کد خبر: ۸۲۲۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

وزیر بهداشت: ۱۳ درصد مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار است/ امیدوارم مجلس مالیات سیگار را وضع کنند

وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه ۱۳ درصد مرگ و میر در کشور ناشی از مصرف سیگار است، گفت: امیدواریم امسال نمایندگان مجلس مالیات بر سیگار را وضع کنند، چراکه وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کشیدن کم می‌شود و ما امیدواریم در این شاخص بتوانیم رتبه برتر را کسب کنیم.
وزیر بهداشت: ۱۳ درصد مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار است/ امیدوارم مجلس مالیات سیگار را وضع کنند
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه هفتمین همایش مرجعیت علمی درباره رتبه سلامت ایران در منطقه مدیترانه شرقی گفت: براساس تقسیم بندی WHo ما در منطقه مدیترانه شرقی قرار داریم و در بین همه کشور‌هایی که در این منطقه قرار دارد ما رتبه برتر را داریم.

وی با اشاره به حضورش در قاهره گفت: در کنفرانس منطقه‌ای Who که در قاهره برگزار شد جمهوری اسلامی در همه شاخص‌ها رتبه اول را داشت غیر از یک مورد آن هم شاخص مصرف سیگار.

وی ادامه داد: متاسفانه ۱۳ درصد مرگ و میر ما ناشی از سیگار است و امیدواریم امسال نمایندگان مجلس مالیات بر سیگار را وضع کنند چراکه وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کشیدن کم می‌شود و ما امیدواریم در این شاخص بتوانیم رتبه برتر را کسب کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور چشمگیر کادر درمان در ایام اربعین گفت: وزارت بهداشت در همه صحنه‌های مردمی حضور داشته است در ایام دهه فجر نیز حدود ۱۲۴ غرفه فجر سلامت در روز ۲۲ بهمن در تهران پیش بینی شده است که اقدام به کنترل قند و فشار خون و ... می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین