کد خبر: ۱۱۵۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳
غفوری‌فرد:

سال 80 ما تبلیغات می‌كردیم اما در عین حال می‌دانستیم آقای خاتمی رای می‌آورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اصول‌گرایی چارچوب‌هایی دارد، مثل اینكه همه مسلمانان و شیعیان كه در برابر خدا یكسان نیستند. اصول‌گرایی هم به همین صورت است كه گفتم. بعضی‌ها به مبانی نزدیک‌ترند، بعضی‌ها دورتر. مبانی را هم مقام معظم رهبری تعیین می‌كنند و این می‌تواند فصل‌الخطاب همه باشد.

حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگویی با تهران امروز به مباحث طرح شده درباره همگرایی اصول‌گرایان اشاره كرد. 

در بخش‌هایی از این مصاحبه آمده است: 

* حرف من این بود كه در حال حاضر 220 یا 230 حزب و گروه سیاسی مختلف در مملكت فعال است، طبیعتا این مقدار فعالیت نمی‌تواند دارای عمق باشد، مقدار زیادی همپوشانی با هم دارند و امكانات میان اینها تقسیم می‌شود، اما وقتی یک حزب فراگیر تشكیل شود، این مشكلات حل می‌شود. در كنگره دو سال قبل جامعه مهندسین هم شورای مركزی موظف شد كه اقداماتی جهت ایجاد یك حزب فراگیر انجام دهد اما به دلیل مسائل مربوط به انتخابات سال 88، كمتر به ادامه این كار توجه شد. البته از پیشنهاد بنده هم ظاهرا استقبال زیادی نشد، من هم پیگیری نكردم و به احتمال زیاد تا انتخابات مجلس نهم هم با توجه به اقدامات زیادی كه در حال انجام است، این‌كار به نتیجه نمی رسد. 

*آنچه آقای عسكراولادی گفته‌اند تا آنجا كه من می‌دانم این نیست كه ما تشكیل یك جبهه بدهیم، ایشان گفته‌اند آنچه كه میان اصول‌گرایان مطرح است این است كه هم آقای احمدی‌نژاد در اصول‌گرایی تعریف می‌شود و هم آقای هاشمی رفسنجانی. در این میان، تعریف آقای هاشمی از اصول‌گرایی به‌گونه‌ای است كه تقریبا همه در اصول‌گرایی می‌گنجند و تعریف دقیق آقای احمدی‌نژاد از اصول‌گرایی به گونه‌ای است كه بجز خودشان و چند نفر دیگر كسی در این میان نمی‌گنجد. آقای عسكراولادی می‌گوید هیچ‌كدام از این دو تعریف برای ما ملاک نیست، بلكه آنچه برای ما ملاک است، تعریف رهبری است. یعنی تعریف دقیق اصول‌گرایی كه من هم به آن معتقدم، چیزی میان این دو است و كسانی كه به اصول اولیه محكمات انقلاب یعنی اسلام حكومتی و حكومت اسلامی و نیز امام و رهبری و قانون اساسی معتقدند طبق سفارش رهبری به جذب حداكثری و دفع حداقلی جزو اصولگرایان محسوب می‌شوند، اما كسی كه نسبت به اینها شبهه داشته باشد، خارج از دایره اصولگرایی است. 

*اصول‌گرایی چارچوب‌هایی دارد، مثل اینكه همه مسلمانان و شیعیان كه در برابر خدا یكسان نیستند. اصولگرایی هم به همین صورت است كه گفتم. بعضی‌ها به مبانی نزدیك‌ترند، بعضی‌ها دورتر. مبانی را هم مقام معظم رهبری تعیین می‌كنند و این می‌تواند فصل‌الخطاب همه باشد. 

*برای تبلیغات شاید زود باشد اما فعالیت‌های انتخاباتی در همه جای دنیا از یك‌سال قبل از انتخابات شروع می‌شود. دقت كنید كه مهمترین كار یک تشكل سیاسی انتخابات است. ممكن است عده‌ای بگویند چون اصلاح‌طلبان به عنوان رقبای اصول‌گرایان نمی‌توانند حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند، نباید فعالیت‌ها را الان شروع كرد، ولی من معتقدم چه اصلاح‌طلبان بیایند و چه نیایند وحدت میان اصولگرایان امری مهم و حیاتی است. 

*در سال 80 ما تبلیغات می‌كردیم اما در عین حال می‌دانستیم آقای خاتمی رای می‌آورد، حتی قبل از انتخابات، آقای هاشمی از من پرسیدند فكر می‌كنید چقدر رای می‌آورید، گفتم اگر همه كمک كنند ما 4 یا 5 میلیون رای می‌آوریم كه همین رای میان كاندیداها تقسیم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین