کد خبر: ۸۲۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

ایرپاد اپل جای سمعک را خواهد گرفت؟

به‌زودی ایرپاد اپل قابلیتی را دریافت خواهد کرد که آن را به یک سمعک تبدیل می‌کند تا کاربران کم‌شنوا از آن برای شنیدن بهتر صداهای محیط استفاده کنند.
ایرپاد اپل جای سمعک را خواهد گرفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

مارک گورمان، صاحب مجله Power On و خبرنگار بلومبرگ در تازه‌ترین نسخه این مجله تکنولوژی که هر هفته یکشنبه منتشر می‌شود، اطلاعات جذابی را در مورد یکی از محصولات پرفروش اپل ارائه کرده است. گورمان در این نسخه مدعی شده که اپل می‌خواهد هدفون بی‌سیم ایرپاد خودش را طی یک یا دو سال آینده به یک ابزار سلامتی برای کم‌شنوایان تبدیل کند. او از قابلیتی به‌نام “Live Listen” می‌گوید که وقتی روی ایرپاد اپل فعال شود، با تقویت صدای محیط، از این دستگاه یک سمعک خواهد ساخت.

اپل با ایرپاد به افراد کم‌شنوا و خجالتی کمک خواهد کرد
از آنجا که طبق قوانین جدید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا)، شرکت‌ها نباید بدون نسخه پزشک به‌فروش سمعک بپردازند، بنابراین اپل هم اگر قرار باشد این ویژگی را در هدفون بی‌سیم خودش بگنجاند، باید مجوزهای لازم را هم دریافت کند. قابلیتی که می‌تواند به ده‌ها میلیون کاربر کم‌شنوا در سراسر جهان که بسیاری از آن‌ها از گذاشتن سمعک داخل گوش خود خجالت می‌کشند، کمک کند.

اپل ۷ سال پیش حق اختراعی از یک سیستم را به‌نام خودش ثبت کرد که ضربان قلب، دمای بدن و دیگر اطلاعات بیومتریک کاربر را از طریق هدفون روی گوشی خود ردیابی می‌کرد. این سنسور بیومتریک می‌تواند در داخل یکی از گوشی‌های ایرپاد اپل قرار بگیرد. این شرکت سپس چند سال بعد اولین ایرپاد خودش را با پشتیبانی از سنسورهایی عرضه کرد که می‌توانند ضربان قلب و سطح تعریق کاربر را اندازه‌گیری کنند.

علاوه بر این، ایرپادز پرو اپل قابلیتی به‌نام Live Listen را در اختیار کاربرانی که سخت می‌شنوند، قرار می‌دهد. وقتی گزینه Conversation Boost فعال باشد، از میکروفون روی دستگاه برای کمک به تقویت صدای مکالمات افراد روبروی کاربر استفاده می‌شود. شاید این به‌اندازه Live Listen توانمند نباشد، اما حداقل کمی صدای مکالمه افراد را تقویت خواهد کرد.

محصولات اپل به‌جز اینکه در سرگرمی کاربرد دارند، می‌توانند امکاناتی را هم برای سلامتی و زندگی آسان‌تر افراد ارائه کنند. به‌طور مثال باید به اپل واچ اشاره کرد که بارها جان افراد را نجات داده است. یا آنکه آیفون‌ها با قابلیت تماس ماهواره‌ای اضطراری خود توانسته‌اند جان افرادی که در مناطق سخت مثل کوهستان گیر افتاده‌اند را نجات دهند. حالا هم نوبت به ایرپاد اپل رسیده تا با تبدیل شدن به یک سمعک، بتواند به افراد کم شنوا کمک کند.

گجت‌نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین