کد خبر: ۸۲۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

گل‌محمدی: توهینی به مردم خوزستان نکردم

سرمربی تیم پرسپولیس تهران درباره مصاف با آلومینیوم اراک در نشست خبری صحبت کرد.
گل‌محمدی: توهینی به مردم خوزستان نکردم
آفتاب‌‌نیوز :

یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: جا دارد ابتدا فوت هموطنان‌مان به خاطر زلزله خوی را تسلیت بگویم و از همه مسئولان و مردم می‌خواهم که مشکلات آن‌ها را برطرف کنند. ما هم از طرف باشگاه هر کمکی از دست‌مان بر بیاید انجام می‌دهیم و ان‌شاءالله کمک‌های ما هفته آینده به دست آن‌ها خواهد رسید. واقعاً شرایط سختی دارند و امیدوارم که مشکلات‌شان هر چه زودتر برطرف شود.

او ادامه داد: بازی خیلی مهمی را در پیش داریم و با توجه به شرایط جدول برای ماندن در صدر جدول قطعاً گرفتن سه امتیاز بازی فردا هدف اصلی ماست و امیدواریم که این اتفاق بیفتد. مقابل آلومینیوم که یک تیم قابل احترام است و همیشه حریف سختی برای رقبای خود بوده، قرار می‌گیریم. واقعاً بازی راحتی نیست و یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در لیگ است. اصلاً هر تیمی که مقابل آلومینیوم قرار می‌گیرد به سختی بازی با این تیم پی می‌برد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که در فوتبال ما هرچه نیمکت تیم‌ها شلوغ‌تر باشد بهتر نتیجه می‌گیرند، گفت: ما مربیان یک وظیفه داریم و آن هم این است که تمرکزمان روی مسائل فنی باشد. در کنار زمین احتیاج به تمرکز بالایی است و فکر می‌کنم این شرایط که در بعضی از بازی‌ها به وجود می‌آید باید یک جایی تمام شود. در فوتبال حرفه‌ای اروپا این مسائل را نمی‌بینیم و همه اعضای کادر فنی تیم‌ها روی بازی متمرکز هستند. من امیدوارم که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم و کار فدراسیون و کمیته انضباطی و سازمان لیگ خیلی مهم است که بتوانند این مسائل را کنترل کنند تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

گل‌محمدی درخصوص اینکه بازیکنان استقلال یک روز بیشتر نسبت به شاگردان او استراحت داشته‌اند، عنوان کرد: من بار‌ها از باشگاه خواستم که نسبت به برنامه‌ریزی مسابقات با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ صحبت داشته باشند. متأسفانه یکسری اتفاقاتی می‌افتد و برنامه‌ریزی‌های عجیب و غریبی برای تیم ما در نظر گرفته می‌شود و فقط تیم ما از این شرایط آسیب می‌بیند. من با خود آقای مهدی هم صحبت کردم و از باشگاه هم خواستم که نسبت به این مسائل حساس‌تر باشند. مهم است که تیم‌ها با استراحت خوب و در یک ساعت خوب مقابل حریفان‌شان قرار بگیرند. نمی‌دانم درباره این مسائل چه اتفاقی می‌افتد و از قبل طوری برنامه‌ریزی انجام دادند که تیم ما باید چهار پنج روز بعد بازی کند و یک تیم دیگر یک هفته استراحت می‌کند. فکر می‌کنم حتی شرایط سخت‌تری در یک ماه آینده برای تیم ما اتفاق بیفتد. پیش‌برنامه‌هایی دادند که جای تأسف دارد و امیدوارم هرچه زودتر این مسائل برطرف شود.

یحیی گل‌محمدی درباره بسته بودن حساب باشگاه پرسپولیس گفت: مدتی است که حساب بسته است و در صدد این هستند تا هر چه سریع‌تر باز شود. اطلاعات دقیقی از زمان باز شدنش ندارم و از آقای درویش و مدیریت بپرسید، بهتر است.

او درباره حضور پریرا در پرسپولیس گفت: او را بازیکن خوبی دیدیم و فکر می‌کنم بتواند کمک کند. با او یک و نیم سال قرارداد بستیم و چهارشنبه صبح به ایران می‌آید تا کار‌های اولیه‌اش انجام شود. چند ماه است که از مسابقات دور است، اما تمرین خودش را داشته است. باید سریع‌تر با تمریناتی که خواهیم داشت، او را به بازی‌ها برسانیم و امیدوارم بتواند کمک کند.

او درباره اتفاقات بازی گذشته در اهواز برابر فولاد گفت: وظیفه ما این است که روی مسائل فنی تمرکز داشته باشیم. این شرایط که در برخی بازی‌ها پیش می‌آید باید یک جا تمام شود. ما در فوتبال حرفه‌ای اروپا این مسائل را نمی‌بینیم. امیدوارم شاهد این مسائل نباشیم و کار کمیته‌های مختلف این است بتوانند این مسائل را کنترل کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره اظهارات مطرح شده پس از این بازی گفت: من بعد از بازی مصاحبه کردم. آن بازی تمام شد. ما سه امتیاز را واگذار کردیم و اتفاقات عجیبی رخ داد. صحبت‌هایی مطرح شد که واقعیت نداشت. من توهینی به مردم خوزستان نکردم. من خودم ۳ سال در فولاد بازی کردم و فوتبالم را مدیون خوزستان هستم. در آن مدت هم با آمادگی کامل رفتم و همه بازی‌ها را انجام دادم. تیم در آن دوره در خطر سقوط قرار داشت، اما با همکاری بازیکنان تیم در لیگ ماند و در ادامه پایه‌های قهرمانی این تیم را چیدیم. نقش کوچکی در فوتبال خوزستان داشتیم و باشگاه فولاد کمک زیادی به ما کرد و ما همیشه خود را مدیون مردم خوزستان می‌دانیم. من به خودم اجازه نمی‌دهم نسبت به مردم در هر شهری توهین کنم. حتما اشتباهی صورت گرفته است و می‌خواستم بعد از بازی هفته گذشته در این رابطه صحبت کنم، اما به علت شرایط، نخواستم وارد جزئیات شوم. چیزی که برای ما مهم است، بازی پیش رو است که بتوانیم تمرکز خوبی داشته باشیم.

گل‌محمدی درباره عملکرد داوری در هفته‌های اخیر گفت: بحث داوری یک بحث حساسی در فوتبال ماست. من در دوران بازیگری و مربی‌گری خود، همیشه سعی کردم برای داوران احترام قائل شوم. شرایطی که داوری دارد، شرایط سختی است. در برخی بازی‌ها داوران هدست هم ندارند تا با هم ارتباط داشته باشند. گفته بودند که VAR نیم فصل دوم می‌آید، اما این اتفاق همچنان رخ نداده و صحبت‌هایی کردند که واقعیت نداشت. شرایط داوری ما سخت است و این مهم است که فضای خوبی برای داوران شکل بگیرد تا بتوانند سوت بزنند و تمرکز کامل داشته باشند. در چند بازی آخری که داشتیم، در برخی بازی‌ها، داوری به ضرر ما بود، اما سعی کردیم درباره داوری صحبت نکنیم و تا تمرکز داوری به هم نخورد. در بازی اخیر هم این اتفاق افتاد و داور از پنالتی ما گذشت. در بحث داوری بعد از بازی، هیچ مانوری مثل برخی از دوستان که داوری را تخریب می‌کنند صورت نگرفت و ما سعی کردیم احترام داوران را نگه داریم و ما سعی کردیم آن‌ها را تحت فشار نگذاریم. امیدوارم تیم داوری قضاوت خوب و سالم داشته باشد. عدالت در بازی، خواسته همه تیم‌هاست. مربیان نگران این هستند که از داوری لطمه ببینند. به نظر من بحث داوری مسابقه دست نیمکت تیم‌هاست که با آرامش خودشان اجازه دهند داوران تصمیمات خوب بگیرند.

سرمربی پرسپولیس درباره ماندن سیامک نعمتی در جمع سرخ‌پوشان گفت: سیامک شرایط سختی داشت و من تصمیم گرفتم برای اینکه در تیم‌های دیگر بیشتر بازی کند، به تیم دیگری برود. سیامک از نظر اخلاقی یکی از بهترین بازیکنان ایران است و از اینکه در تیم ماند، خوشحالم. او بعد از بازی به تمرینات ما ملحق خواهد شد. ما به امید‌های خودمان هم داریم بازی می‌دهیم و هر بازیکنی که احساس کنیم عملکرد خوبی از خودش دارد، می‌تواند به میدان برود.

او درباره شرایط تیم ملی ایران و تیم امید و عدم انتخاب سرمربی گفت: درباره برخی مسائل ما نمی‌توانیم نظر خاصی دهیم، چون تصمیم در جایی گرفته می‌شود که کارشناسان فوتبال در آن جایی ندارد. کی‌روش در مدتی که در ایران بود، تاثیر خودش را داشت و نظم خاصی به فوتبال ما آورد. کاری به مسائل دیگر ندارم، فرصت کافی به ایشان داده‌ایم. نظر شخصی من این است که اگر به مربی ایرانی زمان دهیم، می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و به تیم ما کمک کند. من خودم با پرسپولیس قرارداد دارم و از شرایط اینجا راضی هستم و دوست دارم تا آخر قرارداد خود در تیم باشم و پس از آن تصمیم‌گیری می‌کنم.

گل‌محمدی مجددا درمورد دیدار با آلومینیوم اراک گفت: حریف در ضد حمله‌ها عملکرد خوبی دارد و خطرناک است و مدافعان، کار مهمی خواهند داشت. ما باید گل بزنیم تا موفق باشیم. ما در همه بازی‌های آینده خود محکوم به برد هستیم.

او در مورد اینکه با توجه به شرایط فعلی فوتبال کشور خرید بازیکنان گران قیمتی مثل کریستیانو رونالدو توسط تیم‌های عربستانی در آینده تاثیری روی فوتبال ما نخواهد داشت، زیرا نمی‌توانیم بازیکنان خیلی بزرگ خارجی جذب کنیم، گفت: قوانین جدیدی که AFC برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان گذاشته کار را برای ایرانیان خیلی سخت کرده است، آن‌ها برنامه‌ریزی و امکانات دارند. چیزی که ما داریم استعداد است، اما برنامه‌ریزی و امکانات نداریم. تقابل تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربی و حتی آسیای شرقی تقابل امکانات و برنامه‌ریزی با استعداد است. گاهی جواب می‌دهد و تیم ما به فینال آسیا می‌رود و جایی هم جواب نمی‌دهد.

او اضافه کرد: با این روند فوتبال ما به عقب می‌رود، آن‌ها اسب خود را خیلی زین کرده و می‌تازند، اما در ایران هنوز لنگ زمین تمرین و مسابقه هستیم. زمین تمرین را کاری ندارم، اما کیفیت زمین بازی تیم‌های ما فاجعه است. هنوز لنگ VAR هستیم که بیاید یا نیاید. باید ۴۰ جلسه بگذاریم تا به این نتیجه بگذاریم که این سیستم به ایران بیاید یا نیاید و بعد از آن هم نصب دوربین و... را داریم. خیلی عقب هستیم و نمی‌دانم چگونه می‌شود با این امکانات کم عقب‌ماندگی را جبران کرد. بعید می‌دانم از لحاظ امکانات فوتبال ایران تا مدت‌ها به حد تیم‌های درجه یک آسیا برسد.

گل محمدی درباره بازگشت هواداران این تیم به ورزشگاه و تاثیر احتمالی آن‌ها در قهرمانی سرخ‌پوشان گفت: همیشه گفته‌ام پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست، به همین دلیل با نبود هوادار بیشترین ضرر را می‌کنیم. خوشحالم بازی با آلومینیوم با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و منتظر حضور پرشور آن‌ها هستیم. برگ برنده پرسپولیس در همه مسابقات هواداران هستند. امیدوارم با تشویق‌ها و حمایت‌های خوبشان بازیکنان ما را دلگرم کنند. قطعا آن‌ها انگیزه مضاعفی به ما می‌دهند و امیدوارم بتوانیم روسفیدشان کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین