کد خبر: ۸۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
"در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود"

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: بدون توقف به جلو بروید

فرمانده کل قوا با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیرو‌های مسلح فرمودند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: بدون توقف به جلو بروید
آفتاب‌‌نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد نیرو‌های مسلح این نیرو‌ها را به‌فرموده امیرمؤمنان (ع) حصار‌های مستحکم کشور و ملت خواندند و تأکید کردند: این جایگاه بسیار بزرگ، مسئولیت‌های سنگینی به‌همراه می‌آورد که بحمدالله نیرو‌های مسلح با قدرشناسی این موقعیت پرافتخار، مشغول عمل به وظایف خود هستند.

ایشان با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیرو‌های مسلح گفتند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.

فرمانده‌کل قوا با استناد به آیه قرآن کریم آمادگی همیشه را فرمان پروردگار و مایه ترس دشمنان خدا و ملت خواندند و افزودند: تهدید، هیچ‌گاه به‌طور کامل از بین نمی‌رود بنابراین باید هرچه می‌توانید بر آمادگی‌‎های مختلف بیفزایید.

رهبر انقلاب همچنین نفس آمادگی نیرو‌های مسلح را برای دشمنان بازدارنده و هوشیاری در مقابل طراحان پشت‌صحنه حوادث را کاملاً ضروری خواندند.

ایشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالی عناصر کم‌قدرت، گفتند: نباید ذهن‌ها را بر این‌گونه اقدامات و حرف‌ها متوجه و متمرکز کرد بلکه باید طراحان اصلی و پشت‌صحنه را دید.

فرمانده‌کل قوا با اشاره به جنگ‌افروزی‌های نیرو‌های شریر بین‌المللی در مناطق مختلف جهان گفتند: استکبار هرجا منافعی ببیند از پشت صحنه درگیری راه می‌اندازد.

تمرکز و دقت بر برنامه‌های بلندمدت دشمن نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد نیرو‌های مسلح تأکید کردند.

ایشان در همین زمینه گفتند: دقت بر برنامه‌های پنج یا ده ساله دشمن خوب و لازم است، اما باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت او را مدنظر و تحت رصد داشت.

فرمانده‌کل قوا با اشاره به دو جنگی که آمریکا حدود دو دهه قبل در شرق و غرب ایران به‌راه انداخت گفتند: آمریکایی‌ها منافعی در عراق و افغانستان داشتند، اما هدف نهایی آن‌ها ایران اسلامی بود که به‌دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی، در این ماجرا‌ها و هدف نهایی خود شکست خوردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به این واقعیت گفتند: بنابراین دشمن با همه محاسبات به‌ظاهر مستحکم و قدرت نظامی خود، قابل شکست دادن است.

ایشان موقعیت کنونی رژیم صهیونیستی را نمونه دیگری از این‌گونه شکست‌ها برشمردند و گفتند: عملیات ضدفلسطینی رژیم صهیونیستی در ماه رمضان سال گذشته با عکس‌العمل خاصی در جهان روبه‌رو نشد، اما امسال در مقابل جنایات او، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود.

فرمانده‌کل قوا غافل نشدن از دشمن را به‌موازات باور به شکست‌پذیری او، مهم دانستند و افزودند: در هیچ مرحله‌ای نباید از مکر و طراحی دشمنان غافل شد.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، مراکز و عناصر فکری نیرو‌های مسلح را به طراحی دائم و مبتکرانه راهبرد‌ها و سیاست‌های قوی، عقلایی و راهگشا فراخواندند.

پیش از سخنان فرمانده‌کل قوا سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات نیرو‌های مسلح در ابعاد مختلف بیان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین