کد خبر: ۸۲۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
تیم دولت از بی‌نظمی مفرط رنج می‌‎برد

نماینده مجلس: اگر سپاه نبود، خاورمیانه‌ هم نبود

نماینده رودسر و املش در مجلس گفت: سپاه پاسداران نه تنها موجب قوام تمامیت ارضی ایران پهناور و قدرتمند است بلکه امنیت غرب آسیا و شاید فراتر از آن مدیون این مردان پولادین سبز پوش است.
نماینده مجلس: اگر سپاه نبود، خاورمیانه‌ هم نبود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد صفری ملک میان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن حملات استکبار درجهت اهانت جنون آمیز به قرآن کریم که موجب جریحه دار شدن مسلمین جهان شد، گفت: به این مزدوران اعلام می‌داریم؛ با این رفتار‌ها نه تنها موفق نمی‌شوید بلکه چهره پلیدتان رسوا‌تر خواهد شد و این را بدانید با این رویکرد‌ها موجبات اسلام خواهی را در جوامع حتی غیر مسلمان بیشتر از همیشه فراهم می‌آورید.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جریان استکبار غربی بداند، خصوصاً اتحادیه اروپا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ و عقاید این مردم دارد و این مولود انقلاب خمینی کبیر برآمده از اراده و روحیه استکبار ستیزی ملت ایران است. سپاه پاسداران یک گروه شبه نظامی نیست که برای آن توطئه‌چینی کنید. سپاه قدرتمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. البته کاملاً واقف هستید. سپاه در ایران همان ارتش و ارتش همان سپاه است، دو بال برای جمهوری اسلامی. این سپاه پاسداران نه تنها موجب قوام تمامیت ارضی ایران پهناور و قدرتمند است بلکه امنیت غرب آسیا و شاید فراتر از آن مدیون این مردان پولادین سبز پوش است.

وی عنوان کرد: برخی از دول عربی که لیاقت تامین امنیت خود را ندارند، می‌خواهند کالای امنیت خود را از رژیم صهیونیستی تامین کنند. بدانند این رژیم سفاک و ضحاک دچار تزلزل امنیتی شده و خوب است نگاه به نتیجه انتخابات اخیر آن بیاندازید که چه کسانی رای آوردند. بدانید این سپاه پاسداران است که می‌تواند امنیت و آرامش را برای شما و کل خاورمیانه به ارمغان بیاورد. اگر امام کبیرمان روزی می‌گفت، اگر سپاه نبود کشور نبود. امروز قاطعانه می‌گوییم اگر سپاه نبود خاورمیانه‌ای نبود.

ملک میان خطاب به کارگزاران کشور ادامه داد: بدانید برای این انقلاب با عظمت که آمال مستضعفان عالم بوده بهشتی‌ها، رجایی‌ها، سلیمانی‌ها و هزاران ابر مرد برای آن هزینه شده است. قدرآن را بدانید، قدر آن محبت و خدمت به خلق است. مسائل و مشکلات عدیده‌ای در مقابل راه پیشرفت دولت ایران قابل بر طرف شدن است. مشکل حل نشدنی نداریم. قوای سه گانه و نهاد‌های حاکمیتی باید در نوع و شیوه مدیریت خود تجدید نظر کنند. چرا نخبگان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و می‌توان پیشران حرکت‌های بزرگ در این کشور باشند، امکان میدان‌داری ندارند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همکاران محترم؛ دولت همسو و مقید به مبانی انقلاب در حد عالی خود است و همه موظف به حمایت از این دولت هستیم. رویکرد دولت هم تعامل با مجلس بوده، اما این به آن معنی نیست که در برخی مواقع شاهد رفتار‌هایی باشیم که مردم تصور کنند دولت راه خودش را می‌رود و مجلس هم راه خودش. این مسئله با روح استقلال مجلس در تضاد بوده و حتما باید در راهبری و مدیریت نظام مسائل کلان مجلس تجدید نظر شود. هرچند مصوبات خوبی طی دو نیم سال گذشته در مجلس داشتیم، اما غفلت از برخی موضوعات و عدم میدان داری مجلس موجبات نگرانی به همراه داشته است.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: ضمن تشکر از همه زحمات شبانه روزی جنابعالی ذکر چند نکته خالی از لطف نیست. آقای رئیسی، تیم شما از یک بی نظمی مفرط رنج می‌‎برد؛ که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هم متذکر شده است؛ لذا جهت وصول نتایج بهتر که ملموس باشد باید این منظومه را مدیریت کنید. مسئله دیگر انتصابات در سطوح مختلف بوده و افرادی در حوزه‌های مختلف گمارده شدند که کارآمدی و تعهد لازم را ندارند. حتما درباره بسیاری ازاین گزارش‌ها بی خبر هستید و ما نمایندگان مجلس موظف هستیم واقعیت‌ها پشت پرده را از طریق تریبون مجلس به شما برسانیم و دلیل آن این است که خیلی وقت برای استماع نظرات کارشناسی نمایندگان مجلس نمی‌گذارید که این خلاف فرمایشات مقام معظم انقلاب است.

این نماینده مردم درمجلس تاکید کرد: صریح و شفاف بگویم افرادی را انتصاب کردید که هیچ تعلق خاطری به شیوه و تفکر شما ندارند. شما با این افراد موفق نمی‌شوید. این‌ها دولت را به قهقرا می‌برند، چون فهمی از مسائل اجرایی کشور ندارند. آقای رئیسی در جریان انقلابی مدیران لایق، کارآمد، دلسوز، متخصص فراوان بوده، اما شما غافل هستید. انتصابات شما در بخش‌های مختلف داد بسیاری را درآورده و حتی برخی مراجع تقلید هم متذکر دولت شدند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیسی؛ منافع دولت و منافع مجلس همان منافع انقلاب و نظام و مردم است، از این تذکرات ملول نباشید ما در کنار شما و کمک کار شما هستیم. اما حضرتعالی باید بیشتر به نظرات دلسوزان توجه داشته باشد. گرانی، تورم، بورس، خودرو، اشتغال، دیپلماسی خارجی و مسائل اینچنینی را باید جدی‌تر بگیرید.

وی با اشاره به مشکلات استانی و حوزه انتخابی خود عنوان کرد: در خصوص مسائل کشاورزی؛ چای‌کاران هنوز به دنبال اخذ مطالبات خودشان هستند علی رغم اینکه شش ماه گذشته محصول خود را تحویل دادند. قیمت سم و کود چند برابر، اما قیمت مرکبات در گیلان ۱۴۰۰ تومان است! در خصوص کیوی نیز اگر ما ورود و اقدام نمی‌کردیم صادرات کیوی انجام نمی‌شد و همه کیوی کاران ورشکست می‌شدند. افزایش قیمت نهاده‌های دامی موجب تعطیلی دامداری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه برنج یک محصول استراتژیک است، عنوان کرد: به دولت بگویید که برنج محصول استراتژیک بوده و ما تکلیف خودمان را در استان گیلان بدانیم. /

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین