کد خبر: ۸۳۱۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

بشار اسد ۴ وزیر را برکنار کرد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با صدور فرمانی، چهار وزیر و یک نفر از مشاوران دولت خود را تغییر داد.
بشار اسد ۴ وزیر را برکنار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«بشار اسد» رئیس جمهور این کشور امروز (چهارشنبه) در فرمان حکومتی وزرای «نفت و منابع معدنی»، «تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان»، «صنعت»، «کار و امور اجتماعی» و «مشاور دولت» را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، اسد در فرمان شماره ۹۱ سال ۲۰۲۳، «فراس حسن قدور» را به عنوان وزیر نفت و منابع معدنی، «محسن عبدالکریم علی» را به عنوان وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده، «عبدالقادر جوخدر» را به عنوان وزیر صنعت، «لوی عمادالدین المنجد» را به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی و «احمد بوسته جی» را به عنوان مشاور دولت منصوب کرد.

پیش از این «بسام طعمة» به عنوان وزیر نفت و منابع معدنی، «عمرو سالم» به عنوان وزیر بازرگانی داخلی و حمایت از مصرف‌کننده، «زیاد صباغ» به عنوان وزیر صنعت، «محمد سیف الدین» به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی و «محمد فایز البرشة» به عنوان مشاور دولت در کابینه دولت سوریه حضور داشتند.

دولت سوریه پس از پیروزی «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۱۵ مرداد سال گذشته تشکیل شده بود و پیش از این تغییراتی در اعضای آن به وجود نیامده بود.

بشار اسد در ۲۷ می‌گذشته (پنجم خرداد ۱۴۰۱) با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا بار دیگر به مدت هفت سال دیگر به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شد.

بر اساس اعلام «حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوری شرکت کردند که از این میزان، ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای، معادل ۹۵.۱ درصد از آراء به «بشار اسد» اختصاص یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین