کد خبر: ۱۱۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزیر بهداشت به نمایندگان گفت اگر مشورت می‌کردم، جلوی انحلال دانشگاه را می‌گرفتید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد: وزیر بهداشت اشتباه خود را در عدم مشورت با مجلس در جریان انحلال دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول کرده است.

غلامحسین مسعودی ریحان نماینده اهر، در مورد جلسه روز گذشته این کمیسیون با وزیر بهداشت، اظهار داشت: خانم دستجردی توضیح داد که انحلال این دانشگاه توسط بالاترین مرجع تاسیس موسسات و ادغام آن یعنی شورای گسترش آموزش عالی که در وزارت علوم مستقر است و شورای گسترش آموزش بهداشت در وزارت بهداشت اتخاذ شده و ما هم براساس تصویب آن، دانشگاه علوم پزشکی ایران را منحل کردیم.

وی افزود: وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: که هدف ما ارتقای آموزش و پژوهش بوده و حتی در ابتدای طرح این موضوع نظر فروزنده معاون نیروی انسانی رئیس‌جمهور بر این بود که انتقال دانشگاه ایران به کرج صورت گیرد، اما من در مقابل آن ایستادم، ولی با انحلال دانشگاه که توسط شورای گسترش آموزش عالی انجام شد موافقت کردم ،زیرا می‌خواهیم سال ۲۰۱۴ مقام اول علمی در منطقه باشیم لذا هدف ما هم افزایی بود نه‌حذف.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتقاد یکی از اعضای این کمیسیون در مورد انحلال این دانشگاه باسابقه تصریح کرد: نظر ما بر این بود که حتما باید با کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات مجلس و بهداشت درمان مشاوره صورت می‌گرفت که وزیر در این مورد اشتباه خود را قبول کرد و گفت؛ که باید مشورت می‌کردم اما ترسیدم که در صورت مشورت کردن جلوی این کار بزرگ گرفته شود.

مسعودی ریحان همچنین به نقل از یکی از نمایندگان گفت: مگر می‌شود یک دانشگاه را از بالا منحل کرد.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم که با توجه به بودجه مربوط به وزارت علوم ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این دانشگاه در کرج اختصاص داده شود تا مجبور به حذف یک دانشگاه نشویم.

نماینده اهر در مورد نتیجه این جلسه گفت: وزیر دست آخر قولی نداد، اما دو کمیسیون تصمیم گرفتند که موضوع به حالت تعلیق و سکوت در آید تا تصمیمات بعدی گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین