کد خبر: ۱۰۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهداء

مهدی کروبی: در وحدت واقعی همگان در برابر قانون یکسان هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهداء، در بخشی از سخنان خود گفت: وحدت با اعمال خشونت‌ها و فشارها، توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها به بیوت آیات اعظام، رد صلاحیت‌ها، توقیف روزنامه‌ها، جلوگیری از فعالیت احزاب و چنین شیوه‌های، به‌دست نخواهد آمد. 

نماینده حضرت امام(ره) و رئیس سابق بنیاد شهید، ضمن استقبال از خانواده‌های معظم شهداء و خوش‌آمدگویی به آنان، یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشته و انقلاب و نظام را مرهون خون‌های پاکی دانست که اگر نبودند نظام و انقلاب و کشوری هم وجود نداشت.

رئیس مجالس سوم و ششم شورای اسلامی در ادامه یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی دانسته و این حادثه دل‌خراش که هنوز بر دوش این کشور سنگینی می‌کند را به میهمانان حضر و ملت بزرگ ایران تسلیت گفتند.

مهدی کروبی در همین راستا افزود: در اوایل پیروزی انقلاب و در حالی‌که کشور نوپا بوده و از هیچ‌گونه ساختار سیاسی و سازماندهی نظامی برخوردار نبود، بدخواهان و کج‌اندیشان هم‌چون گروهک فرقان که از همان ابتدا منافع خود را در این اهداف و آرمان‌های والای انقلاب و رهبری فقید آن، امام خمینی‌(ره) نمی‌دیدند، در همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب، دست به‌کار شده و با ترور شخصیت‌ها و نخبگان برجسته، سعی در فلج نمودن کشور نمودند و متاسفانه شاهد شهادت بزرگانی همچون سرلشگر قرنی در همان ماه‌های ابتدای انقلاب بودیم. به موازات آن نیز دشمنان انقلاب که نسبت به منافع و نفوذ قدرت خویش در منطقه احساس خطر می‌کردند، وارد عمل شده تا از طریق دیکتاتور منطقه (صدام) کار را یک‌سره کرده و با حمله به ایران اسلامی آن‌را از هم پاشیده و مانع استقرار نظام سیاسی جمهوری اسلامی گردند. در همین ایام گروهای دیگری همچون التقاطیون و گروهک منافقین از سویی به دیدارها و رایزنی‌ها می‌پرداختند و از سوی دیگر به اعضای تشکیلاتی خود دستور آماده باش و به همراه داشتن سلاح داده بودند. و زمانی که متوجه شدند اندیشه آنان سنخیتی با نظام جمهوری اسلامی و تفکر امام ندارد و در چنین وضعیتی منافع آنان تامین نخواهد شد، ماشه ننگین ترور را چکاندند. منافقین با خود اندیشیده بودند؛ حال که منافع آنان تامین نمی‌گردد و نظام سیاسی جمهوری اسلامی از ثبات لازم برخوردار نیست و هنوز نهادهای کشور مستقر نشده و نهادینه نگردیده‌اند، لذا از همین اول باید درگیر شده چرا که نیاز به انقلابی دیگر است و باید از این انقلاب موقتی! عبور کرد!!

وی ادامه داد: جنگ منافقین، جنگ عملکردی نبود چرا که اصولا نظام سیاسی جمهوری اسلامی در اوایل کار بود و عملکردی نداشت، جنگ آنان جنگ اندیشه و تفکر بود. منافقین به‌دنبال حذف بخش‌های کلیدی نظام و برچیدن بال‌ها و بازوهای امام وارد عمل شدند. به‌طور کلی می‌توان گفت آنان دو بخش کلیدی و اساسی تئوریک و فقهی نظام را نشانه رفتند. با ترور آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری، قلب بخش تئوریک نظام را نشانه رفته و با ترور و به شهادت رساندن آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله مدنی، آیت الله‌اشرفی اصفهانی، آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله قاضی طباطبایی به‌دنبال حذف بخش فقهی نظام بودند.

کروبی با طرح این سوال که چرا آنان به‌دنبال به شهادت رساندن بزرگان نظام بودند، گفت: ترور و شهادت بهشتی‌ها، مطهری‌ها، رجایی‌ها، ائمه‌ی جمعه که نقش محوری داشتند همچون مدنی‌ها، نماینده‌های موثر و شخصیت‌های انقلابی پرسابقه و رنج دیده همچون شهید محمد منتظری و ترور ناکام شخصیت‌های انقلابی و موثر همچون آیت‌الله هاشمی و رئیس جمهوری و … همگی نشان از اهداف شوم و حساب شده‌ی آنان در جهت فلج نمودن کشور و ایجاد خلع تئوریک و فکری و فقهی نظام و البته چیدن پر و بال امام بود.

وی افزود: اوضاع بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود. در حالی‌که کشور دچار بحران‌های متعددی از جمله به‌دلیل نهادینه نشدن ارگان‌ها و نهادهای کشور، اوضاع نابسامان داخلی را تجربه می‌کردیم و از سویی دیگر تحمیل جنگ وسیع و سخت با دشمنان خارجی به سرکردگی صدام را داشتیم، منافقین تحلیل نموده بودند که در این شرایط می‌توان نظام و رهبری آن‌را زمین‌گیر کرد!

دبیرکل حزب اعتماد ملی، اظهار کرد: منافقین در دست‌یابی به اصل هدف‌شان که همان فلج نمودن نظام و زمین‌گیر کردن رهبری بود، ناکام مانده و خود زمین‌گیر شدند. منافقین در دست‌یابی به تحلیل و آرمان‌شان که همان عبور از این انقلاب و راه‌اندازی و ایجاد انقلابی دیگر بود، ناکام ماندند و دلیل این امر چیزی نبود جز عظمت، قاطعیت و رهبری مدبرانه امام و انسجام و یک‌پارچگی مردم.
هر چقدر منافقین به ترور ادامه می‌دادند، انسجام و یک‌پارچگی مردم به تدبیر و رهبری فقید انقلاب، بیشتر و بیشتر می‌شد. و نه تنها این ترورها و شهادت‌ها و حذف چهره‌ها و شخصیت‌ها تاثیری نداشت بلکه به رهبری امام و انسجام و یک‌پارچگی ملت ایران در مقابل ترورها و شناخت ماهیت دشمن، در عرصه‌های نبرد و در حالی‌که هنوز در حالت تدافعی بودیم با هجوم مردم به جبهه‌ها که ناشی از همان اتحاد و انسجام بود، پیروزی‌های بزرگ در جبهه‌های حق علیه باطل همچون عملیات‌های غرورآفرین بیت‌المقدس، فتح‌المبین، شکست حصر آبادان، آزادی بستان، آزادی خرمشهر و … آغاز شد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت که متاسفانه حوادث روزهای گذشته و برخورد با نماینده‌ها و چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و برجسته در کشور مشخص می‌کند که برخی از جریان‌ها به‌دنبال حذف و بیرون کردن چهره‌ها و شخصیت‌ها و انقلابیون و حتی افراد مستقل و نه لزوما جناحی، از صحنه انقلاب و کشور هستند و البته این موضوع را بنده بارها و بارها و از قبل هشدار داده بوده و دلسوزانه آنرا مطرح نموده بودم.

مهدی کروبی با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود وحدت در جامعه، گفت: از الزامات و ضروریات بهره‌مندی و برخورداری از یک جامعه پویا، وجود وحدت در آن جامعه است. اما وحدت در حرف و شعار به‌وجود نمی‌آید. وحدت با اعمال فشارها، توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها به بیوت آیات اعظام، رد صلاحیت‌ها، توقیف روزنامه‌ها، جلوگیری از فعالیت احزاب و چنین شیوه‌های به‌دست نخواهد آمد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان افزود: در وحدت واقعی همگان در برابر قانون یکسان هستند. زیاده‌طلبی و خودمحوری در وحدت واقعی جایگاهی ندارد. وحدت واقعی، سعه صدر می‌طلبد. دل‌جویی از خانواده‌های آسیب دیده‌گان، شناسایی و برخورد قانونی و قاطع با عوامل خشونت، رفع توقیف از مطبوعات و فعالیت قانونی احزاب، آزادی بیان، تحمل و سعه صدر در قبال مخالفان و منتقدین، مگر آنانکه دست به اسلحه ببرند و اجرای قانون اساسی و عمل به آرمان‌های والای امام و انقلاب می‌تواند گام‌های اساسی در راه ایجاد وحدت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
تحلیل ایشان درخصوص وحدت در جامعه قابل تامل است.
به راستی وحدت فقط برای عوامل و جریانات حامی و حاکم معنی دارد یا وحدت باید برای احاد جامعه مدنی و گروه‌های سیاسی و مدنی وشخصیت‌ها ونخبگان تعریف شود. اگر بخواهیم با فشار و برخورد جریان‌ها وگروه‌ها وبخش عمده‌ای از مردم را از صحنه بیرون کنیم که دیگر بحث وحدت موضوعیت ندارد.
شرط اولیه وحدت پذیرفتن چندصدایی و حقوق عمومی و اساسی در جامعه است و اگر این حقوق و حتی باور آن در حرف و ظاهر هم رعایت نشود که معلوم می‌گردد این موضوع هم ابزاری برای عبور ظاهری از مشکلات در مواجهه با تهدیدات واقعی کشور است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین