آفتابنیوز : آفتاب: مدیر هنری و طراح صحنه و لباس گفت: برگزاری جشنواره مد و لباس با توجه به معیارهای اسلامی ایرانی به ایجاد مدلهای جدید و الگو دادن به بانوان کمک کرده و مسیر را برای پیشرفت این حوزه فراهم میکند.
مجید میرفخرایی اظهار داشت: وظیفه طراحان تولید لباسهای زیبا و الهام گرفته از طرحهای سنتی است به نحوی که در جامعه امروز کاربرد داشته باشد و با ارائه مدها و الگوهای مناسب کجسلیقگی در جامعه را اصلاح کند.
طراح صحنه و لباس سریال حضرت یوسف (ع) گفت: مد و لباس وجه مشترک همه جشنوارههاست و تبلیغات موثر برای لباس ملی در سایر جشنوارهها موجب آشنایی جوانان با این تولیدات میشود و اگر برای حوزه طراحی لباس تبلیغات همهجانبه در نظر گرفته شود در مدت زمان کوتاه جایگاه خود را پیدا میکند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادینه شدن رشته تخصصی طراحی لباس در جامعه نیازمند برنامهای بلندمدت و سرمایهگذاری در این بخش و همچنین استفاده از تجربیات هنرمندان این رشته است.
میرفخرایی تاکید کرد: با تبلیغات گسترده و سرمایهگذاری و اعمال سلیقه مردم در طراحی لباس ملی، میتوانیم آثار را به تعداد انبوه تولید کرده و در فروشگاههای متعدد به مردم عرضه کنیم.
مدیر هنری و طراح صحنه و لباس بیان کرد: محبوبیت لباس ایرانی در جهان و وجود فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در کشورمان، فرصت مناسبی را برای طراحان و خلق آثار زیبا از سوی آنها فراهم میکند، همچنین با بازاریابی مناسب و تأسیس فروشگاههای زنجیرهای در سایر کشورهای مسلمان زمینه برای صادرات لباس میسر میشود.
این مدیر هنری و طراح صحنه ولباس با اشاره به نداشتن جایگاه رشته تخصصی طراحی لباس در فیلم و سینما تصریح کرد: به دلیل کمبود بودجه اغلب به نقش مهم طراحی لباس در فیلمها و سریالهای ایرانی توجه نمیشود و تنها در فیلمهای تاریخی این موضوع رعایت میشود بنابراین ضرورت توجه به این موضوع از نکاتی است که تهیه کنندگان و کارگردانان باید به آن توجه داشته باشند.
به گزارش فارس از جنوب استان تهران به نقل از دبیرخانه دائمی نخستین جشنواره مد و لباس،میرفخرایی عنوان کرد: وظیفه مدیر هنری هماهنگ کردن فعالیتهای طراح لباس و طراح صحنه به طور اختصاصی است که طراحی در دو بخش باید به صورت هماهنگ و مرتبط با هم انجام شود اما نبودن مدیر هنری و حتی طراح لباس به صورت اختصاصی در فیلم و سینمای ایران موجب شده است که گاهی طراحی لباس و صحنه حتی به طور متضاد انجام شود که تأثیری منفی بر مخاطبان دارد.