کد خبر: ۱۷۰۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

لاریجانی: تغییر قانون انتخابات به معنای تغییر مجری نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون انتخابات گفت: درباره قانون انتخابات آراء متفاوتی وجود دارد و قانونی هم که مجلس در این زمینه تصویب کرده تغییر مجری انتخابات نیست بلکه به معنای تکمیل ساز و کار، کار دقیق تر و با ساماندهی بیشتر است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون انتخابات گفت: درباره قانون انتخابات آراء متفاوتی وجود دارد و قانونی هم که مجلس در این زمینه تصویب کرده تغییر مجری انتخابات نیست.

به گزارش مهر، علی لاریجانی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های قم که در منزل پدری رئیس مجلس در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشور نقص وجود دارد، گفت: بین دانشگاه و صنعت ارتباط درست و وسیعی شکل نگرفته و به این ترتیب با تزریق بودجه به دانشگاه دانشجویان به تحقیقات خود می‌پردازند و صنعت نیز کار خود را انجام می‌دهد و تنها در بخشی از صنایع که جنبه استراتژیکی دارد ارتباطی بین دانشگاه و بخش صنعت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای توسعه یافته در کنار مراکز تولید موسسه‌هایی وجود دارند که به جذب نیروهای نخبه دانشگاهی برای فعال کردن آنها در بخش تولید و صنعت اقدام می‌کنند.

تاکید بر ارتباط بخش صنعت با دانشگاه

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه باید نگاه حمایتی در این زمینه وجود داشته باشد، ابراز داشت: باید مشکلات بخش صنعت به عنوان پروژه تحقیقاتی به منظور رفع مشکل در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا آنها با روش‌های علمی و تحقیقات خود نواقص و مشکلات این بخش را رفع کنند و به مرور تحقیقات دانشگاهی منجر به تولید شود زیرا که این مشکل با سفارش و قسم خوردن حل نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فشار برخی کشورها بر ایران ابراز کرد: نسبت به مسائل بین المللی باید نگاه واقع بینانه داشت و در حال حاضر شاهدیم که چگونه برخی از نیروهای بین المللی فشارهایی را بر ایران وارد می‌کنند که بخشی از آن نیز به علت بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه است.

فشارهای غرب به علت نقش تاثیرگذار ایران در منطقه است

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی از این فشارها به بهانه مسئله هسته‌ای است گفت: اما مسئله این است که ایران در شرایط فعلی نقش و تاثیرگذاری زیادی در منطقه پیدا کرده و دشمنان به دنبال این هستند که با افزایش فشارها ایران را تخریب کنند.

وی ادامه داد:‌ سئوالی که مطرح می شود این است که آیا قدرت‌های بزرگ حاضر به تغییر مواضع خود هستند که باید گفت شاید اگر در شرایطی مجبور شوند این کار را انجام دهند ولی در هر حال این استقامت و بیداری ملت‌ها باید تداوم یابد و اگر کشوری به دنبال یافتن جایگاه خود در صحنه بین الملل و حرکت رو به جلو است نیازمند ایستادگی و مجاهدت است.

رئیس قوه مقننه در ادامه درباره مسائل کشور با بیان اینکه اگر نگاه به مسائل کشور به شکل واقع بینانه باشد می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم ابراز کرد: قطعا در کشور از نظر اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که تورم یکی از آنها است.

افزایش نقدینگی از 65 هزار میلیارد به 380 هزار میلیارد

وی ایجاد تورم را ناشی از نقدینگی دانست و گفت: نقدینگی طی 6 سال اخیر از 65 هزار میلیارد تومان به 380 هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر این نقدینگی به سمت تولید برود، می‌تواند شرایط را برای ایجاد اشتغال و رونق بخش تولید فراهم کند.

نباید به مسائل اقتصادی نگاه سیاسی داشت

لاریجانی با بیان اینکه اگر مسائل اقتصادی را سیاسی کرده یا به جاهای دیگر واگذار شود دردی دوا نخواهد شد، بیان کرد: قطعا حل مشکلات اقتصادی علاج دارد که مهمترین آن، توجه به بخش تولید و احیای ظرفیت‌هایی است که در این بخش دچار رکود شده‌اند.

وی تأکید کرد: مسائل اقتصادی با رصد دقیق و علمی و طبیبانه قابل حل شدن است و اگر با دوز سیاسی همراه شود مشکلی حل نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان پیرامون قانون انتخابات گفت: درباره قانون انتخابات آراء متفاوتی وجود دارد و قانونی هم که مجلس در این زمینه تصویب کرده تغییر مجری انتخابات نیست بلکه به معنای تکمیل ساز و کار، کار دقیق تر و با ساماندهی بیشتر است.

تأکید بر توجه به سرمایه گذاری در قم

وی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان پیرامون مشکلات قم و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیان کرد: مشکلات قم نیاز به بحث زیاد ندارد اگر به بعد سرمایه گذاری در این شهر توجه شود قطعا مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد و قم میتواند به قطب صنعتی قوی تبدیل شود.

لاریجانی در ادامه به مبحث آبادانی شهر قم نیز اشاره و ادامه داد: در کنار بخش سرمایه گذاری باید به عمران و آبادانی شهر قم نیز توجه شود تا مشکلاتی همچون گره ترافیکی و نحوه شهرسازی که وجود دارد حل شود که در این زمینه احداث فرودگاه، مترو و منوریل از جمله مواردی است که برای عمران و آبادانی شهر قم در نظرگرفته شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه غرب به ایران و تاکید بر افزایش قدرت اقتصادی بیان کرد: هر چند داشتن قدرت اقتصادی تاثیرگذاری را افزایش می دهد اما دراین بین نباید تمام توجه ها به بخش اقتصادی باشد بلکه باید از سایر ظرفیت های کشور نیز غافل نشد و به گسترش آنها نیز توجه کرد.

توجه به مسائل تربیتی در کنار علم آموزی

وی در ادامه به دغدغه دانشجویان در بعد فرهنگی و تربیتی اشاره داشت و عنوان کرد: مسائل فرهنگی و تربیتی در کنار مسائل علمی باید مورد توجه باشد و نباید نگاه لحظه ای به این مسائل داشت و منشوری که در این زمینه به تصویب آموزش و پرورش رسیده است چنانچه هر چه سریع تر جنبه اجرایی به خود بگیرد می تواند از تمام ظرفیت های فکری اجتماع استفاده کند.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه باید ساز و کار عمیق برای بخش فرهنگ وجود داشته باشد و برای از بین بردن کاستی ها ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم گفت: همه مسئولان، دانشجویان و مردم باید بپذیرند که یک عنصر دارای مسئولیت هستند و تنها تفاوت در شعاع مسئولیت‌ها است.

باید به سمت تولید محصولات بنیادی و استراتژیک برویم

وی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره تولیدات خارجی عنوان کرد: تولید همه محصولات در داخل کشور نه امکان پذیر است و نه کاری معقول، بلکه باید به سمت تولید محصولات بنیادی و استراتژیک رفته و برخی از نیازها را نیز توسط دیگران برطرف کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه در پاسخ به سئوال یکی دیگران از دانشجویان که انتقاد تندی را نسبت به وضعیت نامطلوب اقتصادی داشت گفت: تورم مسئله بسیار مهمی است که باید با پذیرفتن وجود آن، به دنبال حل مسئله به شکل ریشه‌ای بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین