کد خبر: ۱۰۷۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
2 هفته دیگر مهلت دولت برای اجرای برنامه چهارم توسعه به پایان می‌رسد

برنامه پنجم هنوز آماده نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو هفته دیگر مهلت دولت برای اجرای برنامه چهارم توسعه به پایان می‌رسد این درحالی است که برنامه پنجم هنوز آماده نیست. 

درحالی که لایحه برنامه پنجم توسعه به عنوان دومین برنامه منطبق‌بر سند چشم‌انداز باید مطابق زمان‌بندی ابتدای سال 89 اجرایی می‌شد اما ارایه دیرهنگام لایحه برنامه پنجم به مجلس و تداخل زمان تصویب آن با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سبب شد تا این لایحه برای 6 ماه نخست سال 89 تمدید شود. 

محمود احمدی‌نژاد در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران که ابتدای تیرماه برگزار شد، در پاسخ به سئوالی در خصوص پایان یافتن برنامه چهارم و زمان اجرایی شدن برنامه پنجم گفت که براساس مصوبه مجلس برنامه چهارم تا پایان شهریورماه تمدید شده است. 

بر اساس این گزارش، براساس زمان‌بندی انجام شده، کمیسیون تلفیق برنامه پنجم قرار است تا 17شهریور کار بررسی لایحه برنامه پنجم را به پایان برساند و جهت بررسی به هیأت‌رییسه بفرستد تا در نوبت بررسی در صحن قرار دهند. بنابراین در خوشبینانه‌ترین حالت، پیش‌بینی می‌شود این لایحه تا پایان شهریور ماه در زمان بررسی صحن قرار بگیرد که این زمان به معنای عبور از فرصت 6 ماهه دولت برای اجرای برنامه چهارم خواهد بود. 

با توجه به اینکه قانون بودجه سال 90 کل کشور باید برمبنای قانون برنامه پنجم تدوین شود، در نبود این قانون تکلیف بودجه‌ریزی کشور نیز نامشخص است. 

دولت هرساله بخش‌نامه بودجه سال آینده را برمبنای اهداف برنامه‌های توسعه‌ای و در قالب یک برش یک‌ساله به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند تا برمبنای آن بودجه سال آینده به دستگاه بودجه‌ریزی کشور که امروزمعاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی است، ارایه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین