کد خبر: ۸۴۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

فیلم| ادعای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی/ شناسایی ۷ نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی

برخی کاربران فضای مجازی مدعی لو رفتن سوالات امتحانات نهایی کشور شدند. رئیس پلیس فتا تهران نیز اعلام کرد که هفت نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی شناسایی شدند.
فیلم| ادعای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی/ شناسایی ۷ نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گفت: یکی از مواردی که طی سالیان اخیر بیشتر با آن مواجه بودیم، کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی است که معمولا این نوع کلاهبرداری در ایام برگزاری امتحانات نهایی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تجربه سنوات گذشته نشان داده است که این کلاهبرداران به هیچ عنوان سوالات را در اختیار قرار نمی‌دهند، گفت: برخی از کلاهبرداران نیز هستند که در این حوزه فعال هستند و بعضا سوالات مربوط به سال‌های قبل و سوالاتی را که زمان امتحان گذشته را در اختیار افراد قرار می‌دهند و کلاهبرداری می‌کنند و پول‌هایی را تحت عنوان بیعانه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: هر ساله جلساتی را با آموزش و پرورش استان تهران برگزار می‌کنیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد و اقدامات سایبری در پلیس فتا با جدیت در حال انجام است و طی روز‌های اخیر موفق شدیم هفت نفر از این اشخاص را شناسایی کردیم.

معظمی با بیان اینکه از والدین می‌خواهیم که هوشیاری لازم را به فرزندان خود بدهند که وابستگی به فضای مجازی بویژه در ایام امتحانات فقط می‌تواند استرس آن‌ها را زیادتر کند و ما مواردی را داشتیم که به این وهم که سوالات را در اختیارات داشتند، لطمات جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد شده است، گفت: در پلیس فتا با جدیت تا زمانی که به سرانجام برسیم این موضوع را دنبال می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین