کد خبر: ۱۰۰۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
در مناظره با وحید جلیلی در دانشگاه علم صنعت

علی شکوری‌راد: دولت بعد از اصلاحات سعی کرد دستاوردهای دوم خرداد را از بین ببرد

در خرداد ماه اعلام راهپیمایی کنید تا مشخص شود طرفداران احمدی‌نژاد و موسوی چه‌قدر هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  علی شکوری‌راد نماینده مجلس ششم معتقد است که دولت بعد از اصلاحات دولت رجعت‌گرا بود و سعی کرد دستاوردهای دوم خرداد را از بین ببرد. 

علی شکوری‌راد در مناظره با وحید جلیلی که در دانشگاه علم صنعت برگزار شد با بیان اینکه خرداد ماه شهرالله است گفت: اتفاقات مهمی در این ماه اتفاق افتاده است که دست خدا را در آن می‌بینیم از 15 خرداد 42 با حضور حماسه مردم در صحنه نقطه اغازی شد تا 15 سال بعد انقلاب به منصه ظهور برسد 29 خرداد 56 که سالروز شهادت معلم انقلاب دکتر شریعتی است که با ارائه گفتمانی از اسلام در برابر اندیشه مارکسیستی و کمونیستی آن زمان قرار گرفت و از سوی دیگر در خردادماه شاهد برکناری بنی صدر هستیم که بارای نمایندگان مجلس عدم کفایت می‌گیرد. 

وی با اشاره به شهادت دکتر چمران در خردادماه گفت: بعد از آن حادثه 14 خرداد سال 68 را داریم که همزمان با سالگرد فوت امام راحل است و از این نظر اهمیت دارد که تشییع جنازه با شکوهی از سوی مردم برای آن بزرگوار برگزار شد و به اعتقاد من این مساله به نوع نگاه امام به حق مردم و حق تعیین سرنوشت آنها باز می‌گردد امام می‌گفت: میزان رای ملت است و آنها ولی نعمتان ما هستند و همین امر باعث گرایش گسترده مردم به ایشان شده بود. 

این نماینده سابق مجلس به سالروز سوم خرداد سال 61 و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روز متعلق به ملت است و نگرانی من این است که وقتی صداو سیما آنقدر آن روز را تبلیغ کند و حماسه دوم خرداد را با سکوت بگذراند که نسل جوان احساسی که باید نسبت به سوم خرداد داشته باشند نداشته باشند. 

شکوری‌راد با تاکید براینکه سوم خرداد از آن همان مردمی است در 25 خرداد 88 در صحنه حاضر بودند گفت: حماسه سوم خرداد به وسیله جوانان رشیدی خلق شد که با دشمن سرپا مسلح و با کمترین امکانات و بیشترین ایمان ایستادند و سرزمین خود را آغاز کردند و بعد از آن در دوم خرداد 76 با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رای برگ جدیدی را بر تاریخ ملت ما رقم زدند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه گفتمان خاتمی دو مطلب عمده بود ادامه داد: یکی رعایت قانون در همه حال و دوم حفظ کرامت انسان‌ها و معتقد بود که اگر این مسأله پاس داشته شود جامعه ما به سعادت می‌رسد. 

شکوری‌راد با بیان این اعتقاد که امروز عده‌ای اصرار دارد که خود را انقلابی بدانند ولی انقلابی بودن در زمان انقلاب فضیلت بود ادامه داد: در زمانی که قانون حاکم است دیگر انقلابی بودن فضیلت نیست و عمل به قانون فضیلت است. 

وی با اشاره به انتخابات 22 خرداد 88 گفت: این تاریخ در تاریخ ملت ما ماندگار می‌شود چرا که نشان دادند با روشی مسالمت‌آمیز رای خود را در جهت اصلاح جامعه به صندوق می‌اندازند و 25 خرداد از این جهت ارزشمند است که مردم با حضور خود نشان دادند که هر گاه همدل باشند آن روز در تاریخ ثبت می‌شود. 

شکوری‌راد با اشاره به راهپیمایی مردم در 25 خرداد 88 گفت: می‌گویند این راهپیمایی قانونی نبود که باید به آنها پاسخ داد مگر قانون را رای مردم مشخص نمی‌کنند مردمی که در خیابان بودند خود قانون بودند. 

وی با تاکید بر اینکه موفقیت دولت اصلاحات تنها در آگاهی‌های عمومی و تبدیل قانون‌گرایی و حفظ کرامت انسانها به فرهنگ نبود گفت: امروز می‌بینیم که مردم حقوق خود را مطالبه می‌کنند و آن را به خاطر آگاهی‌های دوران اصلاحات است و ما امروز در دوره محدودیت به سر می‌بریم چرا که دولت بعد از اصلاحات دولت رجعت‌گرا بود و سعی کرد دستاوردهای دوم خرداد را از بین ببرد. 

وی با بیا ن اینکه اعتقاد که هیچ دولتی به اندازه دولت اصلاحات به کشور خدمت نکرد گفت: اگر دولتی هر چقدر که صالح هم باشد ولی اگر نظارتی روی کار نباشد این دولت به فساد کشیده می‌شود در زمان اصلاحات 16 نهاد وظیفه نظارت موثر را بر دولت برعهده داشتند ولی امروز متاسفانه امروز حتی یک نهاد ناظر موثر هم وجود ندارد. 

وی در بیان دلایل این سخن خود ادامه داد: امروز گزارش سازمان بازرسی در مورد دولت سانسور می‌شود و یا حتی دستگاه قضایی که می‌خواهد به دنبال این مسأله برود که فلان مقام عالی کشور دچار فساد است جلوی آن را می‌گیرد ولی در زمان اصلاحات نظارت بسیار قوی بود و زیر ساخت‌های اقتصادی آنقدر محکم بود که توانستند براساس آن چشم‌انداز 20 ساله نظام را با رشد 8 درصدی بنویسد ولی امروز براساس آمار بانک مرکزی نرخ رشد ما زیر نیم درصد است و تفاوت‌های بین دوره اصلاحات و دوره کنونی به حدی است که حتی بچه دبستانی هم می‌تواند آنها راازهم تشخیص دهد. 

شکوری‌راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات سال 84 و پیروزی محمود احمدی‌نژاد در این انتخابات و با طرح این پرسش که چطور شد که احمدی‌نژاد توانست رای اول را بیاورد گفت: او برخلاف آنچه که بود به ‌عنوان اپوزسیون شناخته شد و هاشمی مظهر نظام و احمدی‌نژاد کسی شد که در مقابل نظام است. 
مردم بیاد دارند که در دوم خرداد 76 وقتی که مقام معظم رهبری برای انداختن رای خود پای صندوق رفته بودند هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود و با این اظهار نظر نشان دادند که برنده انتخابات پایین‌تر از هاشمی خواهد بود. 

شکوری‌راد با بیان این انتقاد که شعارهای احمدی‌نژاد براساس جهت‌گیری‌های دفاع از کل نظام نبود گفت: ایشان دولت‌های قبل خود را دزد و فاسد خطاب کردند و احمدی‌نژاد وقتی در مصدر ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد کل نظام و انقلاب را زیر سوال می‌برد و تلاش می‌کند اذهان مردم را در داوری‌ها مشوش کند که این سیاست را هم درسال 84 و هم درسال 88 در پیش می‌گیرد یعنی به عبارتی خود را در تضاد با دیگران معرفی می‌کند. 

شکوری‌راد در مورد بخشی از سخنان جلیلی که مدعی شده بود طرح اصلاحات براساس یک حرکت پوپولیستی شکل گرفت گفت: حرکت آقای احمدی‌نژاد مصداق بارز یک حرکت پوپولیستی است و شعارهایی را به غلط مطرح کردند که اصل شعارها درست بود و غلط بیان شد و در مقابل حرکت پوپولیستی یک جامعه نظامند و قانونمند وجود دارد که حرکت آن در چارچوب تحزب است و ببینید که آیا از زمان روی کار آمدن احمدی‌نژاد جلوی کار گرفته شده یا خیر وا مروز معلوم نیست در ارزیابی عملکرد پنجساله گذشته دولت باید یقه چه کسی را بگیریم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بیان منظور خود با اشاره به عزل بنی صدر در سال 60 گفت: بنی صدر در اواخر مسوولیت خود با منافقین که دیکتاتورمابانه‌ترین تشکل در تاریخ کشور ما هستند همپیمان می‌شود و در 30 خرداد 60 که منافقین در حمایت از بنی صدر به خیابان می‌روند این مردم هستند که آنها را از صحنه به در می‌کنند. 

وی ادامه داد: امروز صداوسیما رهبران جنبش سبز را با منافقین مقایسه می‌کند ببینید تفاوت از کجا تا کجاست. 

شکوری راد ادامه داد: در زمان بنی‌صدر منافقین آنقدر کارنامه سیاهی داشتند که حتی برخی پدرو مادرها فرزندان منافق خود را معرفی می‌کردند ولی امروز در خانه‌های سران جنبش سبز فرزندانشان نوار سبز به دست می‌کنند. 

شکوری‌راد در پاسخ به این سوال که آیا رهبری و ولایت فقیه را قبول دارید گفت: این جا مناظره است نه تفتیش عقاید ما با این نگاه مخالفیم که تا هر کسی حرفی می‌زند از او می‌پرسم که ولایت فقیه را قبول دارید یا نه بنده قانون اساسی را قبول دارم و همه را به آن دعوت می‌کنم. 

وی با طرح این پرسش که آیا اصل حقوق مردم با اصل ولایت فقیه در قانون اساسی مساوی است یا خیر گفت: تمام حرف‌های آقای موسوی اجرای بدون تنازل قانون اساسی است آیا نظر یک شخصی مانند آقای جنتی بیشتر است یا 70 میلیون جمعیت؟ 

وی با اشاره به شعار ایران برای همه ایرانیان گفت: به ما انتقاد می‌کنند که چرا این شعار را مطرح می‌کنید ایران برای برخی ایرانیان است. 

شکوری‌راد با بیان این انتقاد که امروز پروژه‌های اقتصادی دولت در اختیار برخی نهادهای نظامی است گفت: چرا وقتی که آقای جنتی خواهان سهمیه‌بندی دانشگاه‌ها می‌شود کسی اعتراض نمی‌کند. 

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که خاتمی در سال 76 به پتانسیل عظیم مردمی و شعار درود بر (سه سید فاطمی – خمینی و خامنه‌ای و خاتمی) خیانت کرده است و اینکه شما 25 خرداد را دیدید و 9 دی و 22 بهمن را ندیدید، گفت: 25 خرداد مردم بدون امکانات اطلاع‌رسانی و بدون اینکه یک اتوبوس آنها را بیاورد در خیابان‌ها حاضر شده است.
 
وی ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم در خرداد ماه امسال دو راهپیمایی اعلام کنند و امنیت هر دو را نیز تامین کنند یکی برای طرفداران موسوی و یکی برای طرفداران آقای احمدی‌نژاد آن موقع مشخص خواهد شد چقدر جمعیت می‌آید. 

شکوری‌راد با بیان اینکه موسوی روی تخم چشم من جای دارد گفت: ایشان را فردی صالح، شایسته و دلسوز برای نجات کشور از بحران می‌دانم. ایشان از تروریسم‌های اعدامی حمایت نکرده است ببینید که شما چکار کردید که مردم با آن تروریست‌ها اعلام همبستگی می‌کنند البته کسی که بمب می‌گذارد و اسلحه بر می‌دارد مورد تایید اصلاح‌طلبان نیست.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت خاتمی در مورد قتل‌های زنجیره‌ای چیست گفت: آقای خاتمی تاوان پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای را داد و مسأله کوی دانشگاه این تاوان بود. 

شکوری‌راد در مورد کنفرانس برلین نیز گفت: این کنفرانس شوی تبلیغات علیه اصلاح‌طلبان بود و رفتار سیاست خارجی دولت اصلاحات به گونه‌ای بود که احترام جهانیان را بر می‌انگیخت. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس سازمان ملل در دوره اصلاحات چند سخنرانی را گوش داد تا نوبت به سخنرانی آقای خاتمی رسید ولی متاسفانه امروز رئیس‌جمهور ده‌ها نامه می‌نویسد و کسی جواب نمی‌دهد. 

شکوری‌راد در مورد ادعای جاسوس بودن حلقه کیان نیز گفت: اگر این افراد جاسوس بودند چرا دستگیر نشدند چند نفر را به اسم جاسوس دستگیر کردند و بعد آزاد کردند متاسفانه در کشورما هرکس که حرف می‌زند خلاف میل آقایان باشد اسمش را جاسوس می‌گذارد جاسوس را تعریف کنید براساس آن برخورد کنید ما هم حمایت می‌کنیم.
شکوری‌راد در پاسخ به سوالی در خصوص فساد اقتصادی گفت: اگر این مملکت غارتگر بیت المال دارد رهبری و قوه قضاییه‌ای دارد که شما می‌توانید از آنها بخواهید که با مفسدان اقتصادی برخورد کند. 

وی افزود: می‌گویند برای مبارزه با مفاسد اقتصادی آقای تاج‌زاده و داود سلیمانی را می‌گیرند که یک خانه هم ندارند یا بهزاد نبوی را می‌گیرند که علیرغم داشتن پست‌های دولتی ولی بروید بررسی کنید که چه چیزی دارد. 

شکوری‌راد تصریح کرد: فرماندهان سپاهی که زمانی از جنگ برگشته بودند و چیزی نداشتند امروز ببینید که چه‌ها دارند آقای بهزادیان‌نژاد هم تراز آقای فیروزآبادی بوده است و امروز در زندان است و ببینید از مال دنیا چه چیزی دارد شعار دادن آسان است ولی باید ابوذر زمان بود تا در برابر مفسدان اقتصادی ایستاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین