کد خبر: ۱۳۵۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰

صديقی: باید با مجرم، در هر درجه و جایگاهی که هست با قاطعیت برخورد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: باید با کسانی که مجرم شناخته می‌شوند در هر درجه و جایگاهی که هستند با قاطعیتی که برای دیگران عبرت شود برخورد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ی تهران با مورد توجه قرار دادن برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در کشورمان، ضمن این‌که این اجلاس را مهم‌ترین حادثه‌ی بعد از انقلاب دانست، گفت: این اجلاس از لحاظ موقعیت و حساسیت، اجلاس پرمحتوا و مهمی بود که در وقت مناسبی هم انجام شد.

وی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در این اجلاس عصاره‌ی کشورهای اسلامی بودند، گفت: این اشخاص شخصیت‌های مهم، برجسته و شناخته‌شده در جامعه‌ی خودشان و از اقبال زیادی برخوردار بودند.

صدیقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن بهره‌گیری از امداد غیبی و تجارب ارزشمندی که در عمر بابرکتشان از فراز و نشیب‌ها لمس کرده بودند و هم با توجه به مطالعات عمیق و وسیعی که داشتند و از حوادث تاریخی برداشت کرده بودند، مجموعه مطالب ارزشمندی را بیان کردند که جا دارد این مطالب در متونی تدریس شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که گاهی انسان احساس می‌کرد که سخنان حضرت امام‌(ره) به او الهام می‌شود، گفت: در مورد مقام معظم رهبری نیز باید گفت که اگر کسی کفیلش خدا باشد خدا او را خوب اداره می‌کند و او قطعاً ضایع نمی‌شود.

وی بحث در مورد هویت انقلاب‌های کشورهای اسلامی، آسیب‌ها و پیشنهادها و توصیه‌ها را از جمله محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی دانست و گفت: در مورد هویت انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی باید گفت که انقلاب این کشورها انقلاب عربی نیست بلکه جنگ عدل با ظلم و کفر و جنگ دیکتاتوری با آزادی‌خواهی و نور با ظلمت است. ضمن این‌که انقلاب این کشورها مربوط به یک حزب خاص نیست بلکه متن مردم مسلمان در این کشورها با تمام وجودشان به صحنه آمدند و این بار عقیده، مبارزه با استکبار، شهامت و شجاعت‌شان را در عمل خود به اثبات رساندند.

صدیقی با تاکید بر این‌که علت ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مردم خودشان انقلاب کردند، گفت: وقتی که دولتی کارش ضعیف باشد می‌رود اما انقلاب و نظام حفظ می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران هم‌چنین خاطرنشان کرد: بحث انقلاب در ملت‌های منطقه مسأله‌ی احیای عزت و کرامت اسلامی و ملی آنهاست که توسط آمریکا و دنیای غرب پایمال شده بود و مردم مسلمان زیر پای بیگانگان ذلیلانه دست و پا زده بودند اما امروز فرصتی پیدا کردند که این ذلت را به عزت تبدیل کنند.

وی اسلام‌خواهی را از جمله شاخصه‌های مهم انقلاب‌های رخ داده در کشورهای اسلامی دانست و اظهار کرد: مردم این کشورها از مساجد و نماز جمعه‌ها و با تکبیر انقلاب خود را شروع کردند و در میدان‌های اصلی کشورهای‌شان نماز خواندند.

صدیقی در ادامه‌ی سخنان خود با گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس، دفاع مقدس را تضمین‌کننده‌ی بقای انقلاب و مبانی آن دانست و گفت: جنگ برای ما یک نعمت بود و ملت ما در دانشگاه جنگ ساخته شد.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس دشمن ما مایوس شد و ملت ما با توکل به خدا اعتماد به نفس پیدا کرد و دنیا متوجه شد که اگر استقامت باشد خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که یکی از نشانه‌های بارز کارآمدی نظام ما ولایت فقیه است، اظهار کرد: این پرچم، ملت ما را هشت سال در مقابل شرق و غرب محفوظ نگه داشت.

صدیقی هم‌چنین به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولین نظام وظیفه‌ی سنگینی دارند. خدا نکند بچه‌ای متدین قدم به دانشگاه بگذارد ولی بی‌بند و بار از دانشگاه بیرون بیاید.

وی هم‌چنین توصیه کرد که کارها به جوانان واگذار شود و دانشجویان جوان و مومن و عاشق انتظار به صحنه آورده شوند و با برنامه‌های حساب شده جلوی بی‌بند وباری‌ها گرفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، ترور برهان‌الدین ربانی را نیز در بخش دیگری از سخنان خود مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: وی که از مجاهدین دوره‌ی مقابله‌ی افغان‌ها با اشغال‌گران شوروی بود بعد از دوره‌ی ریاست‌جمهوری‌اش از ارکان مردم به حساب می‌آمد. با توجه به این‌که ترور ایشان در یک منطقه‌ی امن که زیر چتر حفاظت آمریکایی‌ها بود صورت گرفت، باید پرسید که چطور یک تروریست با مواد منفجره توانسته است وارد چنین منطقه‌ای شود. قطعاً این ماجرا علتی داشته و آمریکایی‌ها باید پاسخ‌گو باشند. نظام ما و بسیاری از کشورها نیز به درستی این قضیه را محکوم کردند.

صدیقی هم‌چنین بحث اختلاس 3 هزار میلیاردی را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که این قضیه واقعاً تلخ بود، گفت: این بحث درخور نظام اسلامی که دارای مردم شریفی است که 32 سال فداکارانه از آن حمایت کرده‌اند، نیست. مردم ما از خدمت‌گزاران خودشان توقع رسیدگی و نظارت دقیق و ایجاد سیستم‌هایی دارند که چنین مسائلی پیش نیاید. حالا هم که این بحث پیش آمده درس عبرتی است.

وی با بیان این‌که مسأله‌ی غوغاسالاری محکوم است و اسلامی نیست و باید کارها را در مجرای خودش پیش برد و تمدن دینی و فرهنگ اسلامی ما اقتضا می‌کند که هر کار را در مقطع خود دنبال کنیم، افزود: حال که رییس محترم قوه‌ی قضاییه، دادستان کل کشور را مامور خاص این پرونده قرار داده‌اند و قول قاطع هم به ملت داده‌اند ما از دادستان کل کشور پی‌گیری سه مسأله را می‌خواهیم؛ اول پی‌گیری دقیق و شناسایی ابعاد این قضیه، دوم مسأله‌ی اطلاع‌رسانی به مردم تا مردم قدم به قدم بدانند این قضیه از کجا شروع شده، و سوم هم این‌که وقتی قضیه محرز شد با سرعت متناسب و معقول قضایی این کار دنبال شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: این کار با احساس نمی‌سازد. کارشناسی می‌خواهد. باید با کسانی که مجرم شناخته می‌شوند در هر درجه و جایگاهی که هستند با قاطعیتی که برای دیگران عبرت شود برخورد کرد.

صدیقی گفت: اگرچه ممکن است در دستگاه‌های اقتصادی و تمامی دستگاه‌ها آدم‌های فاسدی باشند اما آدم‌های صالح هم هستند. اینها بچه‌های خودمان هستند. اگر عضوی فاسد شد باید آن عضو را قطع کرد. دنیای استکبار و ایادی داخلی‌شان این موضوع را بهانه قرار دادند تا بگویند این ملت و مسئولان آن فاسد هستند؛ نخیر خودشان فاسد هستند. ما اعتقاد داریم که با اقتدار نظام، فساد مهار می‌شود و مفسدین شناسایی و از سر راه مردم برداشته خواهند شد.

وی هم‌چنین در خطبه‌های اول این هفته‌ی نماز جمعه‌ی تهران ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: تا زمان امام صادق (ع) دین به صورت منسجم و نظام‌مند وجود نداشت. امام صادق (ع) کاخ رفیعی را مهندسی کردند و امروز بیداری دنیا زیر این قصر و کاخ بنا نهاده شده است. ایشان در یک جایگاهی بودند که توحید را برای اهلش در حد اعلی بیان کردند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بخش‌هایی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی درباره‌ی بحث تشرف خدمت امام زمان (عج) گفت: این مسائل، مسائل عمومی نیست و کسانی که مدعی هستند آدم‌های واقع‌بین و واقع‌گویی نیستند. اینها انسان‌های بی‌هویتی هستند که جرأت می‌کنند هر حرفی را بزنند تا از این طریق مقاصد شومی را تعقیب کنند. گاهی نیز اشخاصی کارهایی کرده‌اند و تخیلاتی برایشان پیش آمده که آن تخیلات را بیان می‌کنند.

صدیقی هم‌چنین با پی‌گیری بحث اسرار نماز گفت: نماز ما را طلبکار نمی‌کند. حق و شأن ما نیست. نماز صرفا یک عنایت و کرامت از جانب حق‌تعالی است و نباید باعث طلبکاری ما از خداوند شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین