کد خبر: ۸۲۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

کاخ سفید مدعی شد اوضاع اقتصادی در دوران بایدن روبراه شده است

در آستانه سخنرانی سالانه جو بایدن، «برایان دیز» مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید که در شرف کناره‌گیری است، وضعیت اقتصاد ایالات متحده آمریکا را "قوی" توصیف کرد و در عین حال "استدلالی غلط" نسبت به نظرسنجی‌های اخیر ارائه داد.
کاخ سفید مدعی شد اوضاع اقتصادی در دوران بایدن روبراه شده است
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، برایان دیز در کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت: وضعیت اقتصادی آمریکا "قوی" است. شما شاهد پایین‌ترین نرخ بیکاری ظرف ۵۳ سال اخیر هستید.

وی در ادامه با مقایسه "مقاومت و استقامت اقتصاد آمریکا" نسبت به سایر کشورها گفت: اگر شما به هر کجایی از جهان بروید، اگر با سران کشورها، روسا و سایر رهبرها گفت‌وگو کنید، آن‌ها به شما خواهند گفت که ایالات متحده آمریکا جایگاه بهتری نسبت به کشورهای دیگر دارد. اکثر مردم مشتاق داشتن فرصتی برای سرمایه‌گذاری در آمریکا هستند و این مسئله حاکی از اقتصاد خوب این کشور است.

برایان دیز همچنین به نظرسنجی اخیر ای‌بی‌سی نیوز/ واشنگتن‌پست اشاره کرد و عنوان داشت: «دو سوم از آمریکایی‌ها می‌گویند که شرایط‌شان بهتر از قبل شده است.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که بعدا گزارشی به این مسئله پرداخت که گویا برایان دیز اشتباهی در جمع داده‌های این نظرسنجی مرتکب شده است.

در واقع نتایج نظرسنجی مذکور نشان داد که ۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفته بودند که شرایط نسبت به قبل از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بهتر شده و ۴۲ درصد معتقد بودند که شرایط یکسان بوده و هیچ تغییری نکرده است؛ اما دیز این دو عدد را با یکدیگر ترکیب کرد و مدعی شد که دو سوم از آمریکایی‌ها شرایط خود را بهتر می‌بینند.

این در حالیست که کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد، «برایان دیز» مشاور ارشد اقتصادی جو بایدن از مقامش کناره‌گیری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین