همان زمان این تصویر بازتاب داده شد و برخی نوشتند: «المیرا شریفیمقدم فندک به دست در تلویزیون ظاهر شد»؛ این خبر دست به دست شد و حالا خیلیها در شبکههای اجتماعی میپرسند: «این فندکها از چه برندی هستند؟»
از ظاهر فلزی و طراحی کلاسیک چند مدل روی میز، بهنظر میرسد برخی از آنها از برند فندک زیپو (Zippo) باشند، برند افسانهای آمریکایی که از سال ۱۹۳۲ تا امروز، نماد دوام و اصالت در دنیای فندکهاست.

فندک زیپو از ابتدا با هدف ساخت شعلهای بادگیر (Windproof) طراحی شد؛ شعلهای که حتی در هوای طوفانی هم خاموش نمیشود. این ویژگی باعث شد در دوران جنگ جهانی دوم، زیپو به همراه همیشگی سربازان آمریکایی تبدیل شود. بعدها، همین فندک کوچک راهش را به سینما، موسیقی، و حتی کلکسیونهای لوکس باز کرد.
امروز زیپو دیگر فقط یک ابزار برای روشن کردن نیست؛ نماد استقامت، طراحی بیزمان و صدای “کلیک” معروفی است که عاشقانش را از دور هم میشناسد.
جالب است بدانید زیپو هنوز هم در کارخانهی اصلیاش در پنسیلوانیا تولید میشود و گارانتی مادامالعمر دارد؛ یعنی اگر فندکتان بعد از بیست سال هم درست کار نکند، شرکت آن را تعمیر یا تعویض میکند.
شاید المیرا شریفیمقدم با نشان دادن آن فندکها در برنامه صبحانه ایرانی، ناخواسته به دنیایی از ظرافت و اصالت اشاره کرده باشد.
زیپو سالهاست در بین علاقهمندان به وسایل خاص و کلکسیونرها جایگاه ویژهای دارد. مدلهای طلایی، مشکی، استیل و حتی طرحدار آن، هرکدام داستان خودشان را دارند.
برای کسانی که میخواهند چیزی فراتر از یک وسیلهی روزمره داشته باشند، زیپو در واقع یک امضا است؛ نشانهی سلیقه، دقت، و عشق به جزئیات.

برای دیدن مجموعهای از مدلهای اورجینال و کلکسیونی زیپو، میتوانید به فروشگاه تخصصی زیپولوکس سر بزنید. زیپولوکس با ارائهی نسخههای کلاسیک تا مدلهای محدود، تجربهای لوکس و اصیل از دنیای فندکهای زیپو را به شما هدیه میدهد. کافی است برای مشاهده محصولات زیپو، در گوگل "زیپولوکس" را سرچ کنید.
شاید وقتش رسیده شما هم یک فندک زیپو روشن کنید و از آن صدای خاص “کلیک” لذت ببرید، صدایی که از پشت میز صبحانهی یک مجری تا جیب کلکسیونرهای حرفهای شنیده میشود.