کد خبر: ۱۳۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تورم بعد هدفمندی، ناشی از قانون‌شكنی دولت است

به‌خاطر وحدت از حق مردم كوتاه نمی‌آییم / صدا و سیما نباید تریبون دولت شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی، مسأله وحدت را مساله‌ اصلی كشور دانست و گفت: رعایت حقوق مردم موضوعی نیست كه نمایندگان مجلس در هر زمانی بتوانند از آن كوتاه بیایند و در این راستا برخی مسائل حاشیه‌ای و سیاسی كه بعضا به راه می‌اندازند هم اثری نخواهد داشت.

علی لاریجانی طی سخنانی در بیست و هشتمین یاواره شهدای روستای آسور از توابع شهرستان فیروزكوه اظهار كرد: اختلافاتی كه بین قوا و مسئولان به وجود می‌آید از سوی رهبری حل می‌شود و كسی نباید خلاف نظر رهبری كار دیگری انجام دهد، نباید تشنج ایجاد كرد و با كینه‌ورزی مباحث را مطرح كرد.

وی با تاكید به این‌كه «مجلس از طریق قانون راه را مشخص می‌كند و مجریان باید از قانون تبعیت كنند» در عین حال گفت كه «مجلس برای تسهیل سرمایه‌گذاری در امور اجرایی كشور مصمم است.»

وی علت مهاجرت از روستاها به شهرها را در این دانست كه «سرمایه‌گذاری به اندازه‌ كافی در روستاها انجام نشده است» و گفت: گاز و راه و آب موجب اشتغال نمی‌شود؛ این زمینه‌های تولید است كه مشكل بیكاری را حل می‌كند، راه مكمل، سرمایه‌گذاری در روستاهاست.

وی تصریح كرد: روش كار باید این باشد كه امكانات سرمایه‌گذاری در بخش‌های كشاورزی، صنعت و دامپروری به وجود آید؛ پرداخت تسهیلات به كشاورزان و جوانان موجب بهبود وضعیت تولید و اشتغال روستاها می‌شود، باید توجه داشت كه با واردات زیاد نیاز بخش مصرف برطرف می‌شود ولی بخش تولید گرفتار مشكلات متعددی می‌شود.

نماینده‌ قم خاطرنشان كرد: كمک‌های مالی به باغداران و كشاورزان به‌ویژه در هنگام بروز حوادث طبیعی نظیر خشكسالی موجب سر پا ایستادن بخش كشاورزی می‌شود.

وی «توجه به رونق و آبادانی كشور» را امری فرضی ندانست و خاطرنشان كرد: عامل پایداری كشور استفاده درست از منابع كشور است، نفت و گاز سرمایه‌ بزرگی است ولی برای رفع بیكاری باید نهضت رونق اقتصادی و تولیدی درست شود.

وی گفت: با پخش پول بین مردم مشكل بیكاری حل نمی‌شود، بلكه باید صاحب‌نظران، نظرات‌شان را از طریق رسانه‌ها بیان كنند و قوای سه‌گانه از نظرات آنان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها استفاده كنند؛ این سرمایه‌گذاری درست است كه به نفع مشكل بیكاری می‌شود اما در كل باید گفت كه دولت‌های گذشته و این دولت از حساب ذخیره ارزی در این جهت درست استفاده نكرده‌اند.

رییس مجلس با ابراز تاسف گفت: 160 میلیارد دلار به حساب ذخیره ارزی می‌آید و می‌رود ولی مقدار اندكی صرف سرمایه‌گذاری می‌شود؛ مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه، 20 درصد از منابع ارزی كشور را به صندوق توسعه ملی، آن هم برای پرداخت به بخش خصوصی اختصاص داد و برای استفاده از آن ضابطه گذاشت؛ لذا انتظار این است كه به مردم تسهیلات پرداخت شود؛ این ساده‌انگاری است كه از طریق كارهای زودبازده می‌توان اشتغال پایدار به وجود آورد.

وی اجرای درست قانون را مسأله‌ای حائز اهمیت دانست و تصریح كرد: نگرانی‌های مردم برای اجرا نشدن درست قانون است، اگر منابع صندوق توسعه ملی درست توزیع نشود، نتیجه‌ای عاید مردم نمی‌شود.

وی گفت: نمایندگان مشكل فردی با كسی ندارند؛ مسأله وحدت مسأله‌ اصلی است ولی رعایت حقوق مردم موضوعی نیست كه نمایندگان از آن كوتاه بیایند.

رییس فراكسیون اصول‌گرایان مجلس كنترل نرخ تورم و بیكاری را موضوع اصلی كشور دانست و ادامه داد: باور مجلس، توزیع یارانه‌ها به شیوه فعلی نبود. مجلس هرگز فكر نمی‌كرد كه قانون یارانه‌ها به شكل فعلی اجرا و یارانه‌های نقدی به شیوه‌ جاری پرداخت شود، صنعت، كشاورزی و دامپروری طی اجرای این قانون، تسهیلات دریافت نكرده‌اند. به همین دلیل مشكلات تولید و نرخ تورم افزایش یافت.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در بودجه‌ سال 90، 10 هزار میلیارد تومان به صنعت و تولید اختصاص داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر این‌كه «باید روی نقاط اصلی تفكر اسلامی متمركز شد» تصریح كرد: فرهنگ اسلامی و انس با روحانیت و علما موجب افزایش معرفت و دانش مردم می‌شود، راه حوزه‌های علمیه، ولی فقیه و علما باید دنبال شود اما هر از گاهی چیزهایی به صورت باد در كشور وزیدن می‌گیرد كه باید با آگاهی دادن به مردم در برابر آن ایستاد؛ در این روزها نوعی صوفی‌مآبی را مطرح می‌كنند ولی باید بدانند این چیزها دردی را دوا نمی‌كند.

لاریجانی خطاب به جوانان تاكید كرد: نباید حرف‌های بدلی را پذیرفت؛ تفكر اصیل اسلامی از درون تفكرات عمیق علما، روحانیون و مراجع خارج می‌شود، خطر تفكر التقاطی، دغدغه‌ شهید مطهری بود كه جوانان باید به آن توجه كنند، جوانان باید راه شهید باهنر، مطهری و بهشتی را درست و مبتنی بر فكر اصیل اسلامی دنبال كنند.

وی گفت: گرته‌برداری از افكار و وصله پینه كردن آن موجب خجالت انسان می‌شود.

وی با بیان این‌كه «فضای عدالت‌خواهی از سوی دولت دنبال می‌شود، ولی باید توجه كرد به میزان توسعه‌ فكر اسلامی، دشمن‌شناس شویم» گفت: باید آگاهانه شگردهای دشمنان را دنبال كرد، رسانه‌های گروهی از اركانی هستند كه باید به درستی به مسائل بپردازند. اشكالات مسوولان و قوای سه‌گانه را به درستی بیان كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: صدا و سیما نباید تریبون دولت شود، طرح آرای مختلف موجب تقویت قوای ذهنی انسان‌ها می‌شود؛ اگر نقدها و اشكالات از سوی رسانه‌ها به صورت آگاهانه مطرح شود موجب ترقی ذهن جامعه می‌شود. طرح یكسویه مباحث فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نتیجه‌ای جز بسته شدن فضا در پی ندارد.

وی هم‌چنین تاكید كرد: عاملی كه موجب عزتمندی ایران می‌شود راه شهداست؛ در دوره‌ دوم خرداد بسیجیان به خشونت متهم می‌شدند و حال این‌كه آنان می‌گفتند ما اهل مجاهدتیم، غربی‌ها می‌خواهند بین مجاهدت و زورگویی خلط مبحث كنند ولی باید با آگاهی با این موضوع روبه‌رو شد؛ چراكه آگاهی از مسائل روز مانع از جدی شدن تهدیدات دشمنان می‌شود.

وی افزود: در دولت‌های مختلف فراز و فرودهای زیادی داشتیم؛ چه در زمان امام(ره) و چه در زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. نباید فراموش كرد كه راهنمایی‌های ولایت فقیه موجب به صحنه آمدن مردم و حفظ استقلال كشور شد، باید آموخت كه شهدا در چه راهی گام برداشته‌اند و این راه چه عزتمندی نصیب مردم كرد.

لاریجانی با انتقاد نسبت به افرادی كه برقراری رابطه با آمریكا را تابو می‌نامند، گفت: اسم تابو گذاشتن برای مذاكره با آمریكا و تحقیر افرادی كه در برابر سیاست‌های استكباری این كشور مقاومت می‌كنند رفتار نابحقی است، در برخی دولت‌ها نیز این مسائل دنبال می‌شد ولی عملا موفقیتی حاصل نشد.

وی مصاف ایران با آمریكا را مصافی استراتژیک دانست و افزود: مصاف ایران با آمریكا مصافی تاكتیكی نیست، ملت ایران در برابر لشگركشی آمریكا به منطقه ایستادگی كرد و این ایستادگی موجب بیداری ملت‌های منطقه شد، شكستن تابوی رابطه با آمریكا چه چیزی نصیب شما می‌كند؟ اختلافات استراتژیک از جمله به یغما رفتن منابع كشور حاصل این تفكر است، چرا بر سر این موضوع استراتژیک انگ تابو زده می‌شود؟

وی افزود: سخن امام(ره)، انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب این است كه مسلمانان انسان‌های دست دوم نباشند. ایستادگی مردم ایران در برابر آمریكا و هم‌پیمانانش موجب عزت و سربلندی مسلمانان شد، در موضوع هسته‌ای نیز این‌چنین بود، در موضوع عراق، فلسطین، افغانستان و لبنان نیز ایستادگی ایران موجب سرافرازی مسلمانان شد، عزت ملت ایران در پناه ایستادگی و مقاومت است.

لاریجانی با تاكید بر این‌كه استراتژی آمریكا تغییری نكرده است، گفت: آقایانی كه با تغییر الفاظ آمریكایی‌ها فكر می‌كنند كه شرایط عوض شده است، موضوعات را با هم خلط می‌كنند. این آقایان باید بدانند كه آمریكایی‌ها فقط در فكر تامین منافع خود در كشورهای اسلامی هستند؛ دنیای امروز دنیای زورگویی است.

وی ادامه داد: سخنان آمریكایی‌ها از نظر محتوا یک حرف است، اگرچه در ظاهر مردم را فریب بدهند، اوباما در تركیه و مصر سخنانی را در بازگرداندن حقوق فلسطینیان بیان كرد، حتی در داخل كشورمان نیز برخی تصور می‌كردند كه آمریكایی‌ها درصدد جبران گذشته هستند، امروز در داخل كشور عده‌ای می‌گویند كه باید تابوی رابطه با آمریكا را شكست. از این سخن معلوم می‌شود كه این افراد بصیرت ندارند.

وی با بیان این‌كه «نهضت‌های اسلامی در پی ظلم‌های فراوان بیدار شده‌اند» گفت: مردم این كشورها بر اثر عوامل مختلفی بیدار شده‌اند، امروز در مصر احساس می‌شود كه اگر انقلابیون از سیاست‌های زبون رژیم صهیونیستی تبعیت نكنند محكوم به قطع حمایت‌های آمریكا می‌شوند، اوباما به تازگی تهدید كرده است كه اگر مناسبات مصر با رژیم صهیونیستی تغییر یابد كمك‌های این كشور به مصر را قطع می‌كند، آمریكایی‌ها به دموكراسی یا دیكتاتوری در كشورها كاری ندارند، آنان فقط در پی تامین منافع خود و سر كار آمدن عوامل خودشان هستند.

رییس فراكسیون اصول‌گرایان مجلس افزود: در تفكر و تمدن امروز دنیا جهان مادی اصل است، صاحبان این تفكر معتقدند به هر شكل باید از این جهان لذت برد؛ به اعتقاد آنان، مسیحیت و دین در این مكتب امری فردی است و برای به آرامش رسیدن افراد باید دین داشت.

وی افزود: مجاهدت حزب‌الله در شكستن كمر زورگویان رژیم صهیونیستی در تفكر امروز غربی به نام تروریسم شناخته می‌شود؛ چرا؟ برای این‌كه از مجاهدت می‌ترسند، كشورهای عربی 60 سال است مقابله با رژیم صهیونیستی را فقط در لفظ بیان می‌كنند، این كشورها در پی مجاهدت نبودند بلكه در پی زندگی مادی رفتند، به همین دلیل رژیم صهیونیستی روز به روز قوی‌تر شد.

وی با بیان این‌كه «طرح‌های اسلو و مادرید نیز برای مصالحه با رژیم صهیونیستی منعقد شد» ادامه داد: در ذات این طرح‌ها یك عقب‌نشینی نهفته است، اگر جامعه‌ای اهل مجاهدت باشد حادثه‌ای مثل نیروهای حزب‌الله رخ می‌دهد،باید توجه داشت كه كل لبنان در برابر جهان اسلام وسعت كمی دارد ولی حزب‌الله لبنان توانست در برابر رژیم صهیونیستی به پیروزی برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
0
خوب ... اینها رو برای چی برای ما میگی؟ مگه تو رئیس مجلس نیستی؟ خجالت هم خیلی چیز خوبیه که بعضیها اون هم از نوع برادران لاریجانی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
درودبرلاريجاني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
آیا توافق شده که احمدی نژاد شهید راه هدفمندی یارانه ها معرفی بشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
دولت درقانون شكني درجهان اول است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
ببخشید شما؟ شما رییس اون اداره در خیابان بهارستان هستین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
0
صبح بخير آقاي لاريجاني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
0
0
میگم این ها رو از کجا فهمیدی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین