کد خبر: ۸۲۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

طرح صیانت از فضای مجازی به پایان خود رسید؟

طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس روبه پایان است و این طرح در مجلس به نظارت بر قانون فضای مجازی و تنظیم مقررات تغییر شکل داده است.
طرح صیانت از فضای مجازی به پایان خود رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کار صیانت از فضای مجازی در حال پایان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فضای مجازی که چند وقتی است راه افتاده یکی از برکات است، طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس به نظارت بر قانون فضای مجازی و تنظیم مقررات فضای مجازی تغییر شکل داده و کار این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال پایان است. مشکلات حوزه فرهنگ زیاد و بودجه فرهنگی ناچیز است، هر موقع در کشور صحبتی برای کاهش بودجه شود بلافاصله به سوی بودجه فرهنگی می‌آیند هر چند دولت‌ها در بودجه به سمت همه حوزه‌ها به غیرفرهنگی تمایل دارند، در کمیسیون تلفیق هم دیواری کوتاه‌تر از بودجه فرهنگی نیست و در تخصیص هم کمترین آمار به حوزه فرهنگ بازمی‌گردد.

آقاتهرانی گفت: هم‌اکنون فصل بودجه در مجلس شورای اسلامی مطرح است، لایجه بودجه توسط دولت سیزدهم تقدیم مجلس شد و کمیسیون فرهنگی مجلس همانند کمیسیون‌های دیگر مشغول بررسی موارد مختلف آن است. بیش از ۳۰۰ موضوع فرهنگی مشمول دریافت بودجه، برای اجرا در سال آینده اولویت‌بندی می‌شوند، به دنبال نظرخواهی از مراکز فرهنگی، مؤسسات و نهاد‌های مرتبط فرهنگی برای پیش‌بینی اولویت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی همانند دیگر کمیسیون‌ها برای بررسی بودجه سال آینده سه نماینده سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس، مجید نصیرایی نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس و امیرحسین بانکی‎پور فرد نماینده مردم اصفهان را برای بررسی بودجه مشخص کرد و امیدواریم بودجه خوبی برای حوزه فرهنگ کشور ببندیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور سهم بخش فرهنگی کشور را ۴۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرد، بودجه بخش فرهنگی با افزایش ۶ تا ۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته روبرو بود، ولی این بودجه با بررسی جزئیات نسبت به تورم کشور تناسب ندارد و مقدار کم بودجه باید بیشتر شود همچنین با فعالیت اعضای کمیسیون فرهنگی که در کمیسیون تلفیق حضور دارند انتظار افزایش داریم. سرانه بودجه فرهنگی کشور در سال‌های گذشته ۹ دلار بیشتر نبود که این مبلغ بسیار کم است و به حوزه فرهنگ بسیار توجه شود.

آقاتهرانی اظهار داشت: مشکلات حوزه فرهنگ زیاد و بودجه فرهنگی ناچیز است، هر موقع در کشور صحبتی برای کاهش بودجه شود بلافاصله به سوی بودجه فرهنگی می‌آیند هر چند دولت‌ها در بودجه به سمت همه حوزه‌ها به غیرفرهنگی تمایل دارند، در کمیسیون تلفیق هم دیواری کوتاه‌تر از بودجه فرهنگی نیست و در تخصیص هم کمترین آمار به حوزه فرهنگ بازمی‌گردد. باید تخصیص بودجه فرهنگی ۱۰۰ درصد باشد البته سال گذشته بودجه فرهنگی با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی رشد خوبی داشت و باید در زمینه فرهنگی مجاهدانه و جهادی وارد میدان شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین