کد خبر: ۱۱۱۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱

‌سلول‌های عصبی ویژه، مسئول جمع‌آوری مدارک برای تصمیمات مغز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پژوهش جدیدی از دانشگاه وندربیلت فاش می‌کند که مغز ما در رویارویی با یک تصمیم‌گیری ابتدا به جمع‌آوری مستندات می‌پردازد و هنگامی که آن مدارک، موازنه را به نفع یک جهت تغییر دادند، شروع به اقدام می‌کند. 

این پژوهش در شماره اکتبر "سایکالاژیکال ریویو انتشار یافته است. 

بریدن پرسل، دانشجوی دوره دکترای دانشکده روان‌شناسی و یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، اظهار کرده است: نمونه‌های روان‌شناسانه تصمیم‌گیری نشان می‌دهد که انسان‌ها برای رسیدن به یک تصمیم مشخص به تدریج و در طول زمان، اقدام به جمع‌آوری مدارک می‌کنند و هنگامی که شواهد به یک مرحله کلیدی می‌رسد، تصمیم خود را عملی می‌کنند. 

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد سلول‌های عصبی ویژه‌ای، نماینده جمع‌آوری مدارک مغز تا آستانه مشخصی هستند و کنش این سلول‌های عصبی است که تصمیم‌گیری در مغز را راهبری می‌کند. 

برای اثبات این موضوع، پژوهشگران به میمون‌ها وظیفه ساده یافتن هدفی بر روی یک صفحه نمایشگر را که محتوی اقلامی برای منحرف کردن حواس آنها نیز بود، محول کردند. 

آنها دریافتند نرون‌هایی که اطلاعات دیداری را پردازش می‌کنند، اطلاعات صفحه نمایشگر را به سلول های عصبی عهده‌دار حرکت می‌برند.
 
این سلول‌های حرکتی به مانند دروازه‌بانان عمل کرده و تا هنگامی که اطلاعات دریافتی از نرون‌های دیداری به اندازه کافی روشن نباشد، مانع عمل می‌شوند. آن گاه که اطلاعات دریافتی، واضح و کامل می‌شوند، سلول‌های عصبی - حرکتی، کار خود را شروع کرده و تصمیم انتخاب شده را عملی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین