کد خبر: ۱۲۰۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷

معاون صداوسیما: فارسی‌وان را یک رستوران مهم می‌دانم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر حسن خجسته، معاون سازمان صداوسیما که با ماهنامه مدیریت ارتباطات- بهمن ماه 89- گفت‌وگوی اختصاصی کرده است در بخشی از این مصاحبه نظر خود را در مورد فارسی‌وان چنین بیان کرده است:

من شبکه فارسی‌وان را یک رستوران مهم می‌دانم. فارسی وان در میانه راه فهمید، راهی که رفته خیلی خطرناک است. سعی کرد طوری عمل کند که مخاطبش را از دست ندهد چون مسیری که در پیش گرفته بود در نهایت به افت شدید مخاطب ایرانی می‌انجامید. خودشان هم متوجه شده‌اند که در کوتاه مدت شاید دیده شوند اما در بلند مدت در بین بسیاری از خانواده‌ها حذف می‌شوند. کما اینکه همین الان هم خیلی با افت مخاطب مواجه شده‌اند.

وی در مورد رابطه بین ارسال پارازیت و کاهش نخاطبان فارسی‌وان گفته: مانعی مثل پارازيت موقت است. چون در مقابل هر عمل فیزیکی عکس‌العمل فیزیکی هم وجود دارد. برای راه حل فیزیکی قطعا آنها چاره‌ای می‌اندیشند. به طور كلی راهبرد فیزیکی در اينگونه مواقع موقت است. مثلا برای محافظت قفل درب خانه‌اتان را عوض می‌کنید اما بعد از مدتی ممکن است دزدی پیدا شود که کلید دیگری دارد بنابراین اینها تنها راهبردهای موقتی هستند برای اینکه آمادگی پیدا کنید و به صورت عمقی با اینها مقابله کنید.
 
خبرنگار ماهنامه مدیریت ارتباطات از دکتر خجسته پرسیده: آقای دکتر به نظر شما چرا شبكه‌هايی مثل فارسی‌وان به يکباره این مقدار مخاطب پیدا کردند؟ معاون برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی پاسخ داده: یکی از الزامات جامعه جدید تفریح و سرگرمی است. فارسی‌وان در واقع آمد و روی همین نقطه خالی نشست. ما در شبکه‌های تلویزیونی خود تفریح داریم اما به کثرت مورد نیاز مخاطب نیست. فارسی‌وان آمد و روی همین نقطه سرمایه‌گذاری کرد

خجسته در این گفت‌وگو از نقش رسانه ملی در حوادث پس از انتخابات، پیغام سفیر ونزوئلا به ایران پس از پخش تصاویر کشته شدن ندا آقاسلطان، تحلیل خود از استعفای گریکت مسؤول میز ایران در سازمان سیا پس از حوادث تیرماه 78 و... سخن گفت.

ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای، رادیو و تلویزیون خصوصی، ارتباط مسائل رادیو جوان با استعفای خود از معاون صدا، همکاری رسانه ملی با شبکه‌های ماهواره‌ای، مسائل طرح شده بر سر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو از دیگر محورهای این گفت‌وگو است.

متن کامل این گفت‌وگو در نهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- بهمن‌ماه 89- منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین