کد خبر: ۱۴۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶

قربانی اسید پاشی اردبیل چشم انتظار حمایت/عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برادر قربانی اسید پاشی با اشاره به وضعیت روحی قربانی ابراز داشت: این حادثه زندگی چندین خانواده را تحت تاثیر قرار داده و تبعات آن بی شک تا آخر عمر همراه خواهرم و دخترش خواهد ماند، بطوریکه از زمان وقوع این حادثه همسر سیما به طور کامل او و فرزندش را رها کرده و حتی یک بار برای عیادت نیامده است. 

پس از چهار ماه از وقوع حادثه اسیدپاشی اردبیل و آغاز مراحل درمانی قربانی این حادثه و در حالی که تاکنون 9 عمل جراحی بر روی صورت وی انجام شده، هم اکنون به دلیل هزینه های سنگین بیمارستانی روند درمان قربانی کند شده است. 

در حادثه شوم اسید پاشی اردبیل، سیما زن 18 ساله به همراه سما فرزند چهار ساله خود در هنگام مراجعه به منزل پدری و پیش چشم دهها شهروند از سوی یکی از خواستگاران سابق خود قربانی اسیدپاشی شد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

در این حادثه که دامنه آن علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی همچنان ادامه دارد، سیما از ناحیه دو دست تا آرنج و شانه ها و تمام صورت دچار آسیبهای جدی شد که هنوز تحت درمان و عملهای متعدد است، همچنین دو تن از همسایه ها نیز در زمان کمک به مصدوم دچار سوختگی جزئی شدند.

عامل این حادثه نیز در همان روزهای اول وقوع جرم در حال فرار از مرز شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

طبق تازه ترین اظهارات برادر قربانی علیرغم انجام عملهای جراحی صورت سیما هنوز به وضع عادی خود بازنگشته و چندین عمل دیگر نیز پس از این باید انجام شود.



5 عمل دیگر تا بهبودی نسبی

رحیمی تصریح کرد: با وجود 9 عمل جراحی انجام شده، طبق تشخیص پزشکان پنج عمل دیگر باید انجام شود تا چهره خواهرم تا حدود قابل توجهی به شکل طبیعی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام این عملها عمل زیبایی نبوده و پس از ترمیم پوست و درمان سوختگیها عمل زیبایی انجام خواهد شد، عنوان کرد: به عدم امکانات پزشکی در اردبیل سیما در یکی از بیمارستانهای تبریز بستری شده و هر ماه عملهای جراحی برای درمان سوختگیها و حفظ پوست برای عدم تغییر شکل انجام می شود.

برادر قربانی اسید پاشی با اشاره به وضعیت روحی قربانی ابراز داشت: این حادثه زندگی چندین خانواده را تحت تاثیر قرار داده و تبعات آن بی شک تا آخر عمر همراه خواهرم و دخترش خواهد ماند، بطوریکه از زمان وقوع این حادثه همسر سیما به طور کامل او و فرزندش را رها کرده و حتی یک بار برای عیادت نیامده است.

وی با یادآوری قربانیان دیگر این حادثه از دو نفر همسایه هایی که در زمان وقوع و بعد از حادثه به او کمک کردند متذکر شد: با وجود بهبود سوختگیهای جزئی این افراد، به دلیل مسائل روحی هنوز به زندگی عادی برنگشته اند.

رحیمی با اشاره به وحشت دختر چهار ساله سیما از صورت مادرش عنوان کرد: سما پس از هر بار عمل جراحی از مادرش دوری می کند و پس از چند روز به چهره جدید مادر عادت کرده و به او نزدیک می شود.

270 میلیون ریال هزینه درمان

با وجود درج گزارشی درخصوص هزینه های سنگین درمان این قربانی و ضرورت حمایت نهادهای خدمات رسان و مسئولان استانی، رحیمی از عدم حمایت نهادهای دولتی و حتی انجمنهای خیریه خبر می دهد.

وی در این خصوص اظهار داشت: به هر جایی که احتمال می دادیم مورد حمایت قرار گیریم، مراجعه کردیم اما حمایت و کمکی صورت نگرفت و در نهایت برای تامین مخارج و ادامه درمان ناچار به فروش خودرو و لوازم منزل شدیم و هم اکنون نیز به دلیل مقروض بودن بخش عمده ای از مطالبات و سند خانه را به عنوان وثیقه به بیمارستان واگذار کرده ایم.

رحیمی با بیان اینکه تاکنون برای درمان سیما بیش از 270 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: علاوه بر هزینه های بیمارستان و جراحی، فقط خرید یک لباس سوختگی برای رفع تورمهای ناشی از سوختگی چهار میلیون و 800 هزار ریال هزینه دارد و باید این لباس هر دو ماه یک بار عوض شود که رقم قابل توجهی است.

بیمه ای که در بیمارستان دولتی اعتبار ندارد

رحیمی با اشاره به اینکه سیما تحت پوشش بیمه خدمات درمانی است، عنوان کرد: اما بیمارستان دفترچه بیمه را قبول نمی کند و از ابتدای درمان سیما فقط در آخرین عمل جراحی او و به صورت کاملا تصادفی ویزیت و درمان با دفترچه بیمه انجام شد.

وی با بیان اینکه حداقل پوشش بیمه می توانست امیدی برای تامین هزینه ها باشد که متاسفانه تاکنون نقشی در این درمان نداشته است، متذکر شد: در حال حاضر از طریق امور اجتماعی استانداری اردبیل تلاش می کنیم این موضوع را پیگیری کنیم تا سیما شامل خدمات بیمه شود.

برادر این قربانی با انتقاد از نحوه بررسی این پرونده و پاسخ متولیان امر در خصوص درخواست کمک مالی گفت: علاوه بر مشکلات روحی و روانی این حادثه، برای خانواده ای با سطح درآمد متوسط این هزینه کمرشکن بوده و وقتی مسایل قضایی و نحوه برخورد با پرونده توسط نهادهای مرتبط نیز به آن اضافه می شود، دیگر تحمل آن امکان پذیر نیست.

صدور حکم پس از بهبودی کامل

وی با انتقاد از این موضوع یادآور شد: عدم صدور حکم پس از گذشت چند ماه منطقی نیست و برخی نهادهای حمایتی نیز با بهانه اینکه حکم صادر نشده و با صدور نهایی حکم و در صورت احراز جرم، متهم باید هزینه های درمان را متحمل شود از کمک مالی سرباز می زنند.

رحیمی همچنین تعلل مراجع قضایی را موجبات فراهم ساختن زمینه های ارتکاب جرمهای مشابه خواند و در این مورد با ذکر مثالی عنوان کرد: چند وقت پیش تهدید اسید پاشی برای یکی از آشنایان اتفاق افتاده و همسر او به علت عدم موافقت با جدایی از وی او را تهدید به اسید پاشی کرده است.

وی عدم رسیدگی سریع و قاطع با این پرونده را استدلال شخص تهدید کننده عنوان کرد و با اشاره به خطر رواج چنین تفکرانی، از مراجع قضایی خواست که با صدور حکم قطعی و قابل قبول از رواج این بداخلاقیها اجتماعی جلوگیری کنند.

رحیمی همچنین با اشاره به مراجعه خانواده متهم برای طلب گذشت و صرف نظر از شکایت متذکر شد: به هیچ وجه برای آزادی مجرم رضایت نمی دهیم و منتظر صدور حکم دادگاه خواهیم ماند.

با وجود اینکه متهم در همان روزهای اول وقوع جرم و به هنگام فرار از کشور در مرز بیله سوار توسط ماموران دستگیر و بازداشت شد، هنوز حکمی صادر نشده و پرونده همچنان در مرحله دادرسی است.

به گزارش مهر،در عین حال تلاش خبرنگار مهر برای گفتگو و انعکاس اظهارات مراجع قضایی در خصوص این پرونده بار دیگر بی نتیجه ماند و مراجع رسیدگی کننده به این پرونده حاضر به پاسخگویی نشدند.



{$old_album_145029}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین