کد خبر: ۸۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

روسیه: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو تاکید دارد که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود نخواهد داشت.
روسیه: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشستی که درباره تصمیم روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس برگزار شده بود، گفت: «بله، ما تایید می‌کنیم که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود نخواهد داشت».

نبنزیا تاکید کرد: «روسیه در سال‌های ۱۹۹۰ تمام تلاش خود را انجام داد تا تسلیحات هسته‌ای را از کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی به خاک خود منتقل کند، ما بار‌ها از آمریکا دعوت کرده‌ایم تا کار مشابه را انجام داده و ذهنیت جنگ سرد را ترک کرده و و تمامی تسلیحات هسته‌ای آمریکا را به خاک خود بازگرداند».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه گذشته، (۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به توافقی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک این کشور همسایه دست یافته است.

پوتین گفت چنین اقدامی نقض توافقنامه‌های منع اشاعه تسلیحات اتمی نیست، زیرا آمریکا نیز در خاک کشور‌های اروپایی سلاح‌های هسته‌ای مستقر کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد فرایند احداث تأسیساتی برای ذخیره سلاح‌های هسته‌ای کشورش در بلاروس تا تاریخ ۱ جولای به اتمام خواهد رسید.

او تصریح کرد روسیه در حال حاضر ۱۰ هواپیمای قادر به حمل سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای را در بلاروس مستقر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین