کد خبر: ۸۳۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

کارلسن دیگر علاقه‌ای به شطرنج ندارد!

استاد بزرگ آذربایجانی می‌گوید که مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان به دلیل اینکه همه را شکست داده است، علاقه‌ای به شطرنج ندارد.
کارلسن دیگر علاقه‌ای به شطرنج ندارد!
آفتاب‌‌نیوز :

تیمور رجبوف استاد بزرگ آذربایجانی نظر خود را در مورد امتناع مگنوس کارلسن شطرنج باز نروژی از حضور در مسابقه قهرمانی جهان به اشتراک گذاشت.

او در این باره گفت: از امتناع مگنوس برای شرکت در این مسابقات شگفت زده شدم. در مورد این موضوع زیاد صحبت شد، انواع و اقسام نشانه های غیرمستقیم وجود داشت اما من امیدوار بودم که او به این رقابت‌ها بیاید. برای شطرنج، این یک ضرر بزرگ است. مگنوس مردی است که تمام زندگی خود را وقف شطرنج کرد و باید در قبال آن بخصوص به عنوان قهرمان جهان پاسخگو باشد. این یک وضعیت منفی برای شطرنج است.

رجبوف ادامه‌ داد: او احتمالاً وقتی همه را شکست داده است، هیچ علاقه و انگیزه ای ندارد. معلوم نیست چه چیزی را باید به او ثابت کرد. کارلسن قبلاً نپومنیشی را شکست داده بود. باید به تصمیم کارلسن احترام گذاشت. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است.

رجبوف در پایان گفت: شاید در صورت تغییر در فرمت سیستم انتخابی و خود مسابقه، کارلسن به رقابت‌ها بازگردد.

تیرماه سال گذشته‌ کارلسن به عنوان مرد شماره یک شطرنج جهان اعلام کرد که در مسابقات قهرمانی جهان‌ مقابل نپو روس بازی نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین