کد خبر: ۱۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳

تشکر احمدی‌نژاد از دولت‌های قبلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح مجتمع فولاد عجبشیر و فولاد بناب، با تشکر از فعالیت‌های دولت قبل گفت: فعالیت در این دو دولت چند برابر دولت‌های قبل بوده است که علت آن اعتماد این دولت به مردم و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها بوده است. البته هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل جلوی ریخت و پاش را بگیریم، اما همین مقدار هم که انجام شده تاثیرگذار بوده است. ما تنها توانستیم در گوشه‌هایی از کشور برخی دست‌ها را از بیت‌المال قطع کنیم. 

احمدی‌نژاد دهم در ادامه گفت: برخی می‌گویند درآمدهای این دولت از دولت دیگر بیشتر بوده است و قیمت نفت در این دولت بالا بوده است، این حرف درست نیست چراکه وقتی قیمت نفت بالا رفت قیمت کالاها نیز در سطح جهان بالا می‌رود و هزینه‌ها افزایش می‌یابد. 

احمدی‌نژاد با تاکید بر سیاست دولت برای مقابله با ریخت و پاش‌ها در کشور، گفت: این دولت جلوی ریخت و پاش‌ها را گرفته است و تا قطع کردن دست تمام کسانی که به بیت‌المال دست درازی می‌کنند، خواهد ایستاد، اگر چه آن‌ها حنجره‌های خود را پاره کنند ما عقب نمی‌نشنیم و تلاش خود را می‌کنیم.

وی هم چنین با تمجید از مردم آذربایجان شرقی گفت: این دیار دیار اندیشه‌های بالا و استعدادهای درخشان و ایمان‌های زلال و اراده‌های مستحکم است.

احمدی‌نژاد صبح پنج‌شنبه با حضور در شهرستان عجبشیر ضمن افتتاح «مجتمع گسترش فولاد سهند» از شرکت‌های وابسته به گروه سرمایه‌گذاری گسترش فولاد تبریز، گفت: تاریخ ایران سرشار از بزرگمردی‌ها، شجاعت‌ها و فداکاری‌های مردم این دیار است. بخش اصلی عزت و استقلال امروز ایران مرهون آذربایجان و فداکاری‌های مخلصانه مردم این دیار است و علماء، بزرگان و سایر مردم این دیار همواره پرچم‌دار عزت و آبادانی ایران و مدافعان راستین فرهنگ و اندیشه و ارزش‌های الهی این سرزمین بوده‌اند.

احمدی‌نژاد درادامه با تبریک نیمه شعبان گفت: بزرگترین حادثه تاریخ بشر بعثت پیامبر است. پیامبر ماموریت خود را انجام داد اما بعثت کامل نشد و تکمیل این کار بزرگ با حادثه دیگری است که باید اتفاق بیفتد که در آن اتفاق همه طاغوت‌ها درهم خواهد پیچید و راه برای کمال و هدایت الهی باز می‌شود و مردی از جنس پیامبر و جانشینان او که فردی رها شده از نفسانیت و متصل به خدا است، این کار را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه ملت ما این مفهوم و اندیشه را به خوبی می‌شناسد و در انتظار نشسته است، خاطرنشان کرد: انتظار نه به این مفهوم که بنشینند و چشم به در بدوزند، بلکه به این مفهوم است که تلاش کنند و فعالیت نمایند. زیرا ما باید احساس نیاز کنیم و به دنبال او برویم و شرایط را مهیا کنیم و توحید و عدالت را مطالبه کنیم. ما باید با ایمان و اندوخته امامت و عشق امام زندگی کنیم، چراکه انتظار نشستن و چشم دوختن به در نیست، بلکه مجاهدت و تلاش است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک فریاد بلند و یک دعوت الهی به این راه نورانی است، گفت: ملت ایران می‌خواهد جامعه خود را به عنوان یک جامعه نمونه و الگو بسازد تا در گوشه گوشه دنیا نشانه‌ای از امام و دعوت به آن عزیز وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرحهای افتتاح شده در آذربایجان شرقی، گفت: کشت صنعت آذربایجان خاوری یک مجتمع جامع و صد در صد پر فایده است. ما تمام ویژگیهای آذربایجان و تلاش‌های مردم این دیار را در این پروژه می‌بینیم که چه کار ماندگاری ارائه دادند. زیرا این پروژه شبیه یک معجزه است و در مدت کوتاهی ساخته شده است. چراکه در گذشته پروژه‌ها در طول چند سال و با تاخیر افتتاح می‌شد، اما امروز پروژه‌ها در طول هفت الی هشت سال ساخته می‌شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: ‌ما باید ایران را بسازیم و ایران باید تبدیل به پیشرفته‌ترین کشور دنیا شود و این شدنی است، چراکه این سرزمین بهترین منابع و معادن و فرصت‌های جغرافیایی را دارد و ما امروز بهترین متخصصان را در کشورمان داریم و باید با افتخار و همت و اندیشه ایرانی کشور را بسازیم.

وی گفت: ساختن ایران امروز یک ماموریت الهی است، چراکه انقلاب اسلامی امروز در جهان پرچم توحید و عدالت را برافراشته است و باید بتواند نمونه موفقی از خود ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مکتب و اندیشه‌ای در عمل و زندگی مردم رفاه و سعادت را نیاورد، قادر به دفاع از خود نخواهد بود. بر همین اساس ساختن ایران یک کار انقلابی و یک جهاد است. در کشوری که به حق داعیه‌دار کمال است، نباید شاهد فقر و عقب افتادگی باشیم و عیب است که یک عده‌ای دارای استعدادهای درخشان باشند، اما برای آن‌ها شغلی وجود نداشته باشد. ما باید از هر نظر کشور را نمونه کنیم تا هر کس به ایران نگاه کرد از آن الگو بگیرد و ایران بتواند مرجع فکری و علمی در دنیا شود.

وی همچنین ساختن ایران را اصلی‌ترین عامل دشمنی دشمنان این ملت عنوان کرد و گفت: دشمنان ما می‌خواهند ایران عقب افتاده باقی بماند. اگر آن‌ها ببینند کشور نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند دیگر دشمنی نمی‌کنند، چراکه در آن صورت اگر بخواهیم سخنی از عدالت به زبان بیاوریم به ما خواهند گفت‌ که "کشور خود را بسازید و بعد ادعا کنید." بنابراین دشمنان این ملت می‌دانند که این سرزمین کانون اصلی جوشش عدالت خواهی است و نمی‌خواهند این کشور آباد و پیشرفته شود، لذا نمی‌خواهند از ایران افتتاح کارخانه فولاد به گوش برسد. آن‌ها می‌خواهند اخباری که از ایران منتشر می‌شود اخبار بی ارزش باشد و ما زمانی موفق هستیم که هر کس نام ایران را می‌شنود به یاد پیشرفت و آبادی و صنعت بیافتد.

احمدی‌نژاد درادامه گفت:‌ به نظر من هر کس در این سرزمین در هر نقطه‌ای کار و تلاش می‌کند در مسیر مجاهدت است و هر کس سستی ایجاد می‌کند دشمن مسیر توحید است. باید همه دست به دست هم بدهیم و همه جای ایران را بسازیم و کشور را با جهش به سوی پیشرفت و آبادانی ببریم.

وی با تمجید از مردم آذربایجان برای تلاش‌های گسترده‌شان در پیشرفت کشور، گفت: اگر می‌شد قانونی تصویب کنیم که سرمایه‌گذاری در کشور را به دست کارآفرینان آذربایجانی بدهیم من این کار را می‌کردم، چون مطمئن بودم کشور آباد می‌شد.

احمدی‌نژاد دهم همچنین گفت: باید به جایی برسیم که اقتصاد کشور شفاف و روشن و روان باشد. فعالیت دستگاههای نظارتی در مقابل حرکت سازندگی در کشور نیست، بلکه فعالیت‌هایشان همراهی، مساعدت و رفع موانع می‌باشد.

احمدی‌نژاد درادامه با تاکید بر تصریح در ساخت‌و ساز کشور، گفت: فرصتها مثل برق و باد می‌گذرد و این طور نیست که اگر فرصتی را از دست دادیم خداوند حتماً به ما فرصت دیگری بدهد، باید حداکثر استفاده از فرصت‌ها را داشته باشیم. کشور ما این وضعیت را دارد که جزء برترین صادرکنندگان باشد و ما تنها باید اراده کنیم که این اتفاق بیفتد. ملت ما هر جا تصمیم گرفته توانسته است تصمیمش را عملیاتی کند. در سال 83 صادرات کشور 7 میلیارد دلار بود در حالی که این رقم هم اکنون به 32 میلیارد دلار رسیده است و من تاکید دارم که این رقم در آینده به 45 میلیارد دلار برسد و نسبت صادرات به واردات به 50 درصد برسد. آذربایجان شرقی نیز دو و نیم میلیارد دلار صادرات داشته است که می‌تواند آن را به 5 میلیارد دلار برساند و رتبه خود را در بین استانهای کشور از دوم به اول برساند.

احمدی‌ژاد درادامه تاکید کرد:‌ صادرات برای ما صرفاً یک فعالیت اقتصادی نیست، بلکه جنبه فرهنگی هم دارد. وقتی کالاهای ما را در کشورهای دیگر ببینند این کالاها با خود فرهنگ کشور را هم می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین