کد خبر: ۱۷۰۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸

تعرفه موبايل و اينترنت در ايران چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرقي ندارد كه موبايل شما مربوط به كدام اپراتور باشد، شما هر شماره‌اي كه داشته باشيد بي‌شك تاكنون در برخي مناطق شاهد قطع شدن و نيمه كاره ماندن تماس و يا آنتن‌دهي نامناسب بوده‌ايد.

اكنون گفته مي‌شود گلايه‌هاي مشتركان در اين زمينه به يكي از اصلي‌ترين انتقادات كاربران بخش ارتباطي تبديل شده است. اين در حالي است كه اپراتورهاي مختلف در فواصل زماني متعدد از تقويت شبكه خود و نصب دكل‌هاي تقويتي خبر مي‌دهند.

علاوه بر اين، موضوع سرعت اينترنت از ديگر مواردي است كه در برخي مقاطع موجب گلايه‌هاي كاربران مي‌شود. اين روزها در حالي كه مركز مديريت توسعه ملي اينترنت(متما) در حال انجام بررسي‌هايي در زمينه سرعت اينترنت است، بخشي از كاربران اذعان كرده‌اند كه براي باز كردن عكس‌ها و يا فيلم‌هاي دريافتي خود و يا حتي براي باز كردن يك سايت گاه مجبور شده‌اند تا چند دقيقه منتظر بمانند.

وزير ارتباطات وجود مشكل در كابل‌ها و مسيرهاي بين‌الملل، اختلال در كابل‌هاي زيردريايي را از جمله دلايل اين موضوع دانسته و در پاسخ به گلايه‌هايي كه در ارتباط با تعرفه‌هاي بالاي خدمات ارتباطي مطرح مي‌شود گفت: قيمت اينترنت ما در حد متوسط كشورهاي دنياست و در زمينه تلفن‌هاي ثابت هم يكي از پائين‌ترين قيمت‌ها را داريم. در زمينه موبايل هم ايران از جمله كشورهاي ارزان به شمار مي‌رود.

پيش از اين اواسط ارديبهشت‌ماه هم مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كم‌فروشي‌هاي اينترنتي را از جمله شكايات كاربران دانسته و اعلام كرده بود كه كم‌فروشي در حوزه اينترنت اين است كه وقتي اپراتوري از مشترك مبلغي را براي ارائه سرويسي دريافت كرده و قرار بوده كه آن را سه روزه ارايه بدهد، مثلا 10 روزه اين كار را انجام دهد و يا سرويسي را كم‌تر از آن ميزاني كه تعهد دارد، ارائه كند.

عليرضا اصغريان در عين حال تاكيد كرده بود: بيش‌ترين شكايات كاربران در رابطه با اينترنت پرسرعت است و سيستم نظارت آنلاين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با دسترسي مستقيم به شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات به‌طور مداوم شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات را کنترل مي‌کند.

او با تاكيد بر اينكه مردم بايد درباره پارامتر‌ها و شاخص خريد اينترنت، نرخ اشتراك، ظرفيت خط، سرعت دانلود و مواردي از اين قبيل دقت كنند اظهار كرده بود: بررسي وضعيت شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات بايد از راه نزديک و در محل صورت پذيرد كه اين امر باعث ايجاد تعامل ميان ارائه‌دهندگان خدمات و اطلاع از مشکلات و شرايط واقعي آن‌ها مي‌شود.

به گزارش ایسنا،مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات همچنين گفته بود: ارائه‌ي خدمات شركت‌هايي كه در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات پروانه دارند، اگر فاقد توافق‌نامه‌ي سطح خدمات (SLA) باشند، در مرحله‌ي اول متوقف شده و اگر موضوع ادامه يابد، فعاليت‌هايشان متوقف و يا معلق مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
سلام
من مشترک اینترنت وایمکس مبین نت هستم.جدیدا مبین نت سر کاربرا کلاه میذاره.نوشته از ساعت 2 تا 8 صبح مصرف رایگان داره اما توی این ساعات آنتن وایمکس رو قطع میکنه و ip کاربرا رو به یه ip اینترانت منتقل میکنه که نتونی دانلود کنید.یعنی اگه ip آدرستون رو سرچ کنید میبینید که نوشته اینترنت ملی.تو رو خدا اطلاع رسانی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
سلام
من سرویس adsl 256 با اشتراک از خود مخابرات دارم که سرعت
آن از dial up هم پائین تر آمده ( در شهر قم ) هر چقدر هم که تماس می گیرم و تلاش می کنم کسی پاسخگو نیست .
واقعا متاسفم از این نظام اداری بیمار که کنترل مناسبی بر آن نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
90% سایتها فیلتر و سرعت افتضاء. اسم این اینترنه؟ یا اینترانت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
من در طول روز اصلا سرعت کافی بر باز کردن سایت هم ندارم. مجبورم شبها فقط استفاده کنم. دلمم خوشه ADSLدارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
آقای وزیر، برادر بزرگوار سطح درآمد ملت رو هم در نظر بگیر تعرفه های خودتون رو با کشور های توسعه یافته که سرانه درآمد و رفاه بالاست دارند مقایسه نکنید با سطح درآمد مردمتون مقایسه کنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
0
0
من هم مشتری مبین نت هستم.. وقتی دو سال پیش قرارداد امضا کردم نوشته بود مبلغ فلانقدر تا پایان مدت دوره یا حجم هر کدام که زودتر باشد.
اما چند روز پیش پس از اتمام حجم شارژ یک ماهه انجام دادم ولی بعد از سه روز دوباره قطع شد و گفتند حالا زمان تمام شده (زمان شارژی که از نظر حجمی تمام شده بوده) و باید مابها التفاوت بپردازی !!!! و این دستورالعمل تازه است!!
اگر دستورالعمل تازه است چرا به کاربران ابلاغ نشده؟؟؟
از ایشان پرسیدم مگر شما در پایان زمان شارژ از نظر زمانی بایت های استفاده نشده را برای من نگه می دارید ، جوابی به من ندادند!!!
این هم در نوع خودش از عدم پایبندی این شرکت به اصول حرفه ای و اخلاقیه.. لطفا درج کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین