنند در حالی که باید نرخ طلا با ارز نیمایی که قیمت بسیار کمتری از ارز کف خیابان دارد محاسبه شود.

او همچنین به راه اندازی شهر لوازم خانگی در کشور اشاره و تصریح کرد: از راه اندازی این شهر خوشحال شدیم فارغ از این که با این اقدام بازار لوازم خانگی به سمت انحصار پیش رفته و هزاران خرده فروش باید بساط کسب و کار خود را جمع کنند، زیرا توان رقابت با این شهر را نخواهند داشت.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی با بیان این که ایران کشوری غنی از منابع بوده و مردم آن لایق اجناسی با بهترین کیفیت هستند، تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام گرفته از سوی این انجمن، ۶۳.۷ درصد از نرخ تمام شده یک کالای تولیدی در داخل استان را هزینه‌هایی، چون خدمات دولتی و نرخ تورم تشکیل می‌دهد که از این میزان ۴۰.۳ درصد متعلق به بخش دولتی و ۲۳.۴ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

اصغریان اظهار کرد: از سوی دیگر بین ۵۰ تا ۶۳ درصد از این هزینه، مربوط به بسته بندی آن بوده و فقط ۴۰ درصد به هزینه مواد تشکیل دهنده آن مربوط می‌شود و پرسش این است که چرا باید هزینه بسته بندی گرانتر از هزینه مواد تشکیل دهنده یک کالا باشد؟

او به آزادسازی قیمت‌ها در گروه کالایی "ج" افزود: به نظر می‌رسد آزادسازی با رهاسازی اشتباه گرفته شده است، در این راستا انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان ۲ سال قبل به قیمت‌گذاری شن و ماسه ورود کرد. چون سال‌ها در خراسان رضوی کامیون‌ها هشت تن بار شن داشتند، ۲ تن آب به آن اضافه می‌کردند و در نهایت به عنوان ۱۰ تن شن و ماسه به مردم تحویل می‌دادند و علاوه بر آن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز از مردم می‌گرفتند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در تفاهم نامه‌ای که با انجمن شن و ماسه استان مقرر شد کامیون‌های شن خشک دو مرتبه شسته شده را بار زده و ۱۰ تن شن و ماسه واقعی به مردم تحویل دهند و در این راستا اختلاف وزنی ۳۰۰ تا ۸۰۰ کیلویی باسکول‌های این صنف نیز در یک سال گذشته اصلاح شد.

اصغریان با ارائه ۲ پیشنهاد مبنی بر "اختصاص تسهیلات به واحد‌های تولیدی در زمینه پرداخت مالیات" و "ایجاد دفاتر ثبت شکایت مردم مانند دفاتر پیشخوان به منظور سهولت دسترسی مردم به ناظران" به سخنان خود خاتمه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین