کد خبر: ۱۰۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
لاريجانی، خطاب به مقامات آمريكايی پيشنهاد داد:

دارايی همه مسئولان ايران را بلوكه كنيد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا علیه مقامات ایرانی مبنی بر تحریم و بلوکه کردن اموال آنها، به مقامات آمریکایی پیشنهاد داد که دارایی همه مسئولان ایرانی را بلوکه کنند تا شاید باعث تشفی خاطر آنها شود. 

رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به تشکیل دولت جدید عراق ، اظهار داشت: از مسوولین عراق که با تدابیر خود توانستند بر پچیدگی پس از انتخابات، مسلط گردند و با وحدت و پیشنهاد نخست وزیر، عرصه سیاست داخلی را سامان دهند، تشکر می‌کنیم.

به گفته وی، مخصوصا در شرایط ماه‌های اخیر که برخی جریان‌های بد نیت عملیات تروریستی وسیعی دامن زدند و ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از طرفی قصد دخالت در شئون داخلی عراق را داشت و از طرف دیگر میدان را برای فشار از داخل بازگذاشته بود؛ تصمیم ائتلاف با گذشت و عقلانت این حربه را از دشمنان عراق و امنیت منطقه گرفت.

لاریجانی همچنین با اشاره به اقدام اخیر آمریکا علیه مقامات ایرانی، خاطرنشان کرد: اقدام اخیر دولت آمریکا در عدم صدور ویزا و بلوکه کردن دارایی‌های چند نفر از مسوولین ایران آنقدر بی معنا و سبک بود که به بازی کودکانه در صحنه بین المللی تلقی گردید.

رییس قوه مقننه یادآور شد: متاسفانه کشورهایی که داعیه مدیریت جهانی را دارند علاقمند به بازیگوشی هستند و به چنین اعمالی (تحریم مقامات ایرانی) سرخوش هستند و این قدر بی‌ضابطه در قلمرو حقوق بین المللی عمل می‌کنند.

رییس فراکسیون اصول‌گرایان افزود: اگر اسم این اقدامات را مدیریت جهانی می‌گذارید و بازی با هیچ برای شما ابتهاج آور است.

وی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: پیشنهاد می‌کنیم دارایی همه مسوولین ایرانی را بلوکه کنید تا شاید تشفی خاطر شود و از کدور‌ت‌های شکست‌های پی در پی در منطقه آرامش موقتی و کاذب برای خود دست و پا کنید.

لایجانی ابتدای نطق امروز خود را به تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) اختصاص داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین