کد خبر: ۱۶۴۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱

هتل‌های گيلان بی‌مسافر ماندند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود 76 هتل و هتل آپارتمان در گیلان در فصول گردشگری بویژه تابستان شاهد بیتوته و اسكان موقت خانواده‌ها و مسافران در كنار خیابان‌ها و پارك‌های سطح استان هستیم. 

هتل‌هاي استان گيلان با وجود تمام امكانات براي پذيرش مسافر در چند سال اخير با كمبود مسافر روبه‌رو شده‌اند این در حالی‌ است كه استان گیلان نوروز امسال مقام سوم كشور در ورود مسافر را به خود اختصاص داد.

در این راستا حسن مهرورز، رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: در رشته هتلداری، صنعت گردشگری، جلب رضایت مشتری و مسافران مهم‌ترین ركن محسوب می‌شود و هتلداران باید بيشترين اهتمام را به این امر داشته باشند.

وي به رطوبت بالاي استان گيلان اشاره و خاطرنشان كرد: به دلیل رطوبت بالا، شاهد تخریب بنای هتل‌ها هستیم و اين در حالي است كه در دو سال اخیر هیچ بانكی تسهیلاتی را در راستای تعمیر و بازسازی هتل‌ها در اختیار فعالان جامعه هتلداری قرار نداده است، عدم بازسازي هتل‌ها موجب نارضایتی برخی از گردشگران و مسافران شده است.

مهرورز افزود: ساماندهی تمامي ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری در سطح استان گیلان یكی از الزامات است زیرا در صنعت حساس گردشگری، جایگاه تمام رشته‌های مرتبط باید تعریف و تبیین شود تا خدمات به نحو مطلوب در اختيار مسافران قرار گيرد.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نيز در اين باره گفت: در ترویج فرهنگ هتلداری و استفاده از هتل علاوه بر توجه به اشاعه فرهنگ گردشگری در جامعه و اولویت قرار دادن این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها، مي‌توان با ایجاد امكانات اقامتی مناسب برای قشرهای مختلف، فراهم كردن تسهیلات مورد نیاز گردشگران و اطلاع‌رسانی درباره آنها و امكان استفاده بهینه از تمامی امكانات اقامتی، پذیرایی و گردشگری در سطح استان با تامین امنیت همه جانبه شرایط ارزان‌سازی و روان‌سازی سفر را فراهم كرد.

پورهادی، تعداد اتاق واحدهای اقامتی موجود در استان را با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته پنج هزار و 223 اتاق اعلام كرد.

اين كارشناس گردشگری افزود: اسكان در مسافركاشانه‌ها به علت ارزان و در دسترس بودن، جزو خدمات جانبی قابل ارائه به مسافران است، به نحوي كه در برخی از ایام سال ازجمله تعطیلات عید به علت پر شدن ظرفیت هتل‌ها و مراكز اقامتی رسمی، برخی از شهروندان خانه‌ها و اتاق‌های خالی خود را در قالب مسافركاشانه در اختیار مسافران قرار می‌دهند كه هدف ما ساماندهی این واحدهاست.

به گفته وي، تاكنون بالغ بر 2000 مسافركاشانه اعم از مجوزدار و بدون مجوز در سطح استان گیلان شناسایی شده و لازم است كه مالكان آنها با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن آشنایی با استانداردهای لازم خدمت به مسافران، مجوز لازم را نیز دریافت كنند تا در ایام فشردگي سفر با استفاده از این ظرفیت‌ها، نسبت به اسكان و پذیرایی از مسافران اقدام شود.

وی با اشاره به صدور مجوز و ساماندهی 580 مسافركاشانه در سال گذشته در سطح استان گیلان گفت: امسال این واحدهای مجوزدار و ساماندهی شده مسافركاشانه به 684 واحد افزایش یافته است.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد دايمی تسهیلات سفرهای استان گیلان اضافه كرد: در این زمینه ساماندهی مسافركاشانه‌ها در شهرستان‌های هدف گردشگری از جمله ماسال و رودبار در اولویت كاری ما قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
به همه چيز اشاره كرديد بجز گراني اجاره اين هتل ها كه مسافران از ناچاري به هر كاشانه پناه ميبرند جز هتل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
هم گرونه
هم برخورد نامناسب، انگار مجانی رفتیم!
(البته این معضل در تمام کشور رایجه)

البته میگن هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
قیمتها اون قدر بالاست که ادم ترجیح میده توی چادر به سر ببره بعضی هاشون هم که اونقدر کثیفه ادم دلش نمیخواد روی بالش سر بذاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
اولا جیب مردم خالیست دوما این هتل ها بسیار گران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
با كمال احترام به همه اقشار آسيب پذير جامعه عرض ميكنم كه تحقيق ميداني كنيد ببينيد اونايي كه زير چادر توي پاركها شب رو صبح ميكنن چجوري خودشون رو تا حتي استان همجوار خودشون رسوندن؟باور كنيد خيلي ها اگه صف گاز زياد باشه از عهده هزينه بنزين ماشينشون هم به سختي بر ميان و مجبور ميشن از هزينه غذا يا .... بزنن.واقعيت اينه كه اگه تعداد مسافرين و گردشگران هتل نشين كم شده بخاطر كم بودن تعدا اين قشر پولدار در سطح جامعه است. و صد البته قشر آسيب پذير پارك خواب بسيااااااااااااااااااااااااار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین