کد خبر: ۱۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸

اقدامات غیر کارشناسی و خلاف قانون نتیجه ای جز نارضایتی کشاورزان ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد نسبت به واردات بی رویه برنج در ماه‌های اخیر و از کشورهای مختلف در ازای فروش محصولات نفتی و غیر نفتی، گفت: دولت بهتر است به جای واردات برنج از کشورهایی نظیر تایلند، به مشکلات شالیکاران رسیدگی کرده و راهکاری اساسی برای مشکلات آنان بیاندیشد.
به گزارش خانه ملت، سید علی محمد بزرگواری افزود: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همواره جلساتی را با وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی داشته و از آنان خواسته شده تا از واردات برنج به کشور به طور جدی پرهیز کنند تا برنجکاران نسبت به تولید محصول با کیفیت رغبت داشته و بازار این محصول رونق گیرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نبود نظارت های صحیح و همین طور مشخص نبودن متولی در زمینه واردات محصولات کشاورزی به کشور، به توزیع و فروش برنج در شمال کشور منجر شده که وزارتخانه های مسئول باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی اظهارداشت: در حال حاضرمصرف برنج سالانه کشور ۲میلیون و ۸۰۰هزار تن است که از این رقم حدود ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن آن توسط کشاورزان ایرانی تولید و ما بقی نیز به دلیل تنظیم بازار، از خارج از مرزها وارد کشور می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: مدیریت مناسب در خصوص تولید محصولی مانند برنج و محل توزیع آن، کشور را از واردات این محصول بی نیاز کرده و کشاورزان را نیز نسبت به کاشت محصولات بیشتر ترغیب می کند.

این نماینده مجلس نهم افزود: درحال حاضر بخشی از مزارع برنج در منطقه شمال کشور به دلیل خریدهای نامناسب برنجکاران را نگران کرده است که این امر باعث می شود که کشت برنج کاهش یابد که این مسئله باعث شده تا در سال حدود ۵۰۰هزار تن برنج از خارج وارد کشور شود.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس با اشاره به واردات بی رویه برنج کشور و نادیده گرفتن زحمات برنجکاران منطقه شمال کشور، گفت: دولت باید نسبت به واردات برنج و دیگر محصولات کشاورزی بیشتر دقت کرده و منافع این قشر را تأمین کند.

دبیر کمیسیون کشاورزی،‌اب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: متاسفانه حل نشدن مشکلات کشاورزان و تشدید آن با اقدامات غیر کارشناسی و خلاف قانون نتیجه ای جز نارضایتی این قشر از جامعه در سال تولید ملی را ندارد که از سوی مسئولان اجرایی بیشتر باید به آن توجه شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
0
0
به نام خدا ، چیزی که مسلم است ، این است که کشاورزی ایران به دست یک عده متخصص و وارد به امور زمین و کشاورزی و فرهنگ مردم روستاها ، نمی چرخد .
تمامی این نابسامانی ها ، به خاطر این است که الویت در کارهای مملکت ، در درجه اول باید کشاورزی باشد ، که خودکفایی در آن ، جزو آبرو و زمینه استقلال در هر کشوری می باشد .
کشاورزی یک مملکت ، اگر روی حساب و کتاب باشد ، باید تمامی روستاها ، در آبادانی و سرسبزی به سر ببرند و کشاورزی در روستا ها ، به یک شغل بسیار مقدس و قابل احترام ، برای تمامی نسل ها ، علی الخصوص نسل جوان ، به حساب بیاید .
دولتها می توانند با برنامه ریزی های خیلی دقیق و شوراهای اساسی بین متخصصین در دولتهای قبلی و مسئولین کارآمد ومتخصص ، برنامه ریزیهای خیلی دقیقی بکنند . مخصوصا" از نظرفرهنگی و تبلیغات در امور کشاورزی ( با توجه به ساختن فیلمها و سریالها و تشویق مردم روستاها ، به این شغل مقدس ) ، باید پایه ریزی خیلی دقیقی به عمل آورند .
در این شغل مقدس ، صادرات و واردات خیلی اصولی و همچنین دور نگهداشتن دلالان و واسطه ها ، در معاملات بین
روستائیان و مردم و بازارها و میدان ها ، خیلی مهم است .
کشاورزی با اصول ، در کشور می تواند ، جلوگیری از
مهاجرت ها ، بیکاری ها ، دزدی ها ، فساد ، گرانی مسکن و
موادخوراکی در شهرها و خیلی از معضلات دیگر نماید،
مضافا" اینکه خواست تمامی مردم در انقلاب ، خودکفایی در کشاورزی و دامپروری و صنعت و تولیدات داخلی ، بوده است . انشاءالله که کشاورزی ، طوری دارای آبرو بشود که مردم ازشهرها ، به خاطر این شغل شریف ، به روستاها ، مهاجرت کنند و نه برعکس آن . و تا به این اصلها نرسیم . اوضاع به همین ترتیب است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین