کد خبر: ۸۳۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

حماس: مقاومت تنها راه آزادی سرزمین فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر بر پایبندی خود به گزینه وحدت ملی و مقاومت فراگیر به عنوان راهکاری برای احقاق حقوق حقه خود و بازستاندن سرزمین اشغالی خود از دست نظامیان صهیونیست و آزادسازی مقدسات تاکید کرد.
حماس: مقاومت تنها راه آزادی سرزمین فلسطین است
آفتاب‌‌نیوز :

حماس امروز پنج‌شنبه به مناسبت چهل و هفتمین سالگشت روز زمین طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین رسیده، خواستار تشدید مقاومت برای دفاع از سرزمین فلسطین و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق حقه آنان در زمنیه نیل به آزادی و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان و نیل به استقلال شد.

فلسطینیان ساکن المثلث، الجلیل و نقب در سال ۱۹۴۸ در واکنش به توسعه شهرک‌های یهودی و تجاوزات شهرک نشینان یهود و سیاست تبعید قیام کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند که در جریان این درگیری‌ها شماری از این فلسطینیان به خاک و خون کشیده شدند.

حماس تاکید کرد که هرگز از یک وجب خاک فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد و ملت فلسطین همواره به خاک سرزمین خود پایبند خواهد ماند.

در این بیانیه تصریح شده است که طرح‌های شوم اشغالگران صهیونیست و جنایات آنان از جمله مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک‌های یهودی بر روی آنها هرگز هویت و ماهیت عربی سرزمین فلسطین و واقعیت‌های تاریخی را تغییر نخواهد داد.

حماس اعلام کرد:« شهر بیت المقدس اشغالی و مسجد الاقصی نگین تاج سرزمین فلسطین است و دشمن صهیونیستی هیچ‌گونه حق حاکمیتی بر روی یک وجب خاک این سرزمین را ندارد، ما به هر قیمتی شده با بهره گیری از تمامی ابزارها از سرزمین تاریخی فلسطین دفاع و پاسداری خواهیم کرد.»

حماس یادآور شد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهرها و روستاهایی که از آنها به زور و تهدید آواره و دربه‌در و تبعید شده‌اند، یک حق فردی و دسته جمعی است و هیچ کس حق چشم پوشی از آن را ندارد.

حماس بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با تمامی پروژه‌های اسکان فلسطینیان و میهن جایگزین تاکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس از پایداری و مقاومت و حماسه آفرینی سلحشورانه نیروهای قهرمان و دلاور مقاومت و ایستادگی مثال زدنی فلسطینیان ساکن نوار غزه و فلسطینیان همیشه در صحنه در کرانه باختری و قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۴۸ و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی تمجید و تجلیل کرد.

همچنین در این راستا، دکتر علا عوض رئیس مرکز آمار فلسطین در گزارشی به مناسبت روز زمین اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی ۸۵ درصد از سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عوض اشاره کرد که ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ شش جوان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ که علیه مصادره ۲۱ هزار دونم از اراضی الجلیل، المثلث و نقب توسط رژیم اشغالگر اعتراض کردند، به شهادت رسیدند و این روز به سبب پایبندی ملت فلسطین به سرزمین و میهن خویش و برای گرامیداشت یاد شهدا به عنوان روز زمین شناخته شده و هر ساله گرامی داشته می‌شود.

وی گفت که جمعیت فلسطینیان تا پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۴.۳ میلیون نفر رسیده که ۵.۴ میلیون نفر از آنان در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان سکونت دارند و حدود ۱.۷ میلیون هم در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ زندگی می‌کنند.

جمعیت فلسطینیان مقیم کشورهای عربی هم به ۶.۴ میلیون نفر رسیده و حدود ۷۶۱ هزار هم در دیگر کشورها زندگی می‌کنند. همچنین جمعیت یهودیان در فلسطین تاریخی هم به ۷.۱ میلیون رسیده است.

این گزارش می‌افزاید که رژیم صهیونیستی در حالی بر ۸۵ درصد از سرزمین تاریخی فلسطین سیطره یافته که تا سال ۱۹۴۷ و قبل از تاسیس این رژیم، یهودیان تنها ۶.۲ درصد از جمعیت فلسطین تاریخی را تشکیل می‌دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین