کد خبر: ۸۲۲۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

تاج: گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی بهتر است/ متهم پرونده ویلموتس هستم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی ۲ نگاه متفاوت وجود دارد که با توجه به دلایلی به این نتیجه رسیده‌ایم که انتخاب گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی بهتر است.
تاج: گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی بهتر است/ متهم پرونده ویلموتس هستم
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی تاج در مورد اینکه آیا فدراسیون باید متولی ورود VAR به ایران باشد یا سازمان لیگ توضیح داد: VAR مبحث مهمی است و خیلی از کشور‌ها در حال استفاده از این سیستم هستند. برخی کشور‌ها از جمله قطر از ابتدا این کار را انجام دادند و اخیراً کشور‌های ازبکستان و تاجیکستان با ظرفیت کمتری وارد این کار شده‌اند. ما نیز باید این مسیر را برویم. فیفا با فدراسیون فوتبال طرف است، ولی قرارداد شرکت مربوط به VAR با باشگاه‌ها است.

تاج اضافه کرد: صحبت‌های ایزد سیف‌الله پور، مدیرعامل نساجی را تأیید می‌کنم. در دنیا هر جا که ورزشگاه خود را به باشگاه کرایه می‌دهد باید کلیه متعلقات استاندارد را نیز خودش فراهم کند. مسأله VAR و شرکت‌های مربوط به آن تمام نشدنی است. ممکن است شرکت EVS تا یکی دو سال دیگر نتواند مجوز فیفا را بگیرد. می‌دانید این شرکت‌ها باید ۵۰ میلیون دلار به فیفا بسپارند تا اگر بر اساس اشتباهی در یک بازی فوتبال تیمی متضرر شد، از جانب VAR خسارتش پرداخت شود. باید اظهارنامه بدهند تا در صورت ضرر و زیان یک تیم از پول برداشت شود.

تاج افزود: هر شرکتی نمی‌تواند مجوز فیفا را بگیرد. باید مجموعه قوانین موجود را رعایت کنند. توضیحات لازم در تلویزیون داده شد. باید این موضوع را دنبال کنیم و نباید اینگونه باشد که همه کشور‌های منطقه VAR داشته باشند و ما نداشته باشیم. تاجیکستان به ما می‌گوید برای استفاده از VAR آماده کمک کردن به ایران هستیم. این برای کشور پهناوری مثل ایران خوب نیست. باید تمام تلاش خود را بکنیم و دست به دست هم بدهیم تا شرایط به خوبی فراهم شود. باید آموزش‌ها را شروع کنیم. همین الان شاید برخی داوران را برای آموزش به کشور‌های همسایه بفرستیم. ضمن اینکه یک داور ما که باید به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برود تا در دوره‌های آموزشی فیفا شرکت کند و ما این سهمیه را از دست ندهیم.

وی در خصوص دلیل انصراف رقیب قرقیزستانی‌اش در رقابت برای کسب پست نایب رئیسی AFC توضیح داد: باستان‌بک یک رقیب جدی در فوتبال آسیا است. او همین الان نایب رئیس کافا است. این رقیب من در دو سه روز پایانی منتهی به انتخابات انصراف داد. او دو روز قبل به بحرین رفته و با برخی کشور‌ها صحبت کرده بود. اطمینان دارم با ژاپن، کره، قطر و مجموعه‌های دیگر جلساتی داشت. در نهایت به این نتیجه رسید که شاید بهتر است کنار برود. به این نتیجه رسید که نگاه مجموعه آسیا بیشتر به سمت من است. در نهایت روز قبل از انتخابات به AFC نامه زد و انصراف خود را اعلام کرد البته همچنان نایب رئیس کافا است.

تاج درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: ما دو انتخاب مهم داریم که یکی سرمربی تیم امید و یکی بزرگسالان است. اشاره شما به تیم ملی بزرگسالان است. من با طرف قطری صحبت کرده بودم که امروز جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش دارند و شاید به نتیجه برسند. از کی‌روش تشکر می‌کنم که نسل جدیدی را در ۹ سال به کشورمان معرفی کرد و وقاری به تیم ملی داد و همیشه از او تشکر می‌کنم و هر وقت هم او را ببینم با احترام برخورد می‌کنم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره گزینه نهایی برای تیم ملی گفت: دو نگاه متفاوت وجود دارد. درباره مربی داخلی، ما افتخارآفرینان بسیاری در داخل کشور داریم که خیلی زحمت کشیدند و بسیاری از نقاط مثبت محصول فعالیت آنهاست. آقای مهاجرانی، آقای پروین، آقای دایی، آقای قلعه‌نویی و بسیاری از عزیزان دیگر. همین اخیرا، آقای نکونام، آقای هاشمیان. خیلی کمک کردند به تیم ملی.

تاج با اشاره به مشکلات بانکی به علت تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: ما محدودیت‌هایی درباره مربی خارجی داریم و تحریم در کشور ما وجود دارد و البته به قوانین هم احترام می‌گذاریم. اگر پول نقد هم اینجا داشته باشیم، انتقال آن به خارج از کشور عملیاتی نیست. یکی از متهمان پرونده مارک ویلموتس، خود من و سایر اعضای هیئت رییسه هستیم. متهم شدیم، چون نتوانستیم پول او را بدهیم. کالدرون، برانکو و استراماچونی هم‌نمونه‌های دیگر هستند که، چون پولشان را نگرفته بودند، رفتند و شکایت کردند.

وی ادامه داد: اگر ما یک مربی به‌نام بخواهیم که رزومه خوبی داشته باشد، باید پول بدهیم. اتفاقا گزینه هم هست، چون می‌خواهند به ایران بیایند، اما دغدغه مسائل مالی وجود دارد. چنین پرونده‌هایی روی میز ما است و باید پولشان را بدهیم. ما مربیان به‌نام، با کیفیت و رزومه‌دار خیلی داریم و از قضا ایران کشوری است که همه مربیان طالب هستند که به آن بیایند، زیرا سطح گسترده‌ای از بازیکنان و لژیونر داریم.

تاج در خصوص واقعی بودن ادعای نشریه as اسپانیا درباره مذاکره با پاکو خمس، سرمربی کنونی تراکتور، گفت: یک سری مواردی که رسانه‌ها اعلام می‌کنند، گمانه‌زنی خودشان است. مثلا دیدم فردی را مطرح کردند و عده زیادی به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند در حالی که هیئت رییسه فدراسیون اصلا بی‌خبر بود و در جریان این افراد نیست. ولی به هر جهت عرض کردم این دو انتخاب یکی از کار‌هایی است که پیش روی هیئت رییسه است و به سرعت انتخاب خواهد شد. فقط راجع‌به نوع انتخاب عرض کردم که هم به داخلی نگاه وجود دارد و هم خارجی. یعنی اگر خارجی انتخاب کردیم و یک عده آمدند انتقاد کردند که چرا، ما این‌ها را قبول داریم. یعنی می‌فهمیم و به این نتیجه رسیدیم که مزایای خارجی شاید بیشتر باشد. یا اگر داخلی انتخاب کردیم و یک عده انتقاد کنند به شرایط مربی داخلی، این را هم از الان می‌پذیریم، ولی به این نتیجه رسیدیم گزینه داخلی در شرایط فعلی با توجه به جمیع جهات برای فوتبال ما بهتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین