کد خبر: ۸۲۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

آتقی درگذشت

محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر و تهیه‌کننده در ۷۲ سالگی از دنیا رفت.
آتقی درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

حسن صفدری، شاعر و پسرعمه‌اش با تأیید این خبر گفت: او بامداد امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) در خواب بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.

به گفته او احتمالا مراسم خاکسپاری نظری گلپایگانی فردا (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه)، ۱۰ صبح در بهشت زهرا باشد؛ با توجه به این‌که فرزندش به دنبال کار‌های اداری است هنوز مشخص نیست در کدام قطعه به خاک سپرده شود.

صفدری همچنین در صفحه شخصی خود نوشته است: «محمد جواد نظری گلپایگانی (پسر عمه‌ام). در طول پنجاه سال فعالیت هنری‌ش بیش از نود آهنگ خوانده، بالغ بر پنجاه فیلم ساخته، اولین فیلم‌اش «مادر» در دهه پنجاه و آخرین فیلم او «آقای شانس» با شرکت اکبر عبدی در دهه هفتاد بود، کاراکتر «آتقی» که ساخته و پرداخته او در سریال تلویزیونی «آینه عبرت» بود، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه هفتاد بود که در زمان جنگ ایران و عراق پخش می‌شد. آن زمان مردم برای رهایی از فشار‌های عصبی جنگ زندگی می‌کردند، شب‌ها پای تلویزیون‌ها زهر و استرس آن روزشان را با دیدن سریال «آیینه عبرت» خنثی می‌کردند. آتقی خودش بود. در زندگی هم آتقی بود. زمانی هم که دستش به دهانش می‌رسید، از کمکی به دوستان و فامیل فرو گذار نکرد. ولی شوربختانه در زمانی که دیگر فعالیت هنری‌ش به پایان رسید، از دوستان نیازمند گذشته‌اش خبری نبود. آتقی امروز ما را تنها گذاشت. یادش گرامی! بی‌شک آهنگ‌ها و فیلم‌هایش او را تا ابد جاودان ساخت، خداحافظ پسر عمه عزیزم، روح‌ات در آرامش پسر دایی حسنعلی!»

جواد گلپایگانی (زاده ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ در گلپایگان) تهیه‌کننده و بازیگر اهل ایران بود. او با بازی در نقش آتقی در سریال آینه عبرت تبدیل به یک بازیگر معروف ایرانی شد.

او در فیلم‌های سینمایی آقای شانس (۱۳۷۳)، مزدوران (۱۳۶۳)، نقطه ضعف (۱۳۶۲)، عصیانگران (۱۳۶۰)، شجاعان ایستاده می‌میرند (۱۳۵۹)، باغ بلور (۱۳۵۷)، زرخرید (۱۳۵۷) و سریال‌های تلویزیونی آتیه (۱۳۷۴)، برگ‌ریزان (۱۳۷۰) و آینه عبرت (۱۳۷۰) بازی کرده کرده است.

او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم‌های مزدوران (۱۳۶۳)، شیلات (۱۳۶۲)، نقطه ضعف (۱۳۶۲)، عصیانگران (۱۳۶۰) و شجاعان ایستاده می‌میرند (۱۳۵۹) را برعهده داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین