کد خبر: ۱۰۵۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۴

انصاری: برای برخی رسانه‌ها دروغ گفتن مثل آب خوردن شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س) به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران حضور یافت و از تلاش‌های خبرنگاران این سایت در راه نشر آثار و اندیشه های حضرت امام خمینی (س) قدردانی کرد.

به گزارش جماران، دکتر انصاری در این بازدید، در جمع مدیران و خبرنگاران جماران، ضمن تبریک روز خبرنگار و فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که ماه رمضان فرصتی برای پالایش جامعه و توسعه اخلاق در جامعه باشد.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س) با بیان اینکه عرصه خبر‌رسانی، عرصه خطیری است، به اهمیت فعالیت در بخش اطلاع‌رسانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز اشاره کرد و گفت‌: عرصه خبر‌رسانی عرصه خطیری است اما عرصه نشر صحیح اندیشه‌های امام عرصه خطیر‌تری است‌، لذا باید در فعالیت‌ها همیشه با احتیاط و وسواس حرکت کنیم که تاکنون نیز به همین شکل بوده است‌.

دکتر انصاری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف در جامعه گفت آن چه مهم است این است که حقیقت به مردم گفته شود و در گفتار و رفتار حضرت امام خمینی (س) درباره رسالت قلم و خبرنگاری نیز بیشترین تاکید بر روی این بود که با مردم صادق باشید.

وی اظهار داشت: فاصله از روح و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و خبرنگاری در برخی از بخش‌ها دیده می‌شود و بد‌اخلاقی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(س) تصریح کرد: انقلاب ما پرتویی از نهضت انبیا است و گزافه نیست که گفته شود تمام انبیاء برای اتمام اخلاق انسان و جوامع انسانی مبعوث شدند و اصل فلسفه بعثت پیامبر اسلام (ص) تکمیل مکارم اخلاق بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از این جهت دروضعیت مناسبی قرار نداریم افزود: مسأله اخلاق از امور وجدانی است و موضوعی نیست که مردم با سخنرانی و ادعا بپذیرند. وجدان انسان‌ها بالقوه متوجه می‌شوند که سمت‌و سوی حرکت مسئولان و رسانه‌ها به سمت مکارم اخلاقی است و یا توسعه فضای دروغ و تهمت و بد اخلاقی‌ها که مانند خوره به جان جامعه افتاده است.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)با اشاره به ادبیات برخی رسانه های کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه در ادبیات برخی رسانه‌ها که متاسفانه برخی از آنها زیر پرچم دفاع از ارزش‌ها کار می‌کنند، دروغ گفتن مثل آب خوردن شده و هر روز در رسانه‌ها دروغ‌های عجیب‌و غریب ساخته‌و پرداخته می‌شود که انسان بهت‌زده می‌شود. اما باید در این فضا، تنها باید حقیقت به مردم گفته شود و صادقانه اطلاع‌رسانی کنیم.

وی گفت: جامعه‌ای که به لحاظ اخلاقی دچار انحطاط شود حتی اگر در حوزه‌های دیگر نیز پیشرفت داشته باشد به بن‌بست می‌رسد.

دکتر انصاری با بیان اینکه رعایت قداست قلم و آگاهی و دانش یکی از توصیه های اصلی امام بوده است، افزود: وظیفه این است که صادقانه بنویسیم و دانستن حق و حقیقت را حق همه مردم بدانیم. 

وی با اشاره به تحول در عرصه اطلاع‌رسانی گفت: امروز دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند در مصونیت‌های پیشین مخفی شود و برخلاف گذشته که روشن شدن حقیقتی زمان زیادی می‌برد و نیاز به سال‌ها بررسی داشت، بلکه همه اتفاق‌ها در منظر و مرآی مردم رخ می‌دهند و به مدد ابزار اطلاع‌رسانی در زمان کوتاهی همه مردم از اخبار و رودیداها مطلع می‌شوند.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س)گفت: دروغ در برخی رسانه‌ها توسعه فراوانی پیدا کرده است و روز به روز عفونت این گناه کبیره در جامعه بیشتر می‌شود و فرهنگ بد اخلاقی را نهادینه می‌کند. در حالی که اصل فلسفه امام و انقلاب و شهیدان این بود که تکمیل مکارم اخلاق در جامعه رخ دهد و شاهد پیاده شدن فرهنگ نبوی باشیم.

انصاری با بیان اینکه امروزه گاهی در تریبون ها مطالبی گفته می‌شود که تکان دهنده است افزود: آیا نسل‌های کنونی و آینده از ما قبول خواهند کرد که ادامه راه انبیا را می‌رویم؟ 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی در بدو ورود به کشور در12 بهمن 1357تصریح کرد: مهمترین پیامی که امام داشتند این بود که در دنیای زور‌و تزویر، ارزش‌هایی که مهجور مانده‌اند بازتابانده شوند و پایگاه اطلاع‌رسانی جماران نیز باید مروج این ارزش‌ها باشد و در وهله اول خودمان متخلق به این اخلاق باشیم. اگر چه مقابله به مثل در برخی از حوزه‌های دیگر ممکن است مجاز باشد اما در امور اخلاقی جایز نیست و اگر منتقدان به خلاف اخلاق متوسل شدند شما نمی‌توانید و نمی‌بایست با آنان مقابله به مثل کنید و مانند آنان رفتار کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۹
0
0
چه میشه کرد!؟ زندگی خیلیها با راست گویی نمیگذرد! فرامرز حسینی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین